نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

دوربین

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۶:۰۵ ق.ظ

سلام


قدیما دوربین یه منزلت بیشتری داشت نسبت به الان. فکر کنید مثلا پدر بزرگامون موقعی که عکس میگرفتن، اون عکس واقعا تنها چیزی بود که ازون دوران جا میموند. میشد یه آلبوم که هر صفحش یکسال با قبلیش عکساش فاصله زمانی داشتن. و اگه نمیگرفتن اون عکس رو اون سال ها آز تاریخ به طور خیلی جدی حذف شیفت دیلیت میشد. چه اون ستاپی که توش عکس میگرفتن اهمیتی داشته که مثلا از 2 سال پیش تا یه سال بعد تنها اسنپ شات خانواده آقای فلانیه مثلا.

و آلبوما هم توی عکس به عکسش تفاوت قد بچه ها معلوم بود.

الان انقدر پیوسته عکس و فیلم از خودمون میگیریم که دیگه تو عکسا گذر زمان رو نمیبینیم. 

  • ظریف

نظرات (۱۰)

و همون بهتر بود 
خیلی خیلی بهتر 
الان شدیم یه بر خودشیفته فرت و فرت از خودمون عکس می گیریم 
پاسخ:
اوهوم! 15 تا عکس از  یه لحظه ببینیم کدوم بهتره :)
  • معلمی از جنس اینده
  • بله واقعا چیز های قدیمی ارزشمند تر از وسایل امروزی هستند.
    امروزه هر جایی که ادم پا میزاره از خودش عکس می گیره این چه معنی داره.
    پاسخ:
    بنظرم خوبی و بدی های خودش رو داره ولی چیزی که واضحه تعریفا از عکاسی عوض شده و عوض خواهد شد بازم احتمالا!
  • میرزا مهدی
  • سلام برادر
    یکی از کارهایی که اخیرا دارم انجام میدم، اصرار به لااقل خانواده ی خودم و همسرمه که هرچی عکس تو گوشی و فلش و رم و سیستمتون دارین بیارین. گزینش کنیم بیست سی تا خوب و به درد بخور و خاطره انگیزش رو جدا کنیم و من با هزینه ی خودم براتون چاپ کنم...
    و میشینم براشون از جایگاه عکس و آلبوم و خاطراتی که باقی میمونه میگم و حتی میگم ممکنه یه روزی بیاد که تکنولوژی ای که با این سرعت داره میره به سمت بالا، با همین سرعت برگرده و ببینیم دو نسل از آدمهای روی زمین اومدن و رفتن و هیچ اثری در هیچ آلبومی ازشون باقی نمونده....(برم درموردش یه داستان بنویسم عجب ایده ای شد) 
    :)))
    پاسخ:
    :))))
    عجب ایده ی خوبی. آره حتما بنویسید. فکر کنم منم باید برم انجامش بدم
    ماهم زمان بچگیم یه دوربین آنالوگ داشتیم و خب طبیعتا نمیشد هی عکس بگیریم و بلافاصله چک کنیم ببینیم خوب شده یا نه، یا مثلا چندتا پشت سر هم بگیریم،و من یه عکس تاریخی از بابام و داداشام گرفتم که بعد ظهور عکسا متوجه شدیم که چقدر قیافه ها خنده دار بودن:)))یادش بخیر
    پاسخ:
    :)))) آره اینم جالبه که عکس رو نمیتونستی همون موقع ببینی
    اینقدر این البوم های قدیمی ارزشمندن و حسی خوبی به ادم میدن که با هیچ چیزی جایگزین نمیشن
    چقدر این کار میرزا مهدی خوبه تصمیم گرفتم منم انجام بدم:)
    پاسخ:
    منم موافقم! خیلی کار خوبیه
    میرزا لایک دارید! 
    پاسخ:
    امیدوارم خودشون برگردن ببینن چقدر بقیه خوششون اومده
  • دچارِ فیش‌نگار
  • ما همش این کارو میکنیم که میرزا گفته
    پاسخ:
    خیلی کار خوبیه 
    من در مورد عکس تا مرحله‌ی گزینش که میرزا گفته میرم همیشه. بدم میاد شصت تا عکس از یه چیز نگه دارم الکی :/

    بعد این در مورد فیلم بدتره. عملا خیلی کم فیلم می‌گیرم اگه جایی برم چون می‌دونم هیچ‌وقت نمی‌شینم فیلما رو ببینم دوباره :) لابد اونایی که خیلی از همه چی فیلم می‌گیرن دوست دارن ببینن و حافظه‌ی نگهداری‌شم دارن دیگه :))
    پاسخ:
    آره منم در مورد فیلمه موافقم تا حدی. بجز وقتی که به یه نفر خاص بخوام نشون بدم چه شکلی بود. غیر ازین همون که گفتید میشه. به تاریخ میپیونده
  • آقای سر به هوا ...
  • عکس و آلبوم خیلی باارزش بود ..
    پاسخ:
    خیلی!
    آره آره قدیما اینجوری نبود که بچه رو از تو تخم درنیومده ببرن آتلیه، آلبوم هفت ماهگی و شونصد ماهگی براش درست کنن که
     تو عکسای آلبوم های بچه ها هم همیشه یه جایی از عکس دست مادرا پیدا بود که پشت بچه رو گرفته بودن که نیوفته

    +در کل دوربین قدیما لحظات خوب رو ثبت می کرد , الان لحظات خوب رو میدزده((:

    پاسخ:
    :))))))))))) عالی بود عالی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی