نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

ISFJ

يكشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۰۴ ق.ظ

سلام

دیدید احتمالا این تست 16 شخصیت رو. 

https://www.16personalities.com/


من  یکی دو سال پیش به پیشنهاد حسن از یه سایت فارسی دادم این تست رو و ISTP در اومد.

حقیقتش خیلی به شخصیتم نمیخورد، شاید 30 40 درصد. برا همین حس کردم که چرته تستش. ولی با این سایته دادم و چیزی که اومد، ISFJ بسیار بسیار به شخصیتم نزدیک بود. اینو همین هفته ای که گذشت دادم. سایته خوبیش اینه سوالاش بله خیر نیست و طیفه. 

اسمش رو بزارید تصادف یا هرچی ولی این تست شخصیته همین دیشب باعث کلی تحول تو رفتارم شد.

مهم نیست داستان چی بود ولی نهایت امر این بود که تو این تست شخصیت، بهم گفت که این گروه شخصیتی افراد خیلی دوست دارن صلح درست کنن و بخاطر همین خیلی وقتا بقیه رو سعی میکنن ناراحت نکنن و این به ضررشون تموم میشه و باعث سوء استفاده میشه. خلاصه که فهمیدم که نباید همیشه آدم منعطف باشه.

خدا رو شکر خدا بنظرم با یه تیر دو تا نشون زد. حالا چجوریش مهم نیست ولی فکر کنم تو هری پاتر بود یا یه جای دیگه، یه طلسمی بود که شخص کل خوشحالی هاش رو از دست میداد. این خیلی فرق داره با این که ناراحت باشی یا خیلی ناراحت باشی. فرقش اینه که مثلا فکر کنید ناراحتید. یکی میره آهنگ گوش میکنه یکی میره تو اتاقش به دوستش زنگ میزنه یکی میره کتاب میخونه یکی میخوابه یا...

من دیشب کل این safe zone هام رو از دست دادم و برام کار نمیکردن. خیلی تجربه عجیبی بود. البته که موقتی بود. ولی خب فهمیدم که خیلی هم به لحاظ روانی و ذهنی قوی نیستم.


دیگه این که یه ویژگی جالب این تیپ شخصیت درونگرا بودنشونه ولی خیلی خواص برونگرایانه هم دارن. توی شخص خوبم بخوام بگم، من با افراد مشخصی میتونم وقت بگذرونم و برم بیرون ولی مهمونی و... انرژیم رو تخلیه میکنه. 

مشکل اینه که افرادی که باهاشون احساس آرامش میکنم درونگران عمدتا. یعنی این وسط یه نفر هست که با افرادی دوست داره هنگ اوت کنه خودشون هیچ علاقه ای به این کار ندارن که در نوع خودش جالبه. دوستان نزدیک میتونن خودشون تایید کنن که چقدر اصرار میکنم بهشون که زنگ بزنن یا بیرون بریم(اون موقع ها که فاصلمون 8000 کیلومتر نبود).

تو مهمونی ها هم افراد برون‌گرا میرن معمولا پس دوست جدید پیدا کردنم خودش دردسری داره. 

جالبه این چیزایی که آدم بعد خدا سالر از خدا عمر گرفتن راجع به خودش کشف میکنه. 


اگه من راجع به خودم انقدر نمیدونم، چه انتظاری از بقیس آخه... 

  • ظریف

نظرات (۸)

منم قبلا این تسته رو تو یه سایت فارسی داده بودم، ENTJ شده بود. الان تو این سایت دادم INFP شد. فقط Nش مشترکه :)) البته خب با توجه به اینکه درصدام همیشه نزدیک نصف بودن شاید خیلی هم تفاوتی نکنه :))
پاسخ:
چجالب! خیلی وسطید :) حالا تو یوتیوب بنظرم برید بزنید این چیزی که در اومده رو یه سری ویدئو کوتاه هست که کل ویژگی های بدردبخور رو خلاصه تو 5 دقیقه میگه. همین infp رو مثلا سرچ کنید. ببینید به کدوم میخورید؟ 
The same !
پاسخ:
!! ! بهترین تیپ شخصیتیه اصن
خوب ما که انگلیسیمون خوب نیست اگر از ترنسلیت هم استفاده کنیم بازم خوب درنمیاد فکرکنم 
پاسخ:
چیزی که هست اینه که انگلیسیش مساله نیست، مساله اینه که بجای بله خیر به یه طیف جواب میدید و اون جواب نهایی رو مشخص میکنه 
  • دچارِ فیش‌نگار
  • ولمون کن بابا :) آدم یادش میره
    پاسخ:
    بچه تر بودم یه چیزی میگفتن، بزرگ میشی یادت میره :) 
    منظورم اینه معنی جمله رو خوب نمی فهمیم 

    اگه خوب بفهمیم بهتر می تونیم رو طیف جواب بدیمش دیگه 




    چند تا سوال بود تقریبا؟ 
    پاسخ:
    حالا یه چک کنیدش. 12 دقیقه طول میکشه نمدونم چند تاس راستش. شاید سایت فارسی این شکلی هم باشه اخیرا چک نکردم
    حال ندارم فعلا برم دنبال ویدیو :دی ولی همین توضیحشو که خوندم دیدم چه خوب گفته :)

    Mediator personalities are true idealists, always looking for the hint of good in even the worst of people and events, searching for ways to make things better. While they may be perceived as calm, reserved, or even shy, Mediators have an inner flame and passion that can truly shine. Comprising just 4% of the population, the risk of feeling misunderstood is unfortunately high for the Mediator personality type – but when they find like-minded people to spend their time with, the harmony they feel will be a fountain of joy and inspiration.

    بقیه‌شو خوندمم هنوز نخوندم :دی ولی تا اینجاش خوب گفته بود :))


    پ.ن. سایتای فارسی هم با همین طیف و اینا میذارن تا جایی که من دیدم.
    پاسخ:
    چجالب.
    چچون نوشته ها زیاده ویدئو رو گفتم البته. 
    ا چخوب اون موقع ازینا نبود تو ایرانیا
    ینی مشخصه نه حال دارم متنشو کامل بخونم نه حال دارم ویدیو ببینم نه هیچی :))
    پاسخ:
    :))) بدرد میخوره خب
    جمله ی آخر واقعا عالی و تفکر برانگیز بود. در مورد منم همینه
    پاسخ:
    مرسی. خود آگاهی واقعا لازمه! 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی