نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

چیدن قطعات موقعهه pcb جنریت کردن

سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵ ب.ظ

سلام

به دفعات دیدم که ملت نمیتونن وقتی قطعه ها زیاد میشن چیدنشون رو روی pcb رو هندل کنن

خب پیشنهاد من استفاده از compile mask است.

قبلا هم گفته بودم شماتیک گاها از pcb مهم تره سعی کنید تمیز بزنید

برای مثال فرض کنید برای یه همچین چیزی میخواید pcb جنریت کنید:

خب این برد نسبتا قطعات زیادی داره مثلا شاید 160 تا حدودا شایدم بیشتر کمتر. پس اگه الان بزنم رو PCB کشیدن واقعا ناراحت کننده میشه تعداد قطعه هاش

ببینید عکس رو به دوقسمت زرد و آبی تقسیم کردم ، قسمت آبی برای یک تیکه از برد هست قسمت زرد یک تیکه ی دیگه

من از قسمت آبی میخوام شروع کنم ، پس میام روی محدوده مربع هایی که نمیخوام الان بزنم رو complie mask میزنم.

راست کلیک -> 

place ->

directive ->

compile mask

این یک مربع رو اون قسمت میکشه که باعث میشه با update کردن اون قطعه ها ایگنور شن، دقت کنید بالای اون مربع یک فلش مثلثی هست که اگه بزنیدش میره کنار و میتونید قطعه هاتون رو ببینید.

کلا ایده ی خوبیه که اگر نمیتونی کل قطعات رو با هم بچینی که معمولا اینطوریه رو همه ی سکشن ها کامپایل مسک بزنی و خورد خورد جمعش کنی ... 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی