نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

کاروانسرا

يكشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۴۷ ق.ظ

سلام

یه سخنرانی TED بود راجع به استرس که یکی از پر بیننده ترین سخنرانی ها هم هست تو سایتش. دقیق یادم نیست چی میگفت ولی خلاصه میگفت استرس گرفتن رو به چشم این که یه عامل مختل کننده زندگیتونه نبینید. این که قلبتون شروع کنه تند تر زدن و عرق کنید و... واکنش بدنتونه که حس کرده تو شرایط بدی قرار گرفته و به طور غریزی خودش رو برای فرار کردن یا هر نوع واکنش فیزیکی آماده میکنه.


یه ماه پیش که اومده بودم روزای اول یه بار برای حسن گفتم، حس نمیکردم استرس خاصی دارم ولی بعدا فهمیدم اونا استرس بوده مثلا خیلی دندونام رو رو هم فشار میدادم و دندون درد داشتم میگرفتم. به طور نا خودآگاه هی فشار می اوردم. این یکی از مکانیزماس که جمجمه رو خیلی سفت نگه میداره برای اتفاقات بد. 


یا چیز دیگه این که گشنگی رو احساس نمیکردم، یه بار رفتم خرید و اومدم یه چیزی درست کنم چون زیاد نخورده بودم و بیشتر خواب بودم، بالای اجاق گاز که رسیدم یهو بدنم انگار داشت تحلیل میرفت و دستم شروع کرد لرزیدن و سرم گیج رفتن! یعنی بدنه خودشو نگه داشته بود با هزار زحمت به روی خودش نمی اورد تا با خطر مقابله کنه.


........................…....... 

خب همین دیگه دوس داشتید اون سخنرانیه رو ببینید

.............. ..    .... . ....   

داشتیم راجع به این که وقتی همخونه ای داری خونه کاروانسرا میشه و یه سری آدم میان و میرن صحبت میکردیم، یکی از بچه ها گفت تابستون سال پیش یه برنامه ای بوده که خیلیا از جمله این و 5 تا همخونه ایش میرن، ایشون یکم زود تر ساعت 2 شب بر میگرده میبینه کل چراغای خونه روشنه، کاری نداره و میره تو اتاقش میخوابه. صبح تو گروهه فیسبوکه خونشون میبینه یکی از بچه ها پیام داده که یه آقایی بدون لباس دم در اتاق من خوابیده. مال کیه؟!

بعد پیام بعدی این بوده که بیدارش کردم میگه که دکتری فلانی منو دیشب راه داده، دکتر فلانی خیلی وقت پیش اینجا زندگی میکرده و مرده البته. 

و به زور لباس تنش کردن و بازم راضی نمیشده میگفته اون منو راه داده :))


................ 

اینم پوستر جالبی بود

من واقعا شرمنده ام نمیدونم چرا بیان تصویرا رو به صلاح دید خودش میچرخونه


  • ظریف

نظرات (۵)

معنی پوستر رو نفهمیدم ! قضیه آقایی که خوابیده بوده هم جالب بود ... 

اگه حسش بود این سایت مارو هم با اسم خرید روسری لینک کن تا کمکی به تولیدی من بکنی . دمت گرم .
پاسخ:
دوره آموزشی 12 ساعته که چجوری در مقابل تعرض فیزیکی و یا زبانی واکنش نشون بدن :)
در واقع این که چه حقوقی دارن در مقابل آزار اذیت تو محیط کارشون
چشم حتما اضافه میکنم !! 
اون زنه با روسریه جالب ترین بود. و همین طور queen's students.

پاسخ:
آره :) آستینم داره
کویینز استیودنتس جرا؟
نوشته که:
opens to all women who are queen's students.
پاسخ:
خب چون برای این دانشگاهه برنامش
البته شاید از بقیه جاها هم بشه بیان نمیدونم 
اسم دانشگاه کوئینه؟
من فک کردم داره می گه دانشجوهای ملکه
پاسخ:
آها
آره queen's University در واقع
اون زنه اسمش رزی د ریویتر
یه شخصیت تبلیغاتی
مال جنگ جهانی دوم
برای تشویق زنای آمریکایی برای کار توی کارخونه ها
مرداشون که جنگ بودن، کارخونه ها هم که چند برابر قبل باید سلاح و وسایل ضروری زندگی اروپا رو تامین میکردن
نیاز بوده یه زن مسئولیت پذیر و قوی و موجه :) رو به عنوان الگو تبلیغ کنند
پاسخ:
ا چجالب پوستره رو قبلا دیده بودم فکر میکردم نماد فمنیستیه
جالب بود نمیدونستم مرسی! 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی