نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

خازن شیلد

چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵ ق.ظ

سلام

خیلی همیشه فکر میکردم شیلد برای سیم خیلی خوبه و میتونه با کم کردن نویز مثلا به انتقال راحت تر سیگنال کمک کنه..

تا این که دیشب که داشتم سعی میکردم یه سنسور دمای lm75 رو راه بندازم ...

اول اومدم فقط یه سیم کوتاه 30 سانتی زدم بهش و دیدم کار میکنه 

بعد برای این که قرار بود در فاصله 1 متری مدار قرار بگیره یه سیم شیلد دار 4 رشته خریدم و سرش کانکتور زدم و زدم مدار. پروتوکل مدار i2c بود.

دیدم کار نکرد کلی باسیم ور رفتم و بوق چک کردم ولی خبری نبود.

یه سرچ کردم دیدم یه جایی نوشته i2c حداکثر طولش میتونه 1 متر باشه باز کردم و چیزا جالبی نوشته بود.

قضیه ازین قراره که چون باس i2c ذر حالت 1 شدنش توسط مقاومت های پول آپ درایو میشه باید به ظرفیت خازنی مسیر توجه کرد.

برای مثال اگه پول آپ ها 10 کیلو (که به صورت تیپیکال همینه) باشن، و سرعت 100 کیلو باشه، باید حداکثر زمان رایز پالس کمتر از 10 میکرو ثانیه باشه تا پالس حس بشه اونور که میشه اینجوری حساب کرد

یه مدار RC داریم  میخوایم مثلا تو 0.1 اون زمان برسه به ولتاژ نهایی

5RC=1us

C=1/50000us

که میشه کمتر از 20 پیکو فاراد که واقعا چیز کمیه...

در واقع سیم باشیلد من حدود 300 پیکو خازن داشت و داشت کاملا سیگنال رو نابود میکرد...

همین شد که رفتم سیم بدون شیلد خریدم که اونم بگیر نگیر داره و تصمیم گرفتم که از راه درستش که استفاده از یه پروتوکول مقاوم مثل RS485 هست میکروم رو به سنسورا وصل کنم.. البته با این اوصاف باید یه برد دیگه برای هر سنسور زده بشه و ...

تجربه خوبی بود همیشه شیلد خوب نیست..!

یه جایی هم نوشته بود مردم به اشتباهاتشون میگن تجربه که کمتر احساس سوزش کنن :)

  • ظریف

نظرات (۶)

  • مــــــــ. یــ.مــ
  • :)))))
    احساس ِ سوزش:)))
    خخخخ
    پاسخ:
    :))))
    مهندس خیلی تخصصی بود سردرنیاوردم !
    پاسخ:
    :) خیلی که نبود یکم بود :)
    +1
    فیض بردم
    می گم بی EMC بردار گوش نمی دی :)
    البته ربطی هم نداره ولی بردار :/
    هنوز نمی فهمم OO با نوابی؟ چرا آخه
    پاسخ:
    :)
    شما برامون تعریف میکنی ...
    OO با نوابی یکی از نقاط تیره ی انتخاب واحدای منه دیگه راجبهش حرف نزن ! هیچوخت!!!
    یکم شما = خیلی ما
    (:
    پاسخ:
    :)
    به به
    پاسخ:
    :) چاکرم
  • محمد عباسی
  • متن تخصصی رو چقدر خوب نوشتی
    عالی
    پاسخ:
    خیلی ممنون لطف دارید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی