نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

پیاز

شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۳۵ ق.ظ
سلام 

تاحالا از خودتون پرسیدید نقش پیاز تو غذای ایرانی چیه؟ 
احتمالا از یکی پرسیدید و جواب این بوده که بوی بد گوشت رو بگیره.
اگه نه که خب بقیش رو میدونید اگه بله :

آیا این باور درسته؟ 
نع
دفعه اولی که شک کردم به موضوع این بود که قیمه درست کرده بودم، یکم دادم همخونه ای مزه کنه، گفت که شیرینه!
تاحالا راجع به قیمه فکر شیرین بودن کرده بودید؟
فکر کردم دیدم شاید پیاز وقتی سرخ میشه شیرین میشه. که بله همین اتفاق میفته
دلیل این که پیاز میریزیم اینه که ما یه شیرینی ریزی دوست داریم که خودمون شاید نمیدونیم. 
مرغ و گوشت سرخ بشن بوی بدشون کم میشه و یکمم روغن بوی بد میگیره. اگه حساس باشید روغنهرو میشه عوض کرد. 
اصلا بحث پیاز نیست. 
پیاز همچنین موقعی که سرخش میکنیم و توش مرغ رو سرخ میکنیم چون آب داره دما رو پایین نگه میداره و اجازه میده بیشتر با پیاز سرخش کنیم که خب یه فانکشنیه برای خودش. 
.. ................ 

  • ظریف

نظرات (۹)

اصلا نمی‌تونم با پیاز کنار بیام :|
۲۳ ساله دارم از غذام جداش می‌کنم:)))
پاسخ:
خخخخ :))
منم دوست ندارمش. تو غذا خودم خیلی ریز خوردش میکنم که اصلا متوجهش نشم!

  • خانه سلامتی
  • پیاز خیلی خوبه 
    پاسخ:
    چقدر نظرای مختلف :) 
    خب ایشون به فکر سلامتی هستن چون:))
    پاسخ:
    آره اسمشون کاملا گویاست که هستن! 
  • خانم فـــــ
  • من عاشق پیارم
    حتی خام, آخ دلم کباب با‌پیاز، آبگوشت با پیاز خواست:/
    پاسخ:
    ای بابا
    اینارو نگید منم دلم خواست! 
    پیاز فقط بغل غذا یک مشت بزنی روش بره توی چشم طرف بغلی نصفش:)))) در کل که خاصیتش یه دنیا هستش من خودم همیشه هر جای جدیدی خارج از استان سکونت اون مدتم که میرم اول یک حمام سریع گربه شور میکنم و پیاز و سیر محلی اون مقصد رو حتما میخرم با اولین غذا میخورم بهترین کاریه که باعث میشه در برابر میکروب و باکتری های اون محیط جدید مقاوم بشی بخصوص پیازش!
    پاسخ:
    آره دقیقا پدر منم همینو گفت، گفت تا رسیدی همچین کاری کن جالبه ها نه؟ ! عجیب غریبهیکم
    کلاس آشپزی باز کردی ها
    پاسخ:
    خوبه که :) 
    یعنی واقعا پیاز تاثیری نداره؟!

    منم عاشق پیازم اما خب بخاطر بویی که داره همینه نمیشه استفاده کرد,بخصوص خام
    پاسخ:
    آره منم خام خیلی دوست دارم، صادقانه بگم وقتی ریز ریز باشه بخاطر همون ته مزه شیرینش هم دوست دارمش ولی بزرگ که باشه و کامل سرخ نشده باشه و زیر دندون حس بشه دیگه خیلی بدم میاد :)).
    این دفعه که خواستید پیتزایی چیزی درست کنید گوشت چرخکرده بزنید و بدون پیاز بسرخیدش و تهش فقط نمک فلفل بزنید. میبینید خیلی پیاز لازم نبود !!
    تو بعضی غذاها که خیلی درصدش زیاده مثل کباب کوبیده قطعا اگه نزنید غذا عوض میشه، من راجعبه اینایی که به قصد بوی خامی گرفته شدنه گفتم
    فک کنم ما شمالیا کلا مزاج شیرین دوست نداریم
    واسه همینم تو تمام غذاها سیر میرسیم.
    حالا شاید همین هم یه دلیل علمی داشته باشه:-)
    پاسخ:
    چجالب! 
    من سیر خیلی دوست دارم ولی امان از بوش!

    تاحالا فسنجون شیرین خوردید؟ قشنگ عذاب الهیه! نمیدونم کی با شمالیا مشکل داشته اینو اختراع کرده!
    اصل مصرف پیاز با گوشت، بخاطر کمک به هضم گوشته. به اصطلاح مصلح گوشته. 
    پاسخ:
    چجالب! مرسی نمیدونستم!! 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی