نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

رصد خونه

يكشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸ ب.ظ

سلام


دانشگاه یه رصد خونه خیلی کوچیک تو یکی از ساختموناش داره، که یه تلسکوپ کوچیک 14 اینچی هست توش و یه تلسکوپ دیگه. هر شنبه دوم هر ماه برای عموم بازه، 

سیستم اینجوریه که اولش یه lecture کوتاه در حد 10 20 دقیقه، یه نفر میاد ارائه میده، از بچه های داوطلب رشته های مرتبط، راجع به فضا، و بعدش میرن ملت اون بالا ستاره ها رو ببینن. 

فقط نکته اینه که این شهر همیشه ابره تقریبا و خیلی کارو سخت میکنه، دیشب البته خیلی ابر کم تر بود و تونستن مشتری و زحل و یه جفت ستاره رو نشون بدن. خیلی تلسکوپ قوی ای نبود اینایی که اینجا داشتن ولی خب دیدن زحل خیلی حس خوبی داشت!

نکته ی جالبی که میخواستم بگم این بود که مثلا یه خانم 50 ساله اومده بود و خیلی علاقه نشون میداد به دونستن چیزای راجع به فضا. ازش پرسیدم گفت که خیلی سال ها بود که میخواسته دنبال این چیزا بره ولی بخاطر کار و ... نمیتونسته و الان وقت داره. 

خلاصه آدم میانسال زیاد بود. مثلا شاید 40 نفر اومده بودن و 20 تاشون میانسال بودن.

------------------------------

نمیدونم سطح انتظارم اومده پایین یا کم کم غذا ها داره مزه دار میشه. دیشب یه تن ماهی گرفتته بودم و برنج با ته دیگ سیبزمینی برای دو وعده درست کردم. بعد این که نصفشو خوردم پیش خودم گفتم این سیبزمینیا بره تو یخچال کارشون تمومه، برای همین نصفه دیگشو هم خوردم :) 


چیزی که یاد گرفتم اینه که ته دیگه سیبزمینی برنج باید نازک تر از ماکارونی باشه چون ماکارونی میتونه 1 ساعت بپزه ولی برنج خیلی زود تر صداش در میاد شایدم اشتباه باشه چون یه بار بیشتر تهدیگه ماکارونی برای هر کدوم درست نکردم 


-------------------------------

یه نفر از فلسطین رو دیدم، ازش پرسیدم ببینم نسل جوون تر چجوری فکر میکنن راجع به اسراییل ، مثلا مثل ما که نسل جوون ترمون خیلی گرم نیست نسبت به 30 سال پیش، گفت نه هنوز همونجوری اند و دشمن خودشون میدونن.


  • ظریف

نظرات (۱۰)

  • آسـوکـآ آآ
  • یه توصیه
    قبل از اینکه برنج یا ماکارونی رو بذارین دم بکشه
    سیب زمینی رو داخل روخن کمی تفت بدید تا از حالت خامی دربیاد
    بعد برنج یا ماکارونی رو بریزید روش تا دم بکشه
    من اینجوری درست می کنم
    اینجوری نه سیب زمینی حالت خامی پیدا می کنه اگه کم بمونه
    نه میسوزه

    خلاصه اینکه تو غربت به توصیه های هموطنتون گوش بدین :دی
    و اینکه رصد خیلی خوبه
    کاش اینجا هم این امکانات بود واقعا...
    پاسخ:
    چرا دوتاس 
  • آسـوکـآ آآ
  • یه توصیه
    قبل از اینکه برنج یا ماکارونی رو بذارین دم بکشه
    سیب زمینی رو داخل روخن کمی تفت بدید تا از حالت خامی دربیاد
    بعد برنج یا ماکارونی رو بریزید روش تا دم بکشه
    من اینجوری درست می کنم
    اینجوری نه سیب زمینی حالت خامی پیدا می کنه اگه کم بمونه
    نه میسوزه

    خلاصه اینکه تو غربت به توصیه های هموطنتون گوش بدین :دی
    و اینکه رصد خیلی خوبه
    کاش اینجا هم این امکانات بود واقعا...
    پاسخ:
    چه ایده خوبی آره پایینش خیلی بنظر کامل پخته بود ولی بالاش نرم بود اینجوری دیگه هر دو طرفش خوب میشه :)
    مرسی!
    و شهرای بزرگ کلا رصد خونه خوب نمیشه باشه، چون آلودگی نوری خیلی زیاده، ولی سمت قزوین و سمت سمنان فکر میکنم چند تا هستن که ساعتای باز دارن!
  • رضا `پسر از جنس پدر`
  • آقا مهدی یادم رفت کدوم کشور رفتی فک کنم کانادا رفتی بود یه جای وبلاگ ت خوندم اگه اشتباه نکنم . کانادا جای دور نیس که همین بقل مقلای خخخخ
     یه کانال خوب برای آشپزی به سیک ایرانی برات پیدا کردم نگاه کن صفا کن .
    https://goo.gl/Ee6rE7
    پاسخ:
    آره خیلی نزدیکه! خیلی !
    ممنونم میبینمش!!لطف کردی
    مرسی بازدید ... من خودم پنج بار تو روز سر می زنم. به نظرم جذاب میاد.
    پاسخ:
    باووو چقدر مگه من آپدیت میکنم پسر
    لطف داری!!

    سلام بر مهندس
    طاعات و عباداتت قبول
    چند مدت نبودم خبر نداشتم رفتی (خیــــــــلی نزدیک)
    برات آرزوی موفقیت میکنم
    خیلی خوشحالم

    پاسخ:
    سلام
    مرسی طاعات و عبادات شمام قبول حق باشه
    ممنون همچنین، لطف دارید 
    کانادا از فرعی بندازی نزدیکه ها
    پاسخ:
    خخخ
    اونجا جای ما هم خوش بگذرونید :)
    پاسخ:
    چه خوشی ای... آدم باید اهلش باشه اینجا خوش بگذره ما نیستیم خیلی فعلا
    هویت آقای خان رو افشا کنید.
    پاسخ:
    حسن
    از خوش گذرونی منظورم آب و هوای خوب و امکانات مناسب برای تفریح
    پاسخ:
    :)
    آب و هوا رو کتمان نمیکنم خوبه ولی امکانات تفریح خاصی این شهر نداره که بخوام بگم. البته تهرانم که بودم تفریح اولم غذا خوردن بود که متاسفانه این جا بشدت سخته
    آفرین
    به اشپزی علاقمند شو


    + این فلسطینی ها هم فازشون جالبه ها
    پاسخ:
    علاقمند هستم ولی فاصلس بین علاقه و نتیجه خوب گرفتن :)
    آره جالبن
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی