نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

فازغیرخطی

چهارشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۲۲ ب.ظ

سلام

راستش تا امروز تاثیر فاز غیر خطی رو ندیده بودم 

فاز غیر خطی باعث میشه فرکانس های مختلف با تاخیر های متفاوتی برسن دستمون

امروز با آپمپ tl081 داشتم کار میکردم گفتم ببینم فرکانس رو ببرم بالا چی میشه؟ 

تو فرکانس پایین ایجوری بود:


ولی در فرکانس بالا همون طور که میبینیم هارمونیک های مختلف سیگنال جابجا شدن و شکلش کاملا به هم ریخته!


این فرکانس بالا که میگم حدود 600 کیلوهرتز هست البته ..

  • ظریف

نظرات (۶)

خوشم میاد تو کار عملی بد پایه ای 
یه جا هست کارشون ساخت هست و تو زمینه الکترونیک و کنترل هست
اگز پایه ای معرفیت کنم
طرفا صادقیه و ایت اله کاشانیه
یه شرکت خصوصی
پاسخ:
:) 
ممنون
نمیدونم یه چند جا رفتم ولی خب ساعت کاری که میخواستن بیشتر از 100 ساعت در ماه بود ولی من 60 ساعت به زور میتونستم وقت بزارم!
  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • Ooیکی بیاد به من بفهمونه واجب نیست تو این پستا بیام حرف بزنم یا حتی بخونمشون:|
    پاسخ:
    ببینید وقتی میگیم فرکانس مثلا یک هرتز یعنی یه سینوس داریم که یک بار در ثانیه میره یه تناوب انجام میده
    حالا تمام شکل موج ها رو میان میگن از جمع یک سری سینوس درست شدن با دامنه های مختلف
    مثلا یه موج مربعی 1 هرتز با دامنه 1 از جمع
    سینوس 1 هرتز با دامنه 4 تقسیم بر pi
    سینوس 3 هرتز با دامنه 1/3 بالایی
    سینوس 5 هرتز با دامنه 1/5 اولی و ...
    تشکیل شده
    به اولی میگن هارمونیک اول و به دومی میگن هارمونیک سوم (هارمونیک دوم 0 هست) و بهمین ترتیب
    برای موج مثلثی هم یه چیزی شبیه همین بالایی میشه یعنی هارمونیک اول و سوم و پنجم و ... داریم
    حالا اگه اینا تو زمان مناسب برسن بدست ما شکل موجمون سالم میمونه ولی اگه تاخیر های متفاوتی داشته باشن شکلش اینجوری که تو عکس بود خراب میشه
    تو عکسم دقت کنید قله های سینوس های فرکانس بالاتر رو میتونید ببینید که جابجا شدن
    به این که گفتم میگن سری فوریه
    تشکر 
    باشه اگه خواستی بعد فارغ التحصیلیت :)
    پاسخ:
    مرسی!!
  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • :)))بخدا متوجه شدم 
    تو کامنت چقد قشنگ توضیح دادین:))
    پاسخ:
    :)
    خیلم هم عالی.
    اینکه من نفهمیدم خیلی ضایع و بده ؟ :دی :))
    پاسخ:
    :)
    بیچیاره میخواسته اونو تقویت کنه اینو تقویت کرده دیگه :) خب بده!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی