نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

اتوبوس!

جمعه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۸:۱۴ ق.ظ

سلام

 

http://bayanbox.ir/info/5805218380472243105/06-One-Man-s-Dream

 

تو اتوبوس به سمت اتاوا دارم مینویسم. بعد یه مدت خوبی تنهای تنها نشستم!

 

آهنگ one man's dream یانی تا اونجایی که یادمه باهام بوده. از دوران راهنمایی تا الان نمیدونم چند سال شده شاید 10 12 سال میشه.

وقتی گوش میدمش، یاد گذشته میفتم، یاد آینده میفتم. درسته آینده رو یادمون نمیاد بخاطر یه سری مسائلی مثل جهت بردار زمان و... ولی میدونم که تو آینده هم دارم گوش میکنمش.

 

به این فکر میکنم که تو این زمانا که اینو گوش دادم چه اتفاقایی افتاده، چقدرش رو پیشبینی میکردم و چقدرش رو نه. چقدر کارای احمقانه که با منطق الانم جور در نمیاد انجام دادم و چقدر بعضیاشون خنده دار و بعضیاشون استرس و درد آوره.

 

به این فکر میکنم که من آینده، به کدوم کارام میخندم، کدوم کارام وقتی بهش فکر میکنم شب خوابم نمیبره.

 

به زندگی فکر میکنم که چقدر چیز عجیبیه. کارایی که میکنیم برای چیه و چی میشه. ریسکایی که نمیکنیم بخاطر این که از عاقبت کاره میترسیم چون یه درصدی احتمال شکست توش هست. به ریسکایی که میکنیم و شکست میخورن! و از اونایی که شکست خوردن فقط یه خاطره ی تلخ یا خنده دار میمونه.

 

 

 

تهش که قراره بمیریم و این دنیا هم که قراره کارمون خود سازی برای اون دنیا باشه. اگه این دنیا شبیه خوابه و وقتی میریم اون دنیا قراره بیدار بشیم، بعضی چیزا خیلی بی ارزش بنظر میرسه. خیلی ها.

 

مثلا به خودم میگم اصلا گولاخه پاور الکترونیک شدی تهش بعد 30 سال. اصلا به اسمت قسم خوردن، تهش چی. اصلا ارزش داره؟ مثلا چرا نمیرم یه شغل بخور نمیر پیدا نمیکنم که زنده بمونم باهاش و تشکیل خونواده هم ندم کلا.

 

خلاصه که این آهنگ خیلی جاها میبره منو مخصوصا نسخه ی کنسرت acropolis ش.

 

 

بعضی وقتا به این فکر میکنم که چقدر نظراتم عوض شده. مثلا زمان دبیرستان بخاطر تنفرم از ادبیات کلا از هرچی ادیب و هنرمنده بدم میومد. نظرم راجع بهشون این بود که حیف آنتروپی دنیا که اینا زیادش میکنن. در این حد. ولی الان دارم میبینم چقدر احترام برای کسایی که به قول لالالند

The fools who dream, crazy as they may seem

قائلم کسایی که دنبال این صدای داخل ذاتشون میرن و بعد غیر مادیشون رو نشون میدن. نه همشون، منظورم رو متوجهید. و برای مهندسا و اهل فن کمتر. چون به نظر میاد که داریم اشتباه میزنیم.

نه که هنرمند و ادیب درست میزنن ها، حداقل بردارشون عمود به قضیه نیست مثل ماها. خیلیاشون.

 

 

این که دارن سعی میکنن چیزی که با زبان قابل توصیف نیست رو به واقعیت در میارن.

یکی میگفت وقتی ما بچه ایم یه چیزایی میبنیم که بهمون یاد میدن که نبینیمشون. هنرمندا سعی میکنن دنیا رو اونجوری ببینن.

 

 

اشتباه برداشت نشه ها. همونجور که مهندس صد من یا غاز داریم هنرمند ها هم همینجوری بنظر هستن

دارم راجع به ادیبای بدردبخور و هنرمندایی که کارای جدی کردن حرف میزنم.

  • ظریف

نظرات (۷)

همه این تفکر ها توی یه اتوبوس اتفاق افتاد! چه ذهنیتی پر تلاطمی تو رو تصور کردی !
پاسخ:
2 3 ساعت اتوبوس بود! خیلی چیزا آدم فکر میکنه:) 
من رو بردی به خاطرات اتوبوس های ژاندرمری - انقلاب.
خیلی تو اتوبوس فکر می کردم. شاید به خاطر ویژگی اتوبوس بودنشه؟
پاسخ:
شاید!! چون تو اتوبوس با این که با کلی آدمی ولی تنهایی، یه ورژن جالب کوچیک از دنیاس! 
دلم برای ما مهندسا سوخت که :(

خیلی این آهنگ خوبه.
پاسخ:
آره واقعا دل سوختن داره!
مرسی! خیلی! 
شما قطعا تو این دنیایی که خوابه و ببعد مرگ بیدار میشی 
هدفش هم خود سازیه باید تللااااااش کنی 
با قدرت به راهت ادامه بده 
تلاش شما در بهتر شدن این دنیا و کمک به افراد ممکنه سرنوشت خیلی ها منجمله خود شما رو در دنیای اصلی تغییر بده . 
موفق باشی . 

پاسخ:
سوال اینه که این کارا تو جهت خود سازی هست یا نه. یعنی تلاشی که میکنیم نتیجه مثبت روحی داره یا نه.
درسته...  ایشالا که درستزباشه
فکر کردن تو جاده حال منو خیلی خوب می کنه. الان که این پست شما رو خوندم انگار چند لحظه خودم تو اون حال و هوا بودم...
ممنون بابت این پست دلنشین.
پاسخ:
مرسی لطف دارید! 
قطعا خودسازی و کارهایی که برای کل جامعه مفید باشن تو یه مسیر هستند، موازی !؟

نتیجه مثبت روحی قطعا از تلاش برای بهبود به وجود میاد و تا اونجایی که من فهمیدم روحیه ارتباط مستقیمی با ایمان داره ! افراد با ایمان تو هر شرایطی حال روحیه خوبی دارند . افراد با ایمان یعنی کسایی که سولول هاشون اعتقاد دارن در این دنیا برگ از درخت نمیفته تا خداوند متعال نخواد ! 
این آهنگه، تمام بچگی منه. کنسرت آکروپولیس هم همین طور. 

پاسخ:
ما خونمون فقط کنسرت tribute رو داشتیم و بچگیام بیشتر اونه بعدا که اینترنت دار شدیم بقیشونو پیدا کردم 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی