نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

چطور PCB نقاشی کنیم

پنجشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸ ق.ظ

سلام

اگر تازه پی سی بی زدن رو شروع بخواید بکنید اصولا عمده مشکلی که خواهید داشت اینه که کلی قطعه جلوتون هست و نمیدونید چه گلی به سرتون بگیرید، شروع میکنید دنبال امکانات اتوماتیک نرم افزار میگردید میبینید بدرد نمیخوره ، شروع میکنید رندونم چیدن قطعات بازم خراب میشه.

حالا راه حل چیست؟

اولین کار اینه که یک شماتیک تمیز بکشید. این خیلی مهمه ، تاجایی که ممکنه با سیم بلوک های بی ربط رو به هم وصل نکنید. اونا رو جدا کنید و با نت اتصالات رو برقرار کنید(نت یک لیبل روی سیم هست)

برای مثال یک تیکه از یه شماتیکی که کشیدم : برای بزرگ شدن عکس هم که روش کلیک کنید

همون طور که میبینید همه ی قسمتای مختلف رو جدا کردم.

گام بعدی اینه که قطعه اصلیتون رو مشخص کنید کجا باشه. معمولا قطعه اصلیمون یک عدد میکرو کنترلر هست. من همیشه یک عکس از میکروی مورد نظر میگیرم و قطعات رو کنارش نقاشی میکنم!برای بزرگ شدن عکس هم که روش کلیک کنید

این کار حدود PCB تون رو بهتون میده. مثلا میدونید هر چیزی کجا خواهد بود و کجا ها شلوغ میشه یا ...

در آخر هم میاید و قطعات رو طبق بلوک هایی که تو شماتیک کشیدید کنار هم میگذارید و در موقعیتی که در قسمت دوم مشخص کردید کنار میکرو میزارید و روت میکنید.

پی سی بی حاضر است. برای بزرگ شدن عکس هم روش کلیک کنید

معمولا در دفعات اول لازم هست چند بار از اول شروع کنید. وقت بزارید ضرر نمیکنید.

همچنین ضخامت ترک ها رو هم رعایت کنید در اینترنت ماشین حساب هایی هست که میگه برای فلان قدر جریان چقدر عرض ترکتون باشه

  • ظریف

PCB

آموزش طراحی PCB

نظرات (۱)

مرسی از حوصله ات ..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی