نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سس تند

شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۲۳ ق.ظ

سلام

دیروز یه لحظه سلیقه ام گل کرد و نون حجیم درست کردم. این عکسه که گزاشتم دیروز نیست ولی خب چیز مشابهی بود.

یکم مرغ هم برداشتم و سرخ کردمش و یکم طعم دارش کردم. 

تقریبا نونه آماده بود و مرغه و مخلفات هم بودن.

بعد که همه چیز رو سر هم کردم گفتم یکم سس تند هم بزنم. سس تنده سرش ازین پیچی ها بود. چند وقت بود استفاده نکرده بودمش و و حس کردم یکم باد کرده داخلش. درش پیچوندم و پیشتتت. یه مقدار سس تند همه جا پاچید 

از جمله

چشمم:)))

نمیدونم چرا فکر کردم اگه پلک بزنم بهتر میشه ولی پلک زدم و اون یه میلیمتر مربع سس تند روی کل سطح چشمم پخش شدش. :)))

یادم اومد پشت ظرف مواد آزمایشگاهی نوشته بود اگه پاچید تو چشتون، با آب سرد زیاد بشورید. همونجوری دوییدم و رفتم دستشویی. یکی دو دقیقه زیر آب بود صورتم و لامصب مگه میرفت. زیر پلکم رفته بود. ولی خب خداروشکر تهش رفتش. 

چشمم رو تو آینه نگاه کردم کاسه خون:))

راستی نونه:

یه پیمونه آرد 

کمتر از نیم پیمونه آب ولرم. اگه تخم مرغ میزنید اگه نه همون نصف پیمونه خوبه

مایه خمیر یه ق. غ

شکر یه ق. غ

تخم مرغ یدونه

روغن یه ق. غ. 

نمکم یخورده. 

با هم قاطی میکنید و انقدر هم میزنید که با هم قاطی بشه. فرق نون با شیرینی اینه که تو شیرینی فقط باید به هم قاطی بشن با نون باید خیلی ورز داده بشه. ملوکول های گلوتن توی آرد با هم زدن و ورز دادن فعال میشن و حالت چسبندگی خمیر رو درست میکنن. 

خلاصه قاطی شد میزارید یه جای گرم مرطوب. و گرم و مرطوب بودنش خیلی مهمه که پف کنه. وگرنه ممکنه طول بکشه زیاد یا اصلا پف نکنه. 

بعدم تو فر از قبل گرم شده 450 درجه 10 تا 15 دقیقه میزاریدش. البته که قبلش به شکلی که میخواید در اوردیدش. و میپزه.

اگه روش آرد بپاشید خیلی روش طرح جالب تری میشه. چون آردا سطح نون رو خشک میکنه و تو گرما رنگشون عوض میشه و همین شکلی که معلومه میشه

یکم درد داشت ولی در نهایت طعمش خوب بود. 

دفعه های قبل باهاش کره مربا خوردم و خیلی عالی بود. تو چشمم هم چیزی نپاشید! 

  • ظریف

نظرات (۷)

گرم و مرطوب یعنی کجا مثلا؟

انگار خودم اشتم حس می کردم اون لحظه ای که پلک زدید رو...

پاسخ:
من بالای گازمون، نور هود رو روشن میکنم و لامپ التهابیه و گرم میشه بالاش. اون  بالاشم یه کابینت باشه.
توی یه قابلمه من یه لیوان یه بار مصرف کوچیک میزارم و توش آب گرم میریزم و توش یه دستمال میزاریم که خیس بشه. اون توی قابلمه رو مرطوب میکنه و بالای گاز هم گرمش میکنه:)

اشتبااااه!!! 

به به من عاشق نونم هر نوع نونی، نون رو هم میخریم نصفش رو تو راه خونه میخورم :)

چشتون بهتره الان؟یک دکتر برین. چشم مسئله ی شوخی برداری نیست :(

پاسخ:
خیلی نون تازه خوبه. چیزی که اینجا کمه هم نون تازه!
یعنی هستا ولی هم دوره هم گرون

نه خوبه اگه یه درصد حس میکردم چیزیش شده میرفتم ولی الان خیلی طبیعیه. ولی مرسی بابت نگرانیتون

«یکم درد داشت ولی در نهایت طعمش خوب بود.»

ببخشید خنده‌م گرفت :)))

 

۴۵۰ فارنهایت دیگه؟ یه ذره وارد نیستم تو کیک و شیرینی‌پزی ولی حس می‌کنم زیاده اگه بخواد سانتی‌گراد باشه :))

 

 

پاسخ:
:))
شاد باشید! 

آره آره فارنهایته سانتی گراد میشه کوره :))) 

«د» تایپ نشده

داشتم بود

 

 

 

مرسی

پاسخ:
اوهوم منم بعضی وقتا بعضی حروف رو جا میندازم :) دیگه حدس زدنش بعهده خواننده

اوه! جشم درد گرفتم:)))

پاسخ:
میسوختااا :)) 

پیمونه؟ پیمانه؟

پاسخ:
پیمونه استاندارد اندازه گیری. 236 میلیلیتر

نوش جان:)

پاسخ:
ممنونم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی