نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

ترمز

شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۰۳ ق.ظ

سلام

من بعضی وقتا تو خواب میبینم پشت فرمون ماشینم. همه چیز معمولا اوکیه بجز یه چیزی. موقعی که میخوام ترمز کنم. وقتی ترمز میکنم، ماشین کامل وای نمی ایسته.

مثلا  سرعتش به یکی دو کیلومتر بر ساعت میرسه و آروم آروم جلو می‌ره.

تلاش میکنم بیشتر ترمز رو فشار بدم نمیشه. 

جفت پا ترمز رو فشار میدم نمیشه.

دستی رو میکشم نمیشه و هی می‌ره جلو و میماله به اینور اونور و باعث میشه خلاف برم و ... خیلی کابوس طولانی ای هست و چون خیلی ترسناک نیست زیادم طول می‌کشه و فقط استرسه.

امروز خوابیده بودم و طبعا یادم نبود خوابم. تو یک ماشین بودم و سر چهار راه. ترمز کردم و یه پا دوپا داستان همین بود. تو چهار راه که نمیشه بزار مستقیم بره ماشین رو منحرف کردم و داشت خلاف می‌رفت که دیدم ترمز دستی هم هست.اونو اومدم بکشم که یهو یادم اومد این پترن خوابمه.

شانس لوسید دریم داشتم ولی ازین خوابه خیلی بدم میاد. مخصوصا این که دیشب ۲ ۳ ساعت مدام کابوس جا موندن از هواپیما و گم شدن چمدون میدیدم.

آره خلاصه تا دیدم این خوابه فقط، خودمو کشیدم بیرون ازش. انگار کنار آب نشسته بودم و خواب دنیای زیر آب بود و  خم شده بودم و صورتم رو مثلا تا بعد گوش زیر آب برده بودم. سر بیدار شدن انگار فقط راست نشستم و یهو صدا ها و نور ها از صداهایی که زیر آب می‌شنوی و چیزایی که زیر آب میبینی به دنیای واقعی تبدیل شد. تو یه لحظه. باحال بود.

این ماشین های تو خواب هام شبیه زندگی میمونن که بعضی وقتا زور میزنم ترمزش رو بکشم ولی نمیشه. ولش میکنم و با همون وضعیت دیفالتش جلو می‌ره و گهگاهی میزنه و میماله در و دیوار تا دوباره فرمون رو دست نگیرم و یه مسیری رو برم

  • ظریف

نظرات (۱۳)

من خوابای وحشتناکی از رانندگی میبینم مثلا اکثراتوخواب میبینم یادم میره تومزکودومه !!ولی یکی از خوابایی همیشه میینم اینه که نمیتونم جیغ بزنم و نمیتونم حرف بزنم هرچی سعی میکنم حرف بزنم صدایی ازم خارج نمیشه خیلی کابوس وحشتناکیه واسم و خیلی وقتا میبینمش):

پاسخ:
یکی میگفت شاید این خوابا شبیه سازی شرایطی باشه که مغزمون از آینده پیشبینی میکنه که تو شرایط مشابه نمیره! تو خواب بکیره یا آسیب ببینه. میگفت احتمالا اجداد ما که بعضی وقتا دغدغه شون خورده نشدن توسط بقیه حیوونا بوده احتمالا خیلی از ایم روش رویارویی با واقعیت استفاده کردن. شاید مغز شما هم خیلی زیاد نگران شرایط عجیب غریب پیشبینی نشده تو رانندگیه :)

من به شدت خواب رانندگی می‌بینم!خیلی زیاد!

همیشه هم رانندگی بلد نیستم(واقعا هم بلد نیستم) و حالا به یه دلیلی ماشین میفته دست من و باید برونم. نه می‌تونم نگهش دارم، نه می‌تونم برونم. اصلا هم یادم نمیاد آخرش به کجا ختم میشه. هر بار اون استرس افتضاح رو دارم.

ولی الان از خوابِ "دزدیدن یه بسته دلار و فرار از دست صاحبش" بیدار شدم و باید اعتراف کنم این ترسناک‌تره :|

پاسخ:
خخخخ :))) جالبه سر این پست انقدر خوابای باحال میشنوم. من خودمم ۳ بار شهری رو رد شدم دیگه دنبالش نرفتم. خیلی با ماشینا راحت نیستم. معلومم هست کابوسه از کجا میادش.
دلاررر:)))) باحال بود.

این بیرون اومدن از خوابه چه باحال بود🤔

تعبیرتون از اون ترمزه هم جالب بودش.

برام پیش اومده یه خوابی رو (که الان اصلا یادم نمیاد چی بود!) چند بار ببینم، ولی جالبه که همیشه بعدش شک می‌کنم شایدم اولین بار بوده می‌دیدمش! ینی با اینکه یه حس تکراری داره ولی نمی‌تونم مطمئن باشم واقعا چند بار دیدمش :/

 

@الهه، دلار دزدیدی؟ :))) 

پاسخ:
تا بیدار شدم پسته رو نوشتم برای همین حسش تازه از تنور در اومده و داغ داغ بود.
آره دقیقا. منم این مشکل رو دارم.برای همین میخوام بنویسم خوابا رو که ثبت بشه بتونم آنالیزشون کنم.

دلار :)))

من یکی از کابوسام اینه تو دستشویی چاله می‌گیره و آب میاد بالا (با وضعیت خیلی بد).

انواع مختلفشم تو خواب دیدم. مثلا چند بار بالاخره باز می‌شد چاه و آب میرفت پایین. چند بار باز نمی‌شد اینقدر می‌اومد بالا میرفت تو خونه.... چند بار به سختی و کلی دهن سرویسی باز می‌شد. خلاصه سلسله خواب‌های بدی بودن :) اینا رو گفتی یاد اون افتادم که دستشویی چقدر شبیه زندگیه و ما وقتی (با عرض پوزش از خوانندگان)  می..نیم تو زندگی بعضی اوقات خودش حل میشه و بعضی اوقاتم نمی‌شه

پاسخ:
جالبه.مرسی بابت صداقت اول.دوم این که الان که گفتید یادم اومد بچگی هام این کابوس رو میدیدم. تو خونه آب اومدن و غرق شدن و رفتن آب تو ریه ها و ... البته برای من از کانال کولر خونه بود. کابوس مشابه دستشویی هم خیلی آشنا بود.
بابت صداقتتون تو تعبیره هم واقعا ممنونم.صداقت تو حرف زدن و خودسانسور نکردن یه چیزیه که باید روش کار کنم. بالاخره زبون برای انتقال فکره. اگه یه کلمه واقعا مفهوم رو می‌رسونه شاید واقعا مشکلی نباشه گفتنش!!

سعی کنید خواب ببینید ترمز ماشین رو کاملا درستش کردین  و دیگه مشکلی نداره تا دیگه از این مدل خوابا نبینید:دی

پاسخ:
فکر نکنم این روش کار کنه ولی تو خواب بعدی حتما!!!!!

اینکه خواباتون رو به بخشی از زندگی تشبیه می کنیین خیلی جالبه :))

 

پاسخ:
تا بیدار شدم یهو تو ذهنم اومد گفتم سریع بنویسمش.اون حسه بیرون اومدنه هم یه چیزی بود که خیلی بهش فکر میکردم که شبیه چیه که اونم نوشتم :)

دقیقا موقع نوشتن کامنتم داشتم فک می‌کردم اگه منم اون خواب‌هامو نوشته بودم می‌تونستم دفعه‌ی بعد مطمئن بشم تکراری دیدم :))

 

حالا که همه دارن خواب‌هاشونو می‌گن و من خواب تکراریم یادم نمیاد :دی اینو بگم به جاش: جالبه که منم با رانندگی میونه‌ی خوبی ندارم ولی یکی دو بار که خواب رانندگی دیدم توش اوضاعم خوب بوده! یه بارشو که یادمه خیلی هم با سرعت می‌رفتم، حس نید فور اسپید داشت :))

دیشب خواب دیدی؟

مث که بعضی خوابا همزمان هستن و یا یه ربطی به زمان خواب هم دارن. 

چون دو نفر دیگه هم امروز خوابای ناراحت کننده دیدن.

البته جامعه آماری سه نفر خیلی بالا نیست. ولی بذار یه چیزی رو برات تعریف کنم:

رفته بودم مشهد و از زیارت برگشتم و گرفتم خوابیدم. طبیعتا هم خیلی خسته بودم و خیلی هم احساس آرامش داشتم.

تو خواب دیدم خیلی داره تلاش می شه که من بترسم. من هم چون حالم خوب بود تحت تأثیر قرار نمی گرفتم.

بیدار شدم گفتم خدایا یعنی چی؟ بعد که بیدار شدم متوجه شدم ما که از تهران اومدیم مشهد داخل تهران زلزله شده و مردم ترسیدن. احتمالا روح من هم تحت تأثیر اون اتفاق داشته سعی می کرده همراهی کنه :)

پاسخ:
همون دیروز بعد از ظهر ما که میشه دیشب شما احتمالا
اوفففف چخفن و جالب.
خیلی عجیبه 

منم گاهی این خواب رو میبینم که ماشین ترمز نمیگیره

پاسخ:
عجیبه حسن کامنت جدی !!!!

سلام

خب عملا ماشین تو دنده یک باشه گازی هم داده نشه,تو دور موتور یک کمتر از 7 نمیره وگرنه خاموش میشه

شاید به همچنین چیزی یا یه چیز منطقی فکر کنید مثل اینکه با چنین سرعتی ناشین بدون بزخورد یا چیزی بعد چند متر متوقف میشه,ازش راحت بشید

پاسخ:
سلام
منطقی فکر کردن یکم سخته. حالا تلاش میکنم!

حالا که همه دارن از خواباشون میگن منم یه خوابمو تعریف کنم:))

من گاهی وقتا تو خواب میخوام با موبایلم شماره ی یه جایی رو بگیرم هر کاری میکنم نمیشه.مثلا میزنم رو یک مینویسه 3 یا مثلا میخوام شماره ی 110 رو بگیرم تو شرایط استرسی هر چی میگیرم نمیشه.بجای 110 یه شماره دیگه رو صفحه نشون میده همینطور تکرار میکنم و استرس میکشم تا وقتی بیدار شم.البته خیلی وقته این خوابو ندیدم !!!

پاسخ:
چجالب. خیلی دوست دارم بدونم چرا مغز همچین سناریو هایی درست میکنه. 
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • معمولا خواب ها تاثیر کشمکش ها و دغدغه های روزانه هستن. من که عمدتا خاطرم نمی مونه خوابهام. برای همین هم فکر میکنم خیلی کم خواب میبینم. 

    بدتر شکنجه واسه من توی خواب هام اینه که حجاب ندارم. انگار که توی اون شرایط خواب واسمم مهم نیست و همون جوری یه حالت روتینه واسم.

    پاسخ:
    آره منم خیلی وقتا تو خوابا بی قید و بند تر و نترس ترم. البته الزاما ختم به خیر نمیشه! :))

    من یه مدت خیلی اینطوری میشدم. متوجه میشدم خوابم و بیدار میشدم بعد با وجود اینکه تو اتاقم از خواب بلند میشدم متوجه میشدم که هنوز خوابم و هی باید خودمو از اون خلا میکشیدم بیرون و چندبار اینکارو تکرار می کردم تا واقعا بیدار شم. شبایی که این رگم میگره همینکه متوجه میشم دیگه نمی خوابم و تا صبح بیدار می مونم:| چون کافیه دوباره خوابم بگیره و گیربیفتم. 

     

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی