نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

قیافه غلط انداز

سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۳۳ ب.ظ

سلام

 

من خودم ازون کسایی ام که در نگاه اول آدما شک میکنن که قراره کلاه بزارم سرشون یا مثلا بلایی سرشون بیارم. به قولی قیافم غلط اندازه. 

قدیما خیلی برام سوال بود برای کسی مثل خودم که بنظر خودم آزارش به مورچه هم نمیرسه چرا خدا باید قیافه "غلط انداز" انتخاب کرده باشه.

ولی کم کم که گذشت متوجه شدم. 

کسی که دلش سریع به رحم میاد مستعد اینه که خیلی بلا ها سرش بیاد. خیلی ممکنه که راحت سرش کلاه بره و مستعد اذیت شدن توسط بقیه است. همونطور که نرخ اذیت شدنم توسط بقیه از دوران راهنمایی به بعد که بخاطر این که چشمام ضعیف بود یه اخمی همیشه تو صورتم اومد خیلی کمتر و کمتر شد. تو زمان دانشگاهم که کلا آدمای خوبی دور و برم بودن اکثرا که واقعا دوران راحتی بود برام.

 

آدمایی هستن که ارزش خودشون رو تو مسخره کردن و خندیدن به بقیه و کوچیک تر کردن اونا میدونن و این آدما زندگیشون از راه ضربه زدن به بقیه میگذره. الزاما آدمای بدی هم نیستن. این از insecure بودن یا به زبون خودمون، این که احساس امنیت از شخصیت و وجود خودشون ندارن میاد. لازم دارن که خودشون رو هر چند وقت یه بار به خودشون و بقیه ثابت کنن وگرنه دچار تزلزل میشن. ساده ترین راه هم برای اثبات با ارزش تر بودن، بی ارزش تر کردن بقیه جلوی جمع هست. 

 

دلیل این که بعضی بچه ها تو مدرسه کلا وحشی تر هستن و بیشتر بقیه رو اذیت میکننم دقیقا همینه. بخاطر مشکلات درون خونوادشون احساس عدم امنیت میکنن و احساس "خشم" رو نشون میدن. خشم یه احساسیه که به قولی جزو احساسات ثانویه هست. یعنی اصولا مستقیم کسی خشمگین نمیشه. خشم از فوران استرس میاد. استرس هم به این معنیه که فشاری از یه طرف رو کسی باشه. حتی ممکنه یه نفر از محبت زیاد خشمگین بشه. کاری نداره برید یه ربع یکی رو بغل کنید و ببینید که کم کم اذیت میشه و اگه خوب وایسید آخرش خشم رو میبینید. حالا اون بچه هه هم بخاطر استرس زیاد تو خونواده سطح تحملش کمه و یکم استرس ممکنه احساساتش رو اشباع کنه و خشمگینش کنه. 

احساسات از یه طرف دیگه هم ممکنه سر ریز بشه و اونم گریه است. که مدل خیلی آروم تریه.

 

حالا برگریدم سر مطلب اول،

آدمایی که زیاد هدف اون مدل آدما قرار میگیرن، خود به خود شروع میکنن یا خودشون رو کت و کلفت تر میکنن، مثل گنده کردن بدن، یا این که خدا چشمشون رو ضعیف میکنه که بیشتر اخم کنن یا چیزای دیگه.

مثلا تقریبا هممون این آدمایی که خیلی خیلی گنده هستن و بدنسازی میکنن رو دیدیم. معمولا وقتی تو زندگی عادیشون مصاحبه میکنن خیلی ملوس بنظر میان و اصلا اون شکلی که آدم فکر میکنه که آدمای عصبانی ای هستن و به همه چیز راحت آسیب میزنن نیستن. دلیلش همینه. 

 

اون آدمایی که بزرگی خودشون رو تو آسیب زدن به بقیه میبینن معمولا آدمای ضعیفی هستن در درون و پوچ هستن. همین ظاهر ترسناک میتونه به بقای آدمایی که هدف های آسونی هستن کمک کنه! 

تو شرکتمون انصافا کسی جرات نمیکنه با من شوخی کنه در حالی که با همشون مهربونم. اخیرا هم فهمیدم موهام رو عقب بدم ترسناک تر هم میشم. 

 

آدم فکر میکنه اخلاقیات تو این غربی ها خیلی بهتره ولی "بعضیاشون" خیلی راحت همدیگه رو مسخره میکنن و به هم تیکه های ناراحت کننده میندازن. بدون توجه به احساسات طرف مقابل. و مثل ایران نیست که همه پشت سر هم حرف بزنن و کسی که اون رفتار رو داره برای خودش همیشه هم اون نفر این رفتار رو میتونه داشته باشه و کسی چیزی راجع بهش نمیگه.

 

که جالبه.

دلیل خیلی چیزا رو آدم خیلی طول میکشه تا بفهمه.

  • ظریف

نظرات (۹)

یه ذره بیشتر از بچگی ت برامون تعریف کن. به نظر میاد بچگی جالبی داشته میبودی P:

پاسخ:
به به حسن جووون. خوشم میاد 4-5 ساله این اسمت همچنان همینه که بود. از اون پروژه الک صنعتی فکر کنم!
نمیدونم! بچگی خسته کننده ای داشتم ولی بزار ببینم اگه چیز جالبی بود مینویسم!

حقیقتش تابحال اصلا به نظر نمیومد که چهره ی ترسناکی داشته باشی:| نمی دونم شاید چون ما اول نوشته هاتو خوندیم ولی بازم اصلا تو دسته ی ترسناکا نیستی یا حتی عصبانی. 

 

 

پاسخ:
:)) دیگه بالاخره جاهایی که باید چیزی پرزنت کنم مجبورم یکم ترسناکیم رو کم کنم :))
ولی آره اون نگاه اوله اینجوریه. بعدش خوب میشه. همیشه یه هفته ای طول میکشه ولی درست میشه

سلام

برداشت های جالب و درستیه

درکل افراد رو با هیچ چیز از جمله ظاهر نمیشه قضاوت کرد

ولی خب قضاوت نکردن از روی ظاهر سخته

راستی  از نظر من اصلااا چهره شما ترسناک نیست 

ییشتر به یک فرد ساکتی میخوره که زیاد اهل ارتباط با بقیه نیست و ترجیح میده تو خلوت خودش باشه، شاید بخاطر این باهاتون شوخی نمیکنن:)

پاسخ:
سلام!
مرسی! 
آره نمیدونم شاید چون چند وقته میشناسیدمه وگرنه یه خانم همسایه داشتیم تو سن 14 سالگی از من میترسید :)))
تو مدرسه دبیرستانمم همین مساله بود که چند هفته اول بیشتر به عنوان "دردسر ساز" شناخته میشدم ولی خب خود به خود درست شد.
جالبه آره این که میگید برداشت درونیه خودمه :)
ولی وقتی رو یه کار تمرکز میکنم یا کلا ناخواسته یه اخم زیادی تو چشمام هست. مخصوصا اگه عینک رو بردارم خیلی باحال میشه :)) 
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • یاد اون شخصی افتادم که یه بار بهم گفت اخم می‌کنی همه‌ش :))) چرا نمی‌فهمید به خاطر ضعیف بودن چشم و بالا بودن تمرکزه؟ =))

    پاسخ:
    همون بهتر :)) اخم خیلی هم خوبه!

    سلام

    ببخشید " نرخ اذیت شدن"  باوود بر ثانیه است یا مگا بیت بر ثانیه؟:)

    من که کسیو ندارم یه ربع بغلش کنم چکار کنم؟:)

    تحلیلتون از آدمهای اخمو و عصبانی جالب بود....

    بیخود نیست جدیدا پسرا میرن ابرو برمیدارن:)

    خارجیها اصلا غیبت نمیکنن؟

    پاسخ:
    سلام!
    برای حال گیری میشد بگم زاری بر شبه :)) ولی حیف که نمیخوام :)))
    یکی نیست به من بگه مگه کسیو یه ربع بغل کردی حرف میزنی:)
    ممنون!
    یه نفر بود داشت راجع تفاوتای حامعه آمریکا و یه جای آمریکای جنوبی ای میگفت و تو صحبتاش نحوه ی برخورد مردم با یه رفتار بد رو بررسی میکرد. که اون جایی که راجع بهش حرف میزد اینجوی بود که اصلا به خود طرف نمیگفتن و فقط پشت سرش حرف میزدن تا فضا یه جوری منفی بشه که متوجه کارش بشه. ازون طرف میگفت آمریکا خیلی تو سمت اونور تری ازین طیفی که یه سرش، 
    مشکل رو به خود شخص گفتن و یه سرش 
    مشکل رو به هر کسی به جز شخص گفتن، 
    به سمت گفتن مستقیم به خود طرفه. هر چند که کانادایی ها کلا بنظرم بیخیال ترن نسبت به ایرادای بقیه.

    بخاطر همین هست که بیشتر عمر میکنن:)

    پاسخ:
    :)) آره از دو دنیا آزادن
  • هیوا جعفری
  • چ جالب مدل هر کسیم فرق داره. من به سمت درونگرایی رفتم و همه دوستام می گفتن تو نگاه ادل ازت بدمون اومد چون آدم مغرور و سردی به نظر می رسیدی... 

    گاهی وقتا کسی که توسط بقیه مسخره میشه اعتماد به نفسشو از دست میده و ضعیف میشه و کم کم خودش هم به جمع مسخره کننده ها می پیونده

    پاسخ:
    آره آفرین سرد و مغرور بودنم خیلی چیز جالبیه که از دید بقیه دیده میشه.
    این دومیه هم تحلیل جالبی بود. بخور تا خورده نشی!
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • مثل همیشه این مدل نگاه کردن شما به خودتون و این طرز تحلیل برام جالب بود.

     

    پاسخ:
    مرسی مرسی :)

    آقا مهدی عکست را بگذار ببینیم واقعا قیافه ات غلط انداز است یا اینکه اینطور تصور می کنی. خیلیها هستن که تفکرات شما را ندارند یعنی حتی تفکر نمی کنند. در عوض عده کمی هستند که مثل شما هستند تفکر می کنند و از آن گذشته پایه تفکرشون تغییرات خیرخواهانه برای خودشون و دیگران است. شخصیت این افراد به خلاقیت و در نتیجه تغییر و بهبوددو تکامل خود و جامعه گرایش دارد. این موضوع از احساس نیاز می آید. آدمها علاوه بر نیازهای مادی مثل تنفس آب غذا و... به برآورده شدن نیازهای روانی هم احتیاج دارند. مثل ارزشمندی مثل امنیت مثل مورد قبول واقع شدن و... اگر بخواهی می توانم دانسته های ناقابلم را در این زمینه در اختیار شما قرار دهم

    پاسخ:
    ا من این کامنت رو دیده بودم ولی فکر کردم جواب دادم. الان دیدم جواب ندادم.
    من کانال یوتیوبم هست. 

    یه چند تا ویدئو بود که توش تصویرم هست. البته که با اون چیزی که تو واقعیت هستم بنظرم خیلی فرق دارن. خیلی عجیبه همین فیلم گرفتن و توضیح دادن. انگار آدم تو یه نقشی میره و قیافش عوض میشه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی