نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

عدسی!

يكشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸ ب.ظ


سلام


بالاخره این غذای خوشمزه رو درست کردم! 

اخیرا یکم دارم به محتویات این غذاهایی که میخوریم توجه میکنم، میبینم حبوبات چقدرررر پروتئینشون زیاده، 100 گرم عدس حدود 100 گرم سینه مرغ پروتئین داره، برای لپه و اون یکی ها هم صادقه

داشتم میگفتم، عدسی ای که تو خونه میخوردیم (خیلی کم پیش میومد) خیلی با عدسی میدون انقلاب و عدسی های دیگه فرق داشت، منم هیچ وقت دنبالش نرفته بودم ببینم چیه داستان.

ولی اینی که درست کردم رو از دستور پختای تو اینترنت دیدم و خیلییی شبیه در اومد

نمیدونم مادرم چجوری درست میکردم ولی فکر کنم عصاره گوشت نمیزد بهش.

بزارید بگم،

دو پیمونه اندازه گیری استاندارد برای 2-3 نفر هم زیاده شاید. خیس میکنید شب قبلش و آبش رو عوض میکنید چند بار. گویا بهتره.

عدسم مثل برنج و بقیه چیزا حجمش با آب زیاد میشه، مثل من گول نخورید کلی درست کنید رو دستتونم بمونه تهش


یه مقدار پیاز هم خورد میکنید نگینی و سرخش میکنید، زردچوبه هم میزنید موقع سرخ شدن، 

یکم نمک و کلی فلفل هم به سلیقه خودتون میزنید به پیازا و رب هم میزنید و یه قاشق رب رو تفت میدید یکم توش که رنگش زیاد بشه

عدسا که آبشونو گرفتید، میریزید تو پیازا و یکم تفت میدید که دماشون زیاد بشه و یکم تفت بخورن، 

عصاره گوشت ازین پودریا من پیدا کردم(3 تا سوپر مغازه رو زیر و رو کردم تا حلالش پیدا بشه) توش میزنید

کلی آب میریزید توش و میزارید یه ساعتی بمونه همشم میزنید که ته نگیره، آخرشم اگه آبش زیاد بود میزارید یکم بخار بشه.


من یکمم کره روش زدم، اون چیزه روش کره است

گویا سیبزمینی هم باید یکمی له کنید و تو نیم ساعت اخر اضافه کنید، من نداشتم نکردم.


آره خلاصه خیلی خوب میشه واقعا خوشحال شدم به اون کیفیت تونستم درست کنمش!


  • ظریف

نظرات (۴)

آبلیمو هم بزنید عاولی میشه. نوش جان
پاسخ:
زدم!! یادم رفته بود بنویسم!

مرسی
  • آسـوکـآ آآ
  • نوش جان:-)
    پاسخ:
    ممنونتون!! 
    نوش جان :-)
    پاسخ:
    مرسی ازتون!! 
    به به! خداییش دهن این هم خونه ای هات سرویس شده از بس غذا خوشمزه درست کردی :)
    راستی یه چیز هر وقت از یه محصولی چیز حلال پیدا نکردی یا به برچسپ حلال بودن شک کردی ، کوشر میتونی بخری برای مسلمون ها حرام نیست خوردنش من حتی از بعضی ها شنیدم بعضی از محصولات شرکت ها رو که گوشت و مرغ های اماده دارند کوشر بخری خیلی اطمینانش بیشتر تا حلالش رو چون روی کوشر بودن بیشتر قانونش توی اون کشور ها قدیمی تر هستش و کمیونتی های فعال تری دارند که ترس بیشتری از شکایت بر علیه اون شرکت دارند صاحبان شرکت ها بیشتر رعایت میکنند در کل که stereotype هستش توی هر خانوده یهودی یه وکیل هستش:) مثل هندی ها تو هر خانواده یکی توی خدمات تلفنی(call center) شرکت ها کار میکنند:) 
    پاسخ:
    نه بابا همخونه ای هام رو نمیبینم اصلا :)) کم هم درست میکنم، روزی یه وعده پختنی میخورم که یه بار درست کنم برای 2-3 روز جوابه. رژیم غذایی خونه رو نمیشه اینجا داشت
    کوشر چون ضبح اسلامی نشده و فقط خون نداره، ترجیح میدم حلال بگیرم، دیدم خوردنش اشکلال نداره ولی خب ... .نمیدوم شهرای دیگه چجوریه ولی اینجا حلال بیشتر از کوشر دیدم به شخصه. اولا دنبالش بودم ولی کم کم پیدا شد. یه مارکی هست zabiha halal تقریبا همه چیز داره، حتی bacon بوقلمون و مرغ هم داره.. یکی از فروشگاها همه محصولاتشو میاره ازون میگیرم
    آره جالبه این استریو تایپا!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی