نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

درست حسابی

چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۵۷ ق.ظ

سلام

این رفیقمون که چند وقت پیش منو برده بود اون پارتیه که آدمای عجیب غریب توش بودن، این دفعه برای جبران گفت بیا بریم تولد یکی. آدم درست حسابیه.

رفتیم خونش تا یکی بیاد دنبالمون، گفتش اول باید بریم والمارت یکم خرید کنیم، خرید چی؟ کسی که دعوت کرده بود لیست خرید به اینا داده بود که بخرن بیارن :)) داشتیم میرفتیم صحبت این بود که چقد این کاناداییا عجیب غریبن.

خلاصه خرید کردیم، رفتیم خونشون، سه نفر بودن اونجا با یه سگ 170 پوندی، میشه حدود 70 80 کیلو. واقعا غول بود. دقت کنید من 60 کیلو هستم. 

محض اطلاعات عمومی هم هر پوند 0.454 کیلو هه پس حدودا ضربدر دو کنید کیلو رو میشه پوند. 

تولد یه دختره بود که آخرشم نفهمیدم چند سالشهبین 22 تا 27 یه عددی بود. دو نفر دیگه هم زن و شوهر بودن و هرجفتشون فارغ التحصیل همین دانشگاه ما و مهندسی. 

این وسط سگه دستش مجروح شدش بنا به دلایلی و حالش خوب نبود، این بعدا به داستان کمک میکنه

تو خونه این دختره مشغول پخت و پز شد و منظورم از پخت و پز قاطی کردن سبزیها با همه چون گیاهخوار بود. 

ما هم رفتیم تو حیاط نشستیم. اونا آبجو میخوردن منم گفتم الکل نمیخورن خیلی منطقی برخورد کردن و دختره گفت soy milk تو یخچال هست. سوی همون سویاس. این گیاهخوارا میپرستن سویا رو.

آره من هم شیر سویا خوردم که چیز خوبی هم بود انصافا.

دقت کنید در این جا 50 درصد افراد ایرانی اند. تولد یه دختر کاناداییه:/ 

یه نفر دیگه هم اضافه شد بهمون یکم بعد که آدم جالبی بود. نظرای سیاسی خوبی داشت! وی 

در حال خوردن چیپس و سالسا(من تو ایران ندیدم ولی چیز خوبیه برایدخوردن چیپس باهاش خودتون با میکسر میتونید درست کنید پیاز و فلفل و گوجه و ازینجور چیزا میکس شدشه) یه ساعتی حرف زدیم.

این زن و شوهره رفتن داخل و ما همچنان یکم حرف زدیم. من برگشتم تو خونه دیدم این خانمه جلو سگه نشسته یکم خم شده گفتم لابد داره باهاش بازی میکنه یا... رد شدم

برگشتم و با اونا حرف زدیم و برگشتم بعد ده دقیقه تو پذیرایی نشستم دیدم این زن و شوهره دارن میرن. نفهمیدم چی شد. چیز عجیب غریب زیاده سخت نگرفتم خداحافظی کردم.

بعد که داشتیم شام میخوردیم پرسیدم گفتن که اومده بوده به سگه چیز میز بده بخوره، سگه درد داشته و اومده دستش رو یه گاز جزیی گرفته، دقت کنید سگ به اون وزن گاز جزیی گرفتنش خیلی بد میتونه باشه. خلاصه دست این خون اومده و چون یخورده الکل هم روش تاثیر گزاشته بوده کنترلشو از دست داده و بیهوش شده. شوهرش جمعش کردش بردش.


یکم بعد که غذا حاضر شد داشتیم شام میخوردیم، فهمیدم اینا چقد خل میزنن. یه جوری دختره برخورد میکرد که انگار سگه بچه اشه. به سگه نزدیک میشدی انقدر ناراحت میشد که نگو. سگه قد گوسفند. 


آره اینم جامعه فرهیخته 

  • ظریف

نظرات (۱۲)

مرسی که این خاطرات رو مینویسی 
جالبه برام

تا حالا سگ یا گربه نداشتی؟

پاسخ:
خواهش میکنم! امیدوارم مفید باشه!!
گربه داشتم سگ یه مقدار بخاطر مسائل دینیش... خیلی قابل نگه داشتن نبوده برام
این پستم رو ببینید ! 
http://mostfet.blog.ir/1394/12/25/گربم
اخی خیلی دلم سوخت واسش :-( مطمعنا اون بیشتر از شما دلش میخواسته برگرده
سوال پرسیدم که بعدش این رو توضیح بدم , من یه گربه دارم و انقددددر بهش وابسته شدم که فکر اینکه یه روز با توجه به غریزه اش بالاخره میره یا مجبوریم بفرستیمش بره باعث میشه خیلی ناراحت شم! حیوانات چون بی ازار و البته بی پناهن موجودات دوست داشتنی و قابل ترحمی هستن!
من قبل از اینکه یه گربه داشته باشم به شدت ازشون میترسیدم و بدم میمومد

پاسخ:
مرسی از همدردیتون :) گربه خل و چلی بود.
من خودم رو مادر(پدرش) میدونستم شاید از پستم برداشت میشه که اینو چیز غیر معقولی میدونم. راستش اون قسمت خیلی طولانی تر بود ولی دستم خورد به انصراف و از پیشنویس آخرم شروع به نوشتن کردم و کمتر نوشتم.
یکم غیر معقول مادرانه برخورد میکرد مثلا میگفت تو چشاش زل نزنید ناراحت میشه
بهش غذا ندید ناراحت میشه
دو متر فاصله ازون غول دومتری داشته باشید ناراحت میشه
ازین جور چیزا :) یکم غیر معقول بود

خدا حفظش کنه گربتونو خیلی موجودات خوبی ان
:\
پاسخ:
بنظر میاد دوس نداشتی :)) 
تعجب کردم
البته هرچی بیشتر می نویسی برام بدیهی تر می شه
پاسخ:
کلا خیلی چیزایی هست که این شکلیه. بخاطر یه چیزایی که تو زندگیمون خیلی عادی بنظرمون بوده و یه چیزایی خیلی غیر عادی، ذهنمون یه بایاس خاصی داره، رفتارای اینا یا ایرانیا حتی بعضی وقتا برامون خیلی عجیب ممکنه باشه. 
چرا در قفس هیچ کسی کرکس نیست
پاسخ:
:/
تو ایرانم خیلی از اینایی که حیوون دارن یه جوری برخورد می کنن انگار بچه شونه. هی عکس میذارن تو اینستا و اینا می نویسن دخترم، پسرم و ...
من چند روز پیش یه سگ اومده بود تو کوچه‌مون، به نظر میومد گم شده. از چند نفر پرسیدم جایی هست بتونم خبر بدم ببرن نگهش دارن؟ دو نفرشون اون قدر گریه و تو رو خدا مواظبش باش و اینا برام فرستادن که احساس کردم با کارد وایستادم بالا سر سگه، می خوام بکشمش:)))
دیگه این قدر احساساتی شدن برام بی معنی بود واقعا! 
پاسخ:
خخخخ
طبیعی نیست واقعا!! 
  • آسـوکـآ آآ
  • تا باشه جشن و شادی و خوشی :)
    پاسخ:
    والا این که بیشتر تراژدی بود
    شانس نداشتی رفته بودی مثلا یه پارتی نرمال ببینی :)

    این داستان داشتن Pet کلا برای خیلی از ایرانی ها یه جوریه و به نظر من بیشترشم بخاطر احترام و نظافتی هستش که برای خونه خودمون قائل هستیم خارج از این فکر نکنم کسی مخالف pet باشه و بعضی ها تو ایران بیخودی بزرگش کردن قضیه رو و یک جورایی شده مد برای بافرهنگ نشون دادن خودشون مثلا خیلی باکلاس هستن سگ تو خونه نگه میدارن ، اتفاقا چند وقت پیش خونه یکی تهران از این دست ادم ها رفته بودم خیلی از سگش تعریف میکرد و میگفت بقیه بی فرهنگ که سگ نگه داری نمیکنند _من رو میگی شاخ در اورده بودم:( _ گفتم خب چرا اخه؟ ولی بیخودی دلیل الکی می اورد و ...  دیگه حالم گرفته شد مستقیم گفتم والا ربطی به کلاس و بالا شهر بودن شما نداره من توی دهاتی بی فرهنگی که شما میگی رفتم خیلی از دوستای دوران دانشگاهم کلی سگ و گربه و... نگهداری میکنند چرا بیخودی شلوغش کردید فرهنگ اونه که من اومدم خونه شما کلی لامپ بیخودی روشن کردی و تا یه دوتا میوه شستی یک ربع وسطش حرف میزدی و شیر آب رو نمی بستی و تا شمال میری زباله دونیش میکنی این ها حرفها و..... دیگه یکم سیاه قرمزش کردم که اینجوری زر نزنه :) 
    واقعیت امر اینکه استایل محیط خونه ایرانی خیلی تفاوت زیادی با غربی داره و چیز مثلا داشتن حیوان خونگی تو خونه به این طرز زندگی نمیخوره البته خیلی ها مثلا توی همین روستا ها یا خونه های حیاط دار شهری خیلی خوبه از یه حیوان بیچاره مراقبت کرد و خیلی ها هم میکنند ولی دیگه این که اگه نیاریش تو خونه و نمیدونه رو تخت خواب باهاش عکس نگیری نزاری اینستا برای کلاس و هشتگ چهار تا چالش این شبکه ماه-وا/ری نزنی روش و...  تو رو بی فرهنگ میکنه دیگه نوبرش هستش که البته همش هم تقصیر این شبکه های فارسی زبان ماه-و.اره هستش خداییش دیگه سواستفاده زیاد دارند میکنند درکنار اینکه یک چیزی هایی رو درد جامعه رو واقعا به نمایش میدن و خیلی عالیه ولی بغلش خیلی دارند گند کاری میکنند ولی متاسفانه کو تفکر صحیح رسانه ای تو غالب مردم وقتی که فیلم  رنج بندی شده رو با بچه میشینن نگاه میکنند انتظاری هم دیگه از این دست سواستفاده ها و رفتار ها نباید داشت و مطمئنن سواستفاده میشه حالا خدا میدونه دلیلش چیه!!!!!!! والا من نفهمیدم 

    پاسخ:
    چون که درست کردن ظاهر شبیهه غربی خیلی آسونه یه سگ توله میخره میشه شبیهه اونا ولی درست کردن رفتار و فرهنگ کلی سختی داره. بنابراین گزینه اول خیلی راحته
    و استایل خونه رو که گفتید خیلی دوست داشتم و جالب بود. دقیقا درسته. واقعا فرق داره مثلا اینا اگه سگ تو خونه دستشویی کنه کف خونه رو یه دستمال میکشن و شوینده و تموم. ایران باشه.... 
    کلا خیلی کثیفه محیط زندگیشون ولی خودشون رو زود به زود حموم میرن برای همین تا الان زنده موندن. 
    یه چیز دیگه راستی نمیدونم چرا با هر کسی که کانادا هستش صحبت میکنم یا پست وبلاگشون رو میخونم._ البته نباید جمع بست ولی:) _
    احساس میکنم خیلی این کانادایی زور میزنن که خودشون رو fun نشون بدن به نظر تو اینجوری نیست!
    پاسخ:
    زور نمیزنن، واقعا یه جوری ان کلا اهل خوش گذرونی اند. مثلا از دو روز مونده به آخر هفته راجع به برنامه هاشون باهات صحبت میکنن و با همدیگه. هیچ وقت هیچ وقت بیشتر از ساعت کاریشون کار نمیکنن. کلی خونه ی ویلای دارن که میرن آخر هفته کنار یه دریاچه ای چیزی.. کلا خوش گذرونن. مثلا یه سوالی که ایرانیا از هم نمیپرسن معمولا اینه که how was your day. منظورم این نیست که بگی چخبر اونم بگه سلامتی. اگه اینو ازت بپرسن یا ازشون بپرسی انتظار یه گزارش کامل از روز میره. خیلی هم با اطناب. کلا حرف خیلی میزنن. اگه شروع کنی باهاشون حرف زدن دیگه نیم ساعت یه ساعت کف صحبتشه. میبافن به هم از هوا و برداشت توت فرنگی امسال و تیم ورزشی و فیلم و سریال و.... اولاش اعصابم خورد میشد دیگه بعد بیس دقیقه ولی الان یاد گرفتم چجوری تموم کنم بحثو :)) 
    :) خداوقت
    پاسخ:
    مرسی!!
    تشکر میکنم از مطالب خوب سایت تون
    پاسخ:
    حسنننن
    کلی تلاش کردی واسه انتقال مطلب دیگه :)
    پاسخ:
    اها ازون نظر :)  مرسی بازم!!! 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی