نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

محاسبات هیت سینک و تلفات

شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷ ب.ظ

سلام

موردی که همیشه برام معضل بود نحوه محاسبه هیت سینک و تلفات قطعات بود و این که درک درستی از وات ندارم

مشکلی که هست اینه که در سیمولیشن هم توان لحظه ای رو میشه دید یعنی من بلد نیستم توان متوسط کل رو رو مثلا یه ماسفت در حال سوییچ زدن حساب کنم از سیمولیشن تو ادامه این پست هم قرار نیست بگم که الان بلدم

دکتر آشتیانی یه نکته خوبی گفتن، گفتن که از سایت digikey برید هیت سینکی که خریدید مشابهش رو پیدا کنید و مقاومت حرارتیش رو در بیارید 

از سایت زیر هم میشه با دادن مقاومت حرارتی خود قطعه با بدنه اش و هیت سینکی که زدیم دمای نهایی رو دید(کار خاصی نمیکنه ولی خب کار رو راحت میکنه پس خوبه)

http://www.daycounter.com/Calculators/Heat-Sink-Temperature-Calculator.phtml

پوینت جالب اینه که در سایت digikey میبینیم که دوتا مقاومت حرارتی زده یکیش مقاومت با هوای طبیعی هست و یکیش با هوای forced flow یعنی با فن و اینجا میتونیم فن رو هم در کارمون دخیل کنیم.


با این روش مثلا میشه وقتی مدار رو میبندیم با اندازه گرفتن دمای هیتسینکمون به میزان تلفی که زیرش اتفاق داره میفته پی ببریم. یا هیت سینک رو بهینه کنیم یا تصمیم بگیریم که فن لازم هست یا نه و چیزای دیگه


این عکسه هم که گزاشتم خیلی نمیدونم چیه صرفا جالب بود سرچ کردم heat sink siimulation ... اومده جریان هوا و دمای هوا رو تو اون هیتسینکه حل کرده ... جالبه

  • ظریف

heatsink

هیت سینک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی