نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

مواد غذایی

دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۰۸ ق.ظ

سلام

چند شب پیش یکی از بچه هایی که تو free discussion دیدم رو دعوت کردم بیاد افطاری. اهل برزیله، میخواستم ببینم نظرش راجع به غذای عربی چیه.

راستی قرار بود عکس بگیرم از غذاهاشون ولی این چند روز آخر هفته یکم چون زیاد کسی نمیاد خیلی چیزای عجیب غریبی نبود که براتون جالب باشه 

خلاصه امر این که اومدش و روی پرژکتور اونجا کعبه رو داشتن آنلاین نشون میدادن، براش جالب بود این همه آدم. گفت فکر کنم بزرگترین اجتماع دینی دنیا باشه.

بعد گفت تو رفتی؟ میخوای بری؟ توضیح دادم براش که دو مدل حج هستش و یکیشو کسی که استطاعت مالی داره باید بره و اینی هم که داشت نشون میدادم توضیح دادم

بعد راجع به روزه هم پرسید، قبلا براش گفته بودم یکی از دلیلاش اینه که حس کسایی که غذا ندارن رو درک کنی و از پول غذایی که نمیخوری مثلا save کنی بدی خیریه ها، گفت که حس این که جاش خالیه تو مسیحیت رو حس میکنم و خیلی از این ایده خوشش اومده بود.

بعد گفت همه باید بگیرن؟ گفتم اگه مشکل پزشکی نداشته باشن، گفت بچه ها چی؟ گفتم دختر و پسر سنشون اگه برسه به فلان باید بگیرن و قبل اونم اگه دوست داشته باشن نصفه روزه میگیرن، کله گنجیشکی رو توضیح دادم :)) البته که اسمشو نگفتم چون خیلی ضایس sparrow head!?

آره خلاصه دوس داشت این مدل غذا رو.

......... 

امشب یکی دیگه از کسایی که بنظر سنش زیاد تره و معمولا کارای اجرایی رو انجام میده یا دعوت ها رو دوتا مهمون اورده بود و از قضا پشت میزی که من بودم نشستن و منم بیشترشو گوش دادم

یجای صحبتش یکیشون گفت که سال پیش یه سیب خورده، 20 دقیقه بعد گلوش شروع کرده ورم کردن از داخل و چشماش و... یه واکنش آلرژیکی خیلی شدید داشته، چون زنش دکتر بوده سریع یه شات آدرنالین بهش زده و رسوندنش بیمارستان قبل خفه شدن بعد از یه متخصص وقت گرفتن ببینن که چی بوده و 9 ماه طول کشیده. در نهایت هم متخصصه آزمایشا رو دیده گفته نمدونم!

همین دیگه خلاصه یه چند وقتیه سیب نخورده

.......... 

یه چیزی که جالبه اینجا تو فروشگاها اینه که معمولا هر فروشگاهی جنساش تو یه سطح کیفیت خاصی اند. مثلا food basics یه فروشگاهیه که نزدیک خونمه و زیاد میرم اونجا، معروفه به کم کیفیت بودن، این معنیش این نیست که مثلا میوه خراب بفروشه یا... . این فروشگاه از یه شرکتای بسته بندی کننده جنس میگیره که اونا کیفیت جنسایی که از اقصی نقاط دنیا میارن بسته بندی میکنن خوب نیست. یعنی مثلا رنگ مصنوعی داره یا مثلا موندگاریش خیلی کمه یا ...

بعضی فروشگاها هستن مثل bulk barn که نسبتا دور هستن ولی جنساشون ارگانیکه. قیمتاشونم ممکنه یهو چیزای عجیب غریبی بشه. مثلا 4 5 برابر بیشتر ولی مثلا شیری ممکنه اونجا پیدا کنید که از گاوی باشه که علف سبز خورده و بعدا شیر از سر شیر جدا نشده و پاستوریزه هم نکردنش و... . خلاصه خیلی طبیعی.

خلاصه این که مشخصه تو هر فروشگاهی چه چیزی گیر آدم میاد

یا مثلا یه فروشگاهی هست dollarama فکر میکنم حداکثر جنساش 2 3 دلارن. همه میدونن که 90 درصد چیزایی که اونجاس قرار نیست خیلی کار کنه براشون. برا همین چیزای ساده رو میگیرن. مثلا یکی از دوستان تلمبه  برای دوچرخه خریده بود حدود 4 دلار:) فکر کنم گفت یه بار کار کرد کلا

من مثلا خرما بسته بندی شده گرفتم حدود 3 دلار ولی بعد یه هفته خیلی کیفیتش کم شد و خشک شده. قابل خوردن هست ولی خب... بعد یکی دیگه رفته بود گرفته بود 9 دلار میگه هنوزم مثل روز اولشه.

خلاصه آدم میتونه بر اساس این که چی داره میخره و چقدر قراره عمر کنه و .. بهینه سازی کنه


  • ظریف

نظرات (۳)

  • آسـوکـآ آآ
  • نماز و روزه هاتون قبول
    اینکه از حال و هوای ماه رمضونیتون تو یه کشور دیگه می نویسین خیلی دلچسبه
    خیلی :)
    پاسخ:
    ممنونتون! 
  • خانم فـــــ
  • یه توضیحی در مورد جهت قبله میدین؟
    با توجه به اونور کره زمین بودن شما
    یادمه یکی میگفت هر جای دنیا باشیم جهت مغناطیسی زمینه یکی میگفت دقیقا خط میکشیم تا کعبه!
    پاسخ:
    آفرین سوال جالبی بود!
    دوتا کار میشه کرد، 
    1- گوگل مپ برید و راست کلیک کنید و از کعبه Measure distance کنید
    2- برنامه هایی مثل باد صبا با GPS و نقشه همین کار 1 رو اتوماتیک میکنن فقط قطب نمای گوشی رو باید یه بار کالیبره بکنید.

    و نکته جالب اینه که اصلا چیزی شبیه اون چیزی که روی نقشه ی کاغذی انتظار داریم نمیشه :) متلا ممکنه از قطب بگذره کوتاه ترین مسیر !! 
    ولی آره دیگه منطقیش همین کوتاه ترین مسیره 
    اهل تسنن شب قدر ندارن؟
    پاسخ:
    تو ویکی پدیا دیدم 27 ام بنظر دیشب نرفتم ببینم چی قراره کنن
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی