نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

چه حالی میدهه ه ه

شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۲۴ ب.ظ


سلام


نمیدونم خیلی خوشحالم که یه سری اومدن یه چیزایی رو برای ملت نوشتن که میتونم من الان استفاده کنم به صورت خیلی راحت.

مثلا من قرار بود مدباس رو روی TCP/IP بیارم بالا که بتونم یه بردی رو مدباس دار کنم به قولی.. بعد تجربه علی تو فرینه نشون داد که کار راحتی نیست واقعا آدم با یک میکرو بشینه و اترنت ش رو راه بندازه و بعد مدباس RTU رو راه بندازه و در آخر هم اینا رو کانکت کنه به هم. اولش حس کردم کار نشدنی هستش ولی بعد یهو به ذهنم زد از Raspberry Pie استفاده کنم شاید رو لینوکس اومده باشن اینو نوشته باشن که با یه سرچ دیدم بله ... خلاصه این که این شد که با یکمی Copy-Paste و خوندن چند ده خط کد دیشب مدباس دار شدم :)

لینک دوست عزیزی که کامپایل کردن مثال ها رو توضیح داده : لینک دوستمون

هیچی دیگه بار دیگر به حرف علی پی میبرم که میگفت کار ما چیزی جز کپی پیست کردن نیست...

پیوست : مدباس یه پروتوکل صنعتیه بسیار قدیمیه که توش وسایل با هم حرف میزنن خیلی انواع مختلفی داره مثلا مدل RTU اینجوریه که صرفا یه مشت عدد به هم میفرستن مثلا فرستنده (حدودا یه همچین چیی) میفرسته جزییی تر در ویکی پیدا هست:

ز

| آدرس گیرنده | کاری که باید انجام بشه | احیانا دیتایی که میخواد بفرسته |  CRC که چک میکنه دیتا درست اومده یا چرت اومده


مدل TCP اینجوریه که این چیزا رو تو یه بسته TCP جا میده و میفرسته میره و خب بهتره دیگه ...

همین..

https://en.wikipedia.org/wiki/Modbus

  • ظریف

نظرات (۲)

سلام
خوشحالم که خوشحالی.
پاسخ:
سلام تشکر میکنم
  • مــــــــ. یــ.مــ
  • :-)
    من اینقد عنوان رو با ریتم یه آدم شاخ 
    خوندم که از خنده دلدرد گرفتمO_o
    پاسخ:
    :))) شاد باشید!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی