نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

مشکل GPIOهای LPC1768 + مشکل PLL

سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۲۸ ب.ظ

سلام

امروز علی قرار بود برام LCD 4x40 راه بندازه

متوجه شدیم که GPIO هایی که به LCD اختصاص داده بودم ، هیچ کدوم کار نمیکنن

ا**اد پیشنهاد دادند که چک کنم که ولتاژ VCc های اون قسمت متصل هستند یا خیر که در کمال تعجب اون پین متصل نشده بود

با لحیم کردن اون قسمت کار کرد

با تشکر از استاد

++

مشکل PLL0 میکرو هم بخاطر کریستال و صفحه زمین و ... نبود تغذیه PLL از همون پایه ای که وصل نبود تامین میشد که تامین نمیشد!

پس چند تا نتیجه:

1- تمامی VCC و GND ها باید وصل شوند

2- پلیگان تاثیری به جز زیبایی و جو دادن به برد در این فرکانس ها و ولتاژ ها نداره

3- همیشه اتفاقات عجیب ممکنه رخ بده 

فرق *ل* با آدم معمولی اینه که اتفاقات غیر منتظره رو راحت تر قبول میکنه و در پی رفعشون اقدام میکنه در حالی که بقیه میگن این که ممکن نیست اتفاق بیفته پس .... درحالی که مشکل همونه 

4- نکته دیگر این که پین هایی که به صورت سخت افزاری برای I2C در نظر گرفته شدند ، به صورت عادی OpenDrain هستند و Pullup ندارند پس خارجی باید پول آپ شوند

  • ظریف

GPIO

LPC1768

PLL

problem

مشکل

نظرات (۱)

به کلاک احترام بذارید! کریستالت بدجوره!
پاسخ:
کریستالو عوض کردم نشد ؛ خودت دیدی که درست شد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی