نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

یخش شکسته یا نه؟

پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱ ب.ظ

 

سلام

 

نمیدونم بعد 4 امین پست تو دو روز یخ بیان که این روز ها خیلی ازش صحبت میشه شکسته یا نه.

 

ولی از دستاورد های چند ماه اخیر، لحیم کردن مقاومت های کوچیک روی پین هدر و تبدیل کردنشون به مقاومت های پایه دار بوده.

در هفته اخیرم روی پین هدر های رنگی رنگی لحیمشون کردیم که خوشگل تر هم هستن!

 

داریم این روزا یه سیگنال حدود 10 کیلوهرتز درست میکنیم و از این مقاومت ها رد میکنیم و جریانش رو اندازه میگیریم. 

یه پارامتری توی خون هست به اسم هماتوکریت که با مقاومت خون (امپدانس خون) یه روابطی داره. 

این قراره اون رو اندازه بگیره. دقت اندازه گیریمون باید خیلی خوب باشه و الان به حدود 0.25+-% در کل محدوده مقاومتی رسیدیم که من شخصا خیلی خوشحالم. دیگه با سخت افزاری هم که استفاده میکنیم از این بهتر فکر نمیکنم بشه انجامش داد. 

 

اون نارنجی ها چسب مس هستن و روشون مقاومت رو مینوشتم. چون برچسب نداشتیم. 

 

  • ظریف

نظرات (۱۷)

یه لحظه دلم برای دنیای سخت‌افزار و مدار تنگ شد!

پاسخ:
حسم اینه که همون یه لحظه بود و بعدش یادت اومد چقدر دردسر داره و گفتی همون بهتر کد میزنم!

دومین پستیه که راجع به یخ بیان میخونم و نمیدونم از کجا شروع شد؟جالبه. 

 

و اینکه بازم بگم چقدر کارت به حوزه های مورد علاقه من تو رشته خودم نزدیکه و جالبه این لینک بین رشته ها. حالا میشه درک کرد چرا یه درسهایی رو خوندیم یا میخونیم.چیزی که اگر بهمون میگفتن بیشتر خوش میگذشت

پاسخ:
میخک فکر میکنم یه چالش گذاشته بود
مثل این که بیان یکم یخ بسته بود و فعالیتی توش نمیشد بچه ها تصمیم گرفتن شروع کنن پست گذاشتن یخش باز بشه
من که بنظرم نرمال بود
جالبه! یهو دیدی اومدی همین شرکت ما!

امپدانس خون؟ چی هست‌؟ 

پاسخ:
دوتا الکترود توی خون قرار میدن و این الکترود با خون یه خازن و مقاومت درست میکنه. خود خون هم یه جور مقاومت داره بخاطر گلوبول های قرمزش. امپدانس یه اصطلاح الکتریکی هست برای توصیف مقاومت و خازن و ... ی یه چیزی که میشه تو یه مدار الکتریکی باشه
اون دستگاهی که پارامتر های خون رو اندازه میگیره این سیگنال ها رو به چیزای معنا دار برای دکتر و پرستار ها تبدیل میکنه. ولی در بدو وجودشون الکتریکی هستن که معنی خاصی ندارن. از روی نمودار های مختلف رابطشون با هم بدست میاد و اون مقدار معنی دار رو گزارش میکنن.
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • خوب دارید می‌شکنید، ادامه بدید :))

     

    پاسخ:
    از پست های بلاگت تشویق شدم !

    به نظر منم عادی بود.خیلی وقته همینقدر فعالیت هست

     

    :)ذوق کردم.بعید هم نیست البته کی میدونه فردا کجاییم

    پاسخ:
    واقعا همه چیز رو هواست.
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • بازم خدا رو شکر به یه دردی خورد! (با وجود شرایط نرمال بیان :دی)

    پاسخ:
    :)) 

    پس چند ماه حسابی مفید داشتین :`)

     

    طرف‌های ما که عادی نبود. سکوت مطلق😶😶😶

    پاسخ:
    آره رنگی رنگی شده سیاهی های آغشته به مس

    :))) اینقدر با سرعت داره یخا شکسته میشه که وقت نمیشه همه پستارو بخونم.

    من برعکس نارا اصلا دلم برای سخت افزار تنگ نشده 🚶‍♀️

     

    پاسخ:
    :)) دیگه تقصیر خودته!
    نچسبی خاصی داره سخت افزار. بنظرم نرم افزار ۱۰۰۰ تا کار کوچیک رو کنار هم آدم باید انجام بده و سخت افزار ۱ دونه کار که خیلی طول میکشه. 
  • فاطـــღـــمـه ツ
  • چرا از پستای شبیه به این اصلا سر درنمیارم 🤧🥲

    پاسخ:
    اون پاراگراف اولی که راجع به رنگی رنگی بودن بود رو برای کسایی که تخصص نداشتن تو این زمینه نوشتم!
    این پستا رو چند وقت یک بار مینویسم که سلامت مغزم رو گزارش داده باشم به خودم!
  • ماه توت‌فرنگی
  • عجب کارای باحالی هستش. منم نفهمیدم دقیقا چی کار می کنید ولی با توجه به اینکه قراره به پزشکی ربط داشته باشه و یه چیزایی رو اندازه بگیره معلومه که مفیده. خدا قوت.

    پاسخ:
    مرسی! 
    اگه بخوام ساده تر توضیح بدم، یادته مقاومت بود ولتاژ تقسیم بر جریان؟ یعنی اگه ولتاژ یه چیزی ۱۰ ولت باشه و ۵ آمپر ازش بگذره مقاومتش ۲ اهم میشه
    تقریبا یه ولتاژی دو سر خون میندازیم و جریانش رو میخونیم
    منتها ولتاژش متناوبه مثل برق شهر در مقایسه با باتری و خیلی سریع تر از برق شهره که ۵۰ ۶۰ هرتزه. فرکانس ما حدود ۱۲۰۰۰ هرتز هست بنا به دلایلی 
    بقیش همونه

    REAL TOOOODE

    پاسخ:
    :))

    اقا((((((: خدایی برای شکوندن یخ بیان از مقاومت ها و مدار ها هم دیگه مردم دارن مایه میزارن  ایا ایمان نمی اورید ((:

    چشممو میبندم روی عکس. در برابر مدار و کامپیوتر گلبول های سفید بدنم حساسن.

    پاسخ:
    :)))) پس با چی داری وبلاگ مینویسی و کامنت میدی؟ گوشیتم کامپیوتره دیگه! تازه از کامپیوترای خونگی 20 سال پیش شاید قوی تر باشه!
    دوست باشیم با مدار و کامپیوتر! 

    باشه تو بردی ولی من سالها قبل تبصره گذاشتم برای علاقم به کامپیوتر: صرفا چت کردن و اهنگ گوش دادن.

    البته دو بار مبانی کامپیوتر رو افتادم. این نباید در زخمی شدنم بی تاثیر باشه.

    پاسخ:
    خیلی بده این خاطرات اینجوری. ولی فیزیک که دوست داری یه کارای عجیب غریبی با نرم افزارایی مثل comsol میشه کرد. تقریبا کل پدیده های فیزیکی ای که داریم و میشناسیم رو میشه توش شبیه سازی کرد، فکر میکنم از سیالات و حرارت تا حالت های خاص ماده و فکر میکنم حتی چیزای مولکولی و اتمی هم بتونه شبیه سازی کنه. من خیلی سر در نمیارم ولی بنظرم کسی که بلد باشه همچین کارایی رو خیلی خیلی قدرتش زیاده تو فکر کردن به فیریک!

    خیلی ممنون! رفتم یه سرچی زدم این نرم افزار هارو.بیشتر برای بچه های مهندسیه و شبیه سازی و طراحیه اما جالب بودن. حتمالا یکیشون رو توی برنامم میزارم که یاد بگیرم.شاید نرم افزار اباکوس. یکم تحقیق میکنم راجع بهش.بازم ممنون.

    قبلش برم ببینم میتونم پایتون پاس کنم یا نه.

    پاسخ:
    پایتون رو نوشتن برای ماها که نمیخوایم کد بزنیم ولی باید کد بزنیم :)

    ((((: 

    ای بابا.چی اختیاریه اخه؟ ب قول ی سریا انتگرال کجای زندگیمون نیازه:دی (حالا ما نه.نونمون از انتگرال میاد.بقیه رو میگم)

    پاسخ:
    فکر کنم انتگرال اونجا بدردم خورد که فهمیدم رفتار لحظه ای خیلی مهم نیست. رفتار تو گذر زمان به مدت زیاد هست که اثر گذار میشه!

    ها.راس میگی.

    .میشه اینجوریم نگا کرد که ادما فقط خوب یا بد نیستن.یه فضا هستن که کلشون رو برای شناختشون باید درنظر گرفت.کوچیک ترین تیکه های وجودشون در موجودیتشون تاثیر گذاره.درچگونگیشون.

    اووووو.

    پاسخ:
    بله! :) حالا برام کاربرد انتگرال سطح بسته روی یه فضای برداری دلخواه رو توضیح بده؟!

    بله؟! نه نه نه.جمله قبلی در تایید این نبود که انتگرال واقعا تو زندگی مردم ب کار میاد.

    ولی، بله؟! مگه من متمتیکا هستم؟

    اما بزار تلاش بکنم.چون ی ویژگی درون سو برون سو بودن داره بیایم تشبیهش بکنیم به درونگرا برونگرا بودن. و یه خرده بگریم به دکتر های روانشناس و روانپزشک که انسان ب این پیچیدگی رو میکنن تو دوتا جعبه برونگرایی و درونگرایی و شر قضیه رو میکنن.

    پاسخ:
    تلاش خوبی بود!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی