نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

آب اول صبح

يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۰، ۰۲:۰۶ ق.ظ

سلام 

 

این روزا که داریم به سمت گرما میریم مخصوصا آب نوشیدن خیلی خیلی اهمیتش بیشتره. یه چیزی که دو نفر مختلف تو تو سه روز متوالی بهم گفتن یه کاری بود که گویا ژاپنی ها تو سنت های قدیمیشون دارن و اونم آب خوردن اول صبحه. مثلا این دوستمون میگفت یک لیتر آب همون اول صبح بعد بیدار شدن و بعدش مثلا ۳۰ دقیقه هیچی نخوردن و بعد صبحونه خوردن رو تو برنامه زندگیش اورده و خیلی نتیجه خوبی داشته.

منم دو هفته ای فکر کنم میشه که این کار رو سعی میکنم صبحا کنم و خیلی عالیه. فقط مواضب باشید و با آب کم شروع بکنید و قلپی یه عالمه آب رو نفرستید پایین. چون مری اون اول صبح انقدر حالت باز و ارتجاعی که باید داشته باشه رو نداره و ممکنه فشار بهش بیاد. کم کم نم نم.

خیلی خوبه و واقعا اثرش رو میشه تو چند روز دید.

  • ظریف

نظرات (۱۳)

نمیدونم ولی من شنیده بودم اول صبح با معده خالی آب خوردن اصلا خوب نیست...

فکر کنم از ۴-۵ سالگی علی رقم تشنگی فراوان هیچ وقت اول صبح آب نخوردم !

 

پاسخ:
نمیدونم. من که حس خیلی خوبی میگیرم ازش. آدم میتونه امتحان کنه و خودش از خودش یاد بگیره بنظرم

آخه اون موقع ها من صبحا حالت تهوع میگرفتم ، همیشه حالم بد بود...

از وقتی صبحا آب نخوردم درست شد...

 نمیدونم شاید بدن ها باهم فرق میکنه... ( ایموجی نمیدونم)

پاسخ:
آره قبول دارم منم قبلا ها اینجوری بودم اول صبحا خیلی بد بود‌. نمیدونم الان چی عوض شده دقیقا ولی اون حسو ندارم

اول صبح آب ولرم خوردن خیلی مفیده

البته چند روز دیگه نمیشه خورد دیگه:)

پاسخ:
من میزاشتم بغل تخت که هم دما بشه با محیط ولی زمستون خیلی اتاقم سرد بود و قشنگ آب یخ میشد :)) الان ولی خوبه قشنگ ولرم میشه

خب آخه تاثیرش چجوریاست؟ مثلاً چه تاثیری داشته برای شما؟

من تنها کاری ک میکنم گذاشتن ی لیوان آب بالا سرم در طی شب که هر وقت تشنم شد تو خواب ی قلپ میخورم 

پاسخ:
من کلا کم آب میخوردم و دکتر گفته بود یه چیزی تو خونم بیشتر از حد نرمال شده که بخاطر همینه. برای همین کلا آب رو زیاد کردم. ولی کلا برای سیستم گوارش و اون سرحالی اول صبح خیلی کمک کرده

@زری

اب ولرم خوردن اول صبح تا جایی که میدونم به دستگاه گوارش کمک میکنه ولی خب یک لیوانم کافیه. حالا شاید بهت نمیسازه ولی میتونی امیدداشته باشی بعدا بسازه

ٱب ولرم 

آب سرد؟ 

پاسخ:
من میزارم همدمای اتاق بشه. فکر کنم یکم گرم تر بهترم باشه چون اتاق من سرده خیلی وقتا

خوردن یه فنجون آب ولرم و بعدش چهار قدم پیاده‌روی تند خیلی برای سیستم گوارش خوبه.

پاسخ:
مرسی مرسی

اگه میگفتی سرد که چشام از تعجب از کاسه بیرون میزد چون خیلی توصیه به پرهیز از  آب البته یخ میشه و خیلی هم توصیه به آب ولرم میشه 

پاسخ:
آره درسته

آب اول صبح فقط اونی که باهاش مسواک می زنم. (هشدار: ازینجا به بعدش میتونه مشمئز کننده باشه. نخوانید)

وقتی از دنیای خواب پرت میشم بین خواب و بیداری و اولین چیزی ک حس می کنم مزه ی چند ساعت مُردگی توی دهنمه حس می کنم از دورترین قسمت معده ام هر چی هست باید بیاد بالا و بریزه بیرون. حتی دهنمو باز نمی کنم برای خمیازه کشیدن. چه برسه به سلام و صبح بخیر و این تشریفات.

بزاقی که با بیدار شدن توی دهنم جمع میشه رو هم قورت نمیدم حتی. با همون حالت منگی و چشمای نیمه باز و دهن بسته و حلقی که تلاش می کنم از انعکاس بلع اش جلوگیری کنم کورمال کورمال میرم دنبال مسواک و خمیر دندون و روشویی. و اینجاست اون آبِ اولِ صبحِ حیات بخشِ موعود ک با کف دستم از شیر آب به دهنم منتقل میشه و همراه اون طعم مُردگی شتک می شه توی سینک روشویی و  توسط آب جاری از شیر میره تا راهی سیستم فاضلاب شهری و چرخه ی دائمی آب بشه‌. و در واقع به این شکل توسط آبِ حیات بخش زندگی در یک صبح زیبا آغاز میشه.

 

پ.ن:

سلام

پاسخ:
سلام همسایه
توصیف عمیقی بود مرسی! 

استدعا دارم. زمان فیلم برداری میشه قسمت هایی که برای حال مخاطب مساعد نیست رو شطرنجی کرد مثلا.

+راستی یادم رفته بود سال نو مبارک. هر سال به از پارسال.

پاسخ:
سال نو شما هم مبارک باشه هم.سایه جان :) امیدوارم پر از اتفاقای حوب باشه برات

چرا من باید این پست رو نخونم نخونم الان که رمضون شده بخونم و تشنه ام بشه؟ 😶😶😶

پاسخ:
:)) اجرش بیشتره 
  • عطاملک | قرارگاه سایبری
  • سلام

    تو طب سنتی به خوردن اب ولرم البته کمی داغ باشد توصیه شده

    ممنون میشم تو چالش سفر در زمان شرکت کنید

    پاسخ:
    سلام
    اگه بتونم حتما!

    سلام. بله واقعا این آب ولرم خوردن ناشتا خیلی خوبه. من یه مدت همین کارو میکردم چون بیشتر از معده درد رنج میبرم واقعا خوب بود ولی حیف دیگه ولش کردم و همچنان صبحم رو با یه لیوان چای داغ شروع میکنم. بعد افطار هم بازم لیواان چای داغ.

    پاسخ:
    امیدوارم معده دردتون خوب بشه :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی