نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

نظریه زمین مرکزی

يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۶ ب.ظ

سلام

شده تاحالا فکر کنید قدیما که ملت فکر میکردن زمین وسط دنیاست چقد فکرشون ساده لوحانه بوده؟ چون مثلا مجبور بودن برای توجیح حرکت سیاره های دیگه مدار های خیلی پیچیده ای رو در نظر بگیرن؟

آدم ممکنه همچین چیزایی به ذهنش برسه ولی وقتی خودش یه همچین کاری میکنه میفهمه که نه یه بایاس ساده میتونه نظر آدم رو تا مدت ها اشتباه نگه داره. 

برای مثال خود من برای کنترل مبدلم همچین چیزی در نظر داشتم. 

ست پوینت جریان که چیز مهمیه رو میومدم تنظیم میکردم با کنترلرم، بعد میرفتم خروجی کنترلر رو میدادم به یه کنترلر دیگه که ولتاژ رو تنظیم کنه. با این کار فکر میکردم چون جریان رو دارم زود تر حساب میکنم دارم بهش تقدم میدم. 

برگردیم به مدارم، مدار بنده یک مبدل است که تا جریان 50 آمپر باید 30 ولت خروجی فیکس بده و بعد از اون جریان رو فیکس کنه و ولتاژ رو کاهش بده. پس هم کنترل ولتاژ میخوام هم جریان. 

ابن مدار باید توی اتصال کوتاه به خوبی کار کنه ولی توی بلوک دیاگرام بالا ببینید: امپدانس بار به صورت 1/Z توی حلقه کنترلی میاد. یعنی این که اگه اتصال کوتاه بشه (مثلا مقاومت بشه 10 میلی اهم) یک تقسیم بر اون عدد بزرگی میشه. این باعث میشد کنترلم کار بسیار سختی بشه.


خالا جواب چی بود؟ تا الان فهمیدید دیگه. باید حلقه ی داخلی رو حلقه ی کنترل جریان میگرفتم، حلقه ی بیرونی رو کنترل ولتاژ که امپدانس توش ضرب بشه و توی اتصال کوتاه که حفظ جریان مهمه حلقه ی داخلی که سریع تر هست بتونه راحت پاسخ بده!


پست قبلیه نمیدونم چرا انقد لایک خورد گفتم اینو بزارم جبران بشه


  • ظریف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی