نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

عیسی (ع) شناسی - 1

يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۷ ب.ظ

سلام


امروز حوصلم سر رفته بود و گفتم برم ببینم این که خدا میگه که برید و به آنچه به پیشینیانتون فرستادم ایمان بیارید دقیقا چیه. 

خوندن انجیل خیلی وقتا برام اینجوری بوده که باز کنم و یه چیز شانسی پیدا کنم و سر و تهش رو هم نفهمم ولی این دفعه از اول اول عهد جدید New Testament شروع کردم ببینم داستان چیه.


یه قسمتی همین اوایلش هست که حضرت عیسی میرند بالا و برای مردم شروع میکنن حرف زدن. چند تا حرف جالب میزنه راجع به این که چی کارا باید بکنن.

خیلی خلاصه مینویسم تا لپ کلام رو گفته باشم. دوست دارید خودتون برید با جزییاتش بخونید.


قضیه اینجوریه که انجیل یکم راجع به این که چجوری شد حضرت عیسی(ع) بدنیا اومدن و بعدش حواریونشون رو پیدا کردن حرف میزنه. چهار تاشون ماهیگیر بودن و حضرت عیسی میبینتشون و میگه که بیاید دنبال من که بجای این که از دریا ماهی بگیرید، از مردم ماهیگیری کنیم! (استعاره جالبیه)

بعد راه میفتن به سمت شهر Galilee یا الجلیل به عربی و میرن توی سینگاگ ها(جایی که یهودیا میرن خدا رو پرستش کنن) و شروع میکنه پیامی که براشون اورده رو میگه. یه عالمه بیماری مثل صرع و کسایی که تسخیر شده بودن توسط شیطان (احتمالا بیماری یه دسته از بیماریی که ما الان تو بیمارستان روانی نگه میداریم) و فلج و ... رو شفا میدن. و کلی آدم دنبالش راه میفتن.


وقتی که این گروه آدم ها رو جذب کردن، میرن بالای یک بلندی و براشون این ها رو میگن:

1- برکت به کسانی که فقیر هستن در روح (یعنی فکر کنم از بعد روحانی بهشون برکت میرسه نه مادی) و عرش خدا(بهشت ؟) برای اون ها خواهد بود

2- برکت به کسانی که عذادار هستند. که آسایش خواهند یافت.

3- برکت به کسانی که meek هستند. که تو پست قبلی یک برداشت ازشون رو نوشتم، کسایی که شمشیر غلاف میکنن و ... . که زمین رو به ارث خواهند برد.

4- برکت به کسانی که تشنه و گرسنه حقیقت هستند و از حقیقت سرشار خواهند شد.

5- برکت به کسانی که مهربان هستند که بهشون مهربانی خواهد شد

6- برکت به کسانی که قلب پاکی دارند (بنده های مخلص؟ قلب خالص؟) که خدا رو خواهند دید!

7-برکت به کسانی که صلح آور هستند. که آنها فرزندان خدا خواهند بود.

که البته یه نقدی که به مسیحیت وارده همین مدل حرف زدن حضرت عیسی است. مثلا تو یک سری متون گفته

I am a child of God 

I am the child of God

که جالبه. توی ترجمه این دوتا از زبون حضرت عیسی به یونانی و بعد به زبون های دیگه این گم شده. چون همین جا حضرت عیسی داره میگه که هر کسی میتونه یک فرزند خدا باشه. وقتی هم به خودش گفته من فرزند خدا هستم خیلی منظور اونجوری ای نداشته که اینا برداشت کردن. یعنی یه جور استعاره بوده که استفاده میکرده. حالا بگذریم.

8- برکت به کسانی که مجازات خواهند شد بخاطر راستیشون ! که بهشت و عرش خدا برای آنان خواهد بود. 

که این رو به شخصه دوست دارم.

بعد میگه که برکت به شما که وقتی راجع به من حرف میزنید، مردم بهتون دشنام میدن و مجازاتتون میکنن و حرفای بد بهتون میچسبونن. شاد باشید که امیدوار باشید که کلی پاداش در انتظارتون هست همونطور که پیامبر هایی که قبل شما بودند رو هم مجازات کردند!


بعد یکم بعد راجع به این حرف میزنه که حضرت عیسی، اصولا داشتند میگفتند که شما یهودیا اشتباه میکنید. بعد احتمالا یهودی ها بهش میگن که تو اومدی که قانون رو از بین ببری و انجیل اینجوری نوشته:

حضرت عیسی بهشون میگن که: فکر نکنید که من اومدم که قانون و پیامبر ها رو نقض کنم. من نیومدم که اینا رو از بین ببرم بلکه اومدم که تکمیلشون کنم. و بهتون قول میدم که تا آسمون ها و زمین از بین بروند، یک کلمه یا بهتر بگم، یک حرف یا بهتر بگم، یک حرکت قلم از "قانون" کم و زیاد نمیشه تا وقتی همه چیز کامل بشه. 

من خودم نمیدونم تا وقتی همه چیز کامل بشه دقیقا یعنی چی.

بعد میگند که هر کسی که ذره ای از این قوانین رو بزاره کنار، در عرش خدا خیلی تحقیر میشه و هر کسی که این قوانین رو انجام بده بزرگ خواهد بود در عرش خدا. 

و بعد میگه که اگر عدالتتون از عدالت روحانی ها و معلم های قانون (روحانی های اون زمان) بیشتر نشه، وارد بهشت خدا نمیشید که من نفهمیدم منظورشون چیه. منظورش اینه که تعالیم این ها کافی نیست یا همه رو داره فورس میکنه که مطالعه دین کنند؟ 


بعد از این شروع میکنن و یه تعدادی قوانین اجتماعی برای مردم میگن.


قتل:

حضرت عیسی میگن که همون طور که از خیلی قبل بهتون گفته شده بوده، نباید قتل کنید و هر کسی که قتل کنه باید قضاوت بشه. اما من میگم که هر کسی که نسبت به برادر یا خواهرش عصبانی باشه قضاوت خواهد بشه!  هر کسی که به برادر یا خواهرش راکا بگه(که یک کلمه آرامی(زبون حضرت عیسی) است به معنی حرف بد، حرفی که بار منفی داشته باشه) باید در دادگاه قضاوت بشه. هر کسی هم که کلمه احمق رو به کار ببره، خطر آتیش جهنم در انتظارشه. 

که جالبه بنظرم، قوانین سفت و سختیه که اگه کسی بهش عمل کنه واقعا موجود خاصی میشه.

پس اگه هدیه ای برای خدا اوردید(تو مایه های قربانی و زکات و ... خودمون) و میدونید که برادر یا خواهرتون چیزی ازتون به دل داره، هدیه رو جلوی در خانه خدا بزارید و اول برید و موضوع رو حل کنید و بعد برگردید. 

مسائل رو سریع حل کنید قبل رفتن به دادگاه. مسائل رو وقتی تو راه هستید با هم حل کنید، چون که بالاخره یک طرف ماجرا حق داره و قاضی شما رو به افسر نگهبان میسپاره و اون هم شما رو به زندان میندازه و تا آخرین ذره پولی که بدهکار هستید رو ندید آزاد نمیشید.

جالبه که این چیزا رو برای مردم لازم دونسته بازگو کنه.


زنا:

اینجاش واقعا بدرد امروز میخوره.

میگن که شنیدید که گفته شده که زنا نکنید. اما من بهتون میگم که هرکسی از روی شهوت به خانمی نگاه کنه، با قلب اون شخص زنا کرده. اگر چشم راستتون باعث لغزشتون میشه در بیاریدش و بندازیدش دور! خیلی بهتره که یک عضو بدن رو از دست بدید تا این که کل بدنتون در آتش جهنم بیفته!

بعضی وقتا حس میکنیم که دین اینا خیلی ساده تره. ولی اینطور نیست.

و اگر دست راستتون باعث لغزشتون میشه، دوباره همین طور. 

که خیلی وقتا این گناه رو خیلی کوچیک درنظر میگیریم. در حالی که شواهد خیلی زیادی راجع به اثرات خیلی منفیش وجود داره.


طلاق: 

واقعا ترتیب قوانینش رو دوست دارم. 

این گفته شده که هرکسی که زنش رو طلاق بده، باید به اون یک برگه تایید بده که طلاق گرفته. (باید رسمی باشه!)

من ولی میگم که هر کسی که زنش رو طلاق بده، بجز به دلیل خیانت جنسی، زنش رو قربانی زنا کرده و هر کسی که با زن مطلقه ازدواج کنه، مرتکب زنا شده. 

که خیلی خیلی جالبه دیدگاهش!


قسم:

دوباره، این به شما گفته شده که قول تون رو نشکنید. اما من میگم که کلا قسم نخورید. به هیچ چیزی قسم نخورید، نه به بهشت خدا، نه به عرش خدا، نه به زمین نه به اورشلیم نه به سرتون! چون حتی یک مو رو نمیتونید مشکی به سفید یا بالعکس کنید، فقط بله یا خیر بگید. هر چیزی خارج از این از جانب شیطان میاد.

که اینم موضوع جالبیه. حالا قدیما به اورشلیم و زمین و ... قسم میخوردن ولی الان فرق کرده سیستم قسم خوردنمون. 


چشم برای چشم: (قصاص)

شنیدید که گفته شده، چشم برای چشم و دندان برای دندان،

اما من بهتون میگم که اصلا با یک شخص بد، مقابله و مقاومت نکنید. اگر سیلی به گونه راستتون زد، صورتتون رو برگردونید و اون یکی گونه اتون رو به سمتش بگیرید. اگر کسی میخواد ازتون شکایت کنه و لباستون رو بگیره، کتتون رو هم بهش بدید.

توجه کنید که اون زمانا کت و لباس خیلی چیز ارزشمندی بوده. چند نسل به ارث میرسیده. 

اگه مجبورتون کرد که یک کیلومتر راه برید، دو کیلومتر راه برید. 

دقیقا نمیدونم این کجا به کار میومده!

به کسی که ازتون درخواست میکنه بدید و از کسی که ازتون قرض میخواد رو برنگردونید.


عشق به دشمن:

شنیدید که گفته شده که همسایه ات رو دوست بدار(عاشقش باش) و از دشمنت تنفر داشته باش. 

من میگم که دشمنانتون رو هم دوست بدارید و برای کسانی که شما رو مجازات میکنند هم دعا کنید. که شاید شما فرزندان خدا در بهشت باشید.

این قضیه فرزند بودن خیلی بنظرم مشخصه که به معنی خود کلمه نیست. Alan watts هم یک سخنرانی راجع به این داره که شاید یه بار نوشتمش.

اوست که باعث میشه خورشید بر روی خوبی و بدی طلوع کنه و باران رو برای انسان های راستین و غیر راستین میفرسته.

که بنظرم اینم خیلی مثال جالبیه، چون من خودم اینجوری هیچ وقت فکر نمیکنم. صفت خیلی عجیبیه برای اکتساب

اگر کسانی که دوست دارند رو فقط دوست داشته باشید، چه پاداشی انتظار دارید بگیرید؟ حتی مالیات گیر ها هم(منفور ترین قشر جامعه در اون زمان) این کار رو انجام میدن. و اگر فقط به مردم خودتون خوش آمد بگید، چه چیزی بیشتر از دیگران انجام دادید؟ حتی پیجنت ها(یه گروهی در اون زمان که دین خاصی داشتن) هم این کار رو انجام میدن. پرفکت و کامل باشید چون که پدر آسمانی شما پرفکت و کامل هست.


بقیش رو بعدا مینویسم



  • ظریف

نظرات (۱۰)

هر کسی با زن مطلقه ازدواج کنه مرتکب زنا شده :| 

جالب بچد براتون این قسمتش?.:| 

پاسخ:
طرز فکرشون جالب بود که چقدر جدی بودن، اینطوری که الان بنظر میاد خیلی ملو هستن. دین ما خیلی ساده تره انگار

مرسی مرسی

خیلی دوست داشتم با دین مسیحیت آشنا بشم :)

خیلی خوب میشه اگه بیشتر بنویسین و حتی درباره ی اون سه شاخه ی دیگشم بنویسین :)

ممنان

پاسخ:
ممنونم از علاقتون. ببینم چی دستم میاد. یه جاهاییش هست که مخالفاش خیلی دوست دارن که خییییلی جالبه. ببینم میشه خودم رو جمع و جور کنم و دوباره صحبتا رو گوش کنم و بنویسم یا نه.

خب اول بگم که هیچوقت از این زاویه به مذهب نگاه نکرده بودم حقیقتا! واقعا جالب بود برام!

این روزا دارم فکر میکنم مذهب چقدر میتونه کمک کننده باشه برای بشر! خیلی آشفته ست انگار همه چی الان!

پاسخ:
ممنون. خوشحالم که مفید بوده.
حالا حرف حسابم رو تو پست بعد میخواستم بزنم که تیغ حقیقت تو خود وجودمون فکر میکنم هست و تو هر زمانی، بستن چشم خودمون بوده که بدیهیات لازم بود برامون بیان بشه. همیشه مشکلای آدم ها از پیروی از بقیه بوده تو تاریخ

خیلی حیف که بعضی علماشون دست بردن توش

بعضی آدم ها که وارث انجیل بودن تو حلق ملت سرب داغ می ریختن فقط ازین بابت که گفته بودن زمین مرکز کائنات نیست...

از بابت زحماتت ممنونم استفاده می کنم

پاسخ:
ممنونم علی جان
واقعا هم جای تاسف داره. من بازم برام سواله که حضرت مهدی (عج) چی‌ قراره برامون بیاره. ما تو دهن کیا سرب داغ ریختیم که قراره شگفت زده بشیم با برداشت جدیدش از دینی که دستمونه
  • میرزا مهدی
  • سلام مهدی جان دستت درد نکنه چقدر زحمت کشیدی برای گردآوریِ این مطلب!! درود! درود! درود!

    دینِ مسیح دینِ کاملی نبود؛ که اگر بود دلیلی نداشت اسلامی هم باشه.

    گاهی پیش میاد در عهد جدید یا حتی عهد عتیق، نکاتی رو میبینیم که به دلمون میشینه و فکر میکنیم که چه خوبه که درموردش به دیگران هم بگیم. ولی اگر عقیده‌ی خودمون رو بذاریم بر این اساس که قرآن، ختمِ کلامه، متوجه میشیم که خوش آمدنِ ما از اون نکات فقط به خاطرِ نفْسِ زنده ایه که در وجودمون عطشان و پر طمطراق، وول میخوره. گاهی هم نکاتی مثل مواردی که بالا نوشتی، درست به نظر میان ولی خوب یه جستجوی کوچولو تو قرآن و کلام خدا، ما رو به این مسئله میرسونه. مثلا مسئله ی طلاق. حضرت عیسی با این جمله که اگر زن رو طلاق بدی راه زنا رو باز کردی، در واقع داره از طلاق جلوگیری میکنه و تهدید میکنه . هشدار میده در حالی که قرآن میفرماید وقتی میبینی هم کفو نیستید جدا بشید. طلاق رو دیگه حرام اعلام نکرده. میدونیم که قرآن کلام خداست و از طریق وحی نازل و توسط امام علی گردآوری شده ولی انجیل، وحی نیست. دانشه. و توسط عیسی به حوارین گفته شده و 4 نفر با برداشتهای مختلف نوشتند. یوحنا. لوقی . متی و پتروس.

     

    یهود، تورات رو تحریف کرد و برای اینکه تا ابد ثابت کنه که یهود قومِ برتر و دینِ برتره، در تورات، هم عیسی رو حذف کرد و هم محمد (ص)./.

    حضرت عیسی علیه السلام هم هرچه که داشت و به دست آورده بود به پتروس منتقل کرد تا دینِ مسیح رو گسترش بده ولی یهود یکی به اسم پولس که خیلی هم با نفوذ بود رو نرم وارد مسیحیت کرد و اونقدر پیش رفت که دانشش بیشتر از پتروس شد و مردم بیشتر به اون آقای یهودیِ به ظاهر مسیحی گرایش پیدا کردن و یواش یواش مکتبِ پتروس از میان رفت و مسیحیت هم تحریف شد و مسیحی ها هم تصور کردن که قوم برتر یهود و بنی اسرائیله. که این موضوع هنوز هم دیده میشه. یهود و بنی اسرائیل همچنان در حال نفوذ به دین مسیحیته و مسیحیت رو به زیر پای خودش کشونده و همچنین تونسته اسلام هم فرقه بندی و دسته بندی کنه و نتیجه ش هم وهابیت و غیره و غیره است. حتی اهل سنت.  حتی ریشه کن کردنِ محمد و خاندانش که اون جریان سقیفه بنی ساعده رو بوجود آورد.

    همین بنی اسرائیل برای اسلام هم نقشه داشتند.دارند. و خواهند داشت.

    چرا دارم اینها رو میگم؟

    یه روز یکی از اصحاب پیامبر میاد به رسول خدا میگه: یه نکته ی جالب از تورات به گوشم خورده اجازه میدید بگم؟

    پیامبر اخم میکنه و مجلس رو ترک میکنه.

    و بعد ها میگن که وقتی که قرآن ختمِ کلامه، هیچ دلیلی وجود نداره که یه مومن مسلمان، بره از تورات و یا انجیل نکته برداری کنه و بخواد نشر بده ولو با یک جمله و یا یک اشاره. (برای این فرموده ی حضرت، سند هم داریم که واقعا الان نمیدونم چطور آدرس بدم که بخونید.)

    روی هم رفته عرضم اینه که خیلی آقایی

     

     

    پاسخ:
    میرزا جانم بسیار ممنونم ازت.
    بعضی وقتا یک سلسله فکر تو ذهن باعث میشه آدم یه کار رو بکنه، و بقیه فقط ننیجه اش رو میبینن و پیش خودشون برداشت های دیگه ای از نیت شخص میکنن. 
    حالا کاشکی صبر میکردی تا پست بعدی که اینو کامل کنم، 
    من بیشتر میخواستم این تیکه ی اول انجیل رو بنویسم و یکم با طرز تفکر انتقادی برم روش. که یکم نوشتم وسطای این متنه هم. اگه به خود من بود و تو قرآن نبود که داستان این پیامبر برام غیر قابل باور بود. کلا معجزات خیلی تو کتم نمیرن و بنظرم تو زمان الان، من، اجازه ندارم به داستانی که توش یه چیز خیلی عجیب غریب اومده استناد کنم. چون اگه عاملش میخواست من ببینم، بهم نشون میداد. 
    به اندازه کافی هم معجزه برای خودم اورده. که قابل استناد برای خودمه.
    دقیقا حرف حساب منم همینه که ایشون، حرفشون نظر شخصیشون بوده. تا حد زیادی. و تازه کلی هم تحریف شده. من به اندازه کافی شواهد دیدم که حتی بگه حضرت عیسی وجود نداشته و ... . کاری واقعا ندارم، مهم اینه که تاریخ از روی چی‌ ساخته شده و ما ها میتونیم حقیقت رو از دروغ تشخیص بدیم؟ فکر کنم بتونیم. حضرت مهدی عج هم قرار نیست بهش وحی بشه و قراره یه تعداد چیز به ظاهر بدیهی رو برامون بازگو کنه که فکمون روی زمین بیفته. بنظر من معیار حقیقت طلبی تو مغز خودمون هست و با اون میتونیم تو هر جایی تصمیم بگیریم. امام حسین هم میگه دین نداری لا اقل آزاده باش. یعنی چشمات رو باز کن و ببین. با حقیقت، بدون فالو کردن بقیه به موضوع نگاه کن و تصمیم درست رو بگیر. بعد دوست داشتی دین هم داشته باش. آفرین به تو

    مساله اینه که این باید از داخل آدم بیاد. هر جا پیروی کردیم از کسی به جای خوبی نرفتیم. تفکر اریجینال خیلی کمه و این حتی زمان نوه پیامبر هم بود چه برسه الان که ۱۲۰۰ سال ازون فاجعه گذشته. من شخصا نمیخوام مسلمون لشکر یزید باشم. و فکر کنم کار ببره. ۳۰.۰۰۰ نفر بودن به ۷۰ نفر؟ اونم با حضور نوه ی پیامبر؟ الان چند چنده؟ ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ به دو میلیارده؟ کل مسلمونای ایران که شیعه هستن دمشون گرمه و بقیه هم منحرف؟ من حس میکنم که این عدده باید خیلی کمتر باشه که وقتی موعود میاد ۳۱۳ نفر فقط دنبالش میرن.

    اینا رو برای پست بعد داشتم. شما از خوندن پست بعد معافید :))
    دمتونم گرمه
  • میرزا مهدی
  • منو از خودت نرون. میخونم. چشم. من به همه جای مطلبت دقت کردم جز اونجا که نوشتی: «بقیه ش رو بعدا مینویسم»

    ببخشید:| 

    :)

     

    پاسخ:
    :)) ممنونم. میراز اینجا که شما بهتر باید بدونید، وبلاگ خودتونه:) 

    یه انتقادی که من شنیدم به مسیحیت میشه، یا حداقل به این نسخه‌ی تحریف‌شده‌ش، مربوط به اون بخش قصاصه که نوشتین. که مثلا میگن چه معنی داره یکی بهمون سیلی زد بذاریم یکی دیگه هم بزنه و مظلوم بشینیم سر جامون.

     

    اون بخشش خیلی جالب بود که گفتن من اومدم قوانین رو تکمیل کنم، و از اینا هیچ‌وقت چیزی کم نمیشه تا وقتی همه چیز کامل بشه.

    پاسخ:
    درسته قبول دارم. تو حالت عادی خیلی شاید کار نکنه. ولی یکم عقب تر و یه پست قبل که راجع به meek ها نوشتم، افراد با تواضع، افرادی که زورش رو دارن ولی انجام نمیدن، این جمله فکر کنم برای این افراد صادق باشه. وگرنه کسی که تو سری خور باشه مشخصا جایی نمیره.

    آره برای خودم جالب تر این بود که میخوام بدونم واکنش روحانی های یهودی چی بوده به این موضوع. که رسما بهشون داشته میگفته اشتباه میکنید. یا چیزی که دستتونه کامل نیست. چون روحانی ها تو هر دینی شاید بخوام رو راست باشم خیلی به خودشون مطمعن هستن و غرور دارن. چون فکر میکنن راهی که دارن به مردم میگن بهترین راهه. 

    منم خیلی وقتا خواستم برم سراغ مطالعه، اما تنبل‌تر از این حرفام. 

    یه دونه انجیل برنابا تو خونه دارم که این‌قدر مدل صفحه‌آرایی‌ش و اینا عجیب‌غریبه، زیاد ازش سر در نمیارم. ولی خب، دوست دارم یه بار بشینم قشنگ بخونمش ببینم چی داره می‌گه. 

    یکی از چیزایی که به نظر من عجیب اومد توی قوانینشون هم درمورد زنا بود. _حالا من توی فیلم دیدم، شایدم اشتباه بوده_ که یه دختر و پسری باهم ازدواج کرده بودن، بعد معلوم شده بود که پدر پدربزرگ این، با پدر پدربزرگ اون بردار بوده. بعد همه‌ شوکه شده بودن و می‌گفتن که این زنای با محارم محسوب می‌شه! ولی ما می‌گیم عقد دخترعمو پسرعمو رو تو آسمونا بستن. =))))

    و اگه دقت کنیم، به نظر من شباهتای زیادی می‌بینیم با متن قرآن و قوانینش. مثلا درمورد قسم هم ما این قواعد رو داریم، یا اینکه توصیه شده حتما برید پیش قاضی، اما قبلش سعی کنید که خودتون مشکلتون رو حل کنید. یا اینکه اگه چشم کسی ناپاکه، قلبش مریضه و...

    واقعا آدم دلش می‌سوزه که این ادیان این‌طوری به دست پیروانشون تحریف شدن و آدم دیگه نمی‌دونه کدوم بخشش همونیه که اول بوده، کدومش تغییر کرده.

    +یکی از چیزایی هم که چند وقتیه برای من سوال شده، اینه که واقعا کدوم مذهب توی اسلام بهتر و معتبرتره؟ به شخصه هرکسی که اطرافم دیدم شیعه بوده و اطلاعات چندانی هم از مذاهب دیگه ندارم که بخوام مقایسه کنم. یه روزی باید برم دنبالش. =) 

    پاسخ:
    منم ازین انجیل های فارسی از اینترنت گرفته بودم چندین سال پیش ولی واقعا نمیفهمیدم راجع به چی داره حرف میزنه و سر و تهش کجاست. خوبی این انگلیسی ها اینه که چون این نسلشون ادبیات سنگین رو نمیفهمن، انجیل هاشون خیلی ساده شده.

    هوومم جالبه نمیدونستم از دینشون اومده. دیده بودم که براشون خیلی بده که دختر عمو - پسر عمو ازدواج کنن. 

    البته اینا تا حدی همش حرفه. تو این جا یه مناطقی هست و تو آمریکا اصلا ایالت Alabama معروفه به Incest. یعنی به هر دلیلی، خیلی روابط داخل فامیلی توشون زیاده. ازدواج ممکنه نکنن ولی کارشون رو انجام میدن :)) یکی از دلایلی که خیلی مشکلات ذهنی هم اینجا زیاده همینه. یه جاهایی هست که کلا میانگین IQ مردمش پایینه و یکی در میون از خط رد شدن.

    اوهوم آره شبیه هم هستن. بیشتر شبیه کتاب های حدیث ما میمونه بنظرم. 
    یکی از مشکلات مطالعه من تو اسلام اینه که 1- خیلی پیچیدس و اطلاعات خیلی زیادی باید داشته باشیم 2- تخصصیه و عربیه متنش و واقعا آدم خفن میخواد تا سر در بیاره.. 
    ازون طرف یه بخش نا امید کننش اینه که ما مشخصا از دوران طلایی اسلام فاصله گرفتیم پس این یه جورایی نشون میده که کلا یه سری اطلاعات از بین رفته که بنیادی بوده و دیگه ازشون خبر نداریم. نمیدونم تو حمله مغلول بوده یا ... ولی قطعا ما با اون قدیما فاصله زیادی گرفتیم. دلیل این که میرم از اینور اونور کره زمین اطلاعات سعی میکنم در بیارم اینه که بنظرم اگه همه ی سبک های زندگی مردم روی کره زمین رو بدونیم، این پازلی که هر جای یه تیکه اش گم شده رو میشه دوباره باز سازی کرد. 

    مثلا یه کسی مثل مولانا، چیزایی که احساس میکرده تو زمان زندگیش رو نوشته درسته؟ وقتی داره به زبون فارسی میگه که آقا جمع کنید بیاید و این راه جوابه، یعنی که واقعا جواب خیلی زیادی ازش گرفته. بعد از اون طرف الان میبینیم که علمای دین باهاش مخالفن. بالاخره یکی داره راست میگه دیگه. یکیشونم اون مسیر رو رفته و نوشته چی حس کرده. این کسایی که مخالفن چی کار کردن؟ ایده بهتری دارن؟ 

    خیلی ازین چیزا هست. خیلی خودمون رو گم کردیم متاسفانه

    من منکرش نیستم، مسلمانان هم ضعف ها و کاستی هایی داشتن تو طول تاریخ. 

    منتها ما قرآن رو برخلاف انجیل وحی منزل می دونیم. اگه بیایم و در مورد تفاسیری که در مورد قرآن نوشته شده تو طول تاریخ صحبت کنیم، حرفتو کاملا می پذیرم. بعضی مسلمونا تو دهن بعضی دیگه سرب داغ ریختن.

    نگاه که می کنی، تقریبا همه ی ادیان این کار رو کردن. 

    پس لاجرم این جا باید دو تا نگاه داشته باشی، نگاه تاریخی، و نگاه آموزه(های دینی) محور.

    پاسخ:
    من موافق ترم با این که تعالیمی که بنظر منطقی میاد و خیلی عجیب غریب نیست رو آدم پیش بگیره. مثلا نماز و روزه به 100 مدل اطراف دنیا وجود داره. پس نشون میده یه چیزی هست. دعا کردن برای بقیه چیز خوبیه همه جا پس باید انجام داد. الکل مشخصه که مشکلات روحی و جسمی و اجتماعی میاره پس نباید خورد. یا چیزای دیگه.
     یه چیزایی هم هست که واقعا من نمیدونم باید باهاش چی کار کرد و خودم رو قاطیش نمیکنن گناه و ثوابش بیفته گردن کسایی که دوست دارن مردم رو به زور به بهشتشون ببرن

    من هروقت از این چیزا میخونم اعتقادم سست میشه پس بهتره نخونم...

    پاسخ:
    منم همینجوری فکر میکردم. ولی به این فکر میکنم که پس فردا وقتی به بچه ام میخوام اینا رو یاد بدم، باید یه جوری بهش یاد بدم که قابل قبول باشه و با یه باد کوچیک بنیاد اعتقادش نلرزه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی