نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

زنبوری

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۳۹ ب.ظ

 

 

سلام

 

این زنبوره امروز روی در شیشه ای پشتی شرکت نشسته بود و این فرصت رو بهم داد که چند دقیقه از فاصله ی خیلی نزدیک این حشره رو که احتمالا تو حالت عادی خیلی ازش میترسم و نمیتونم بهش نزدیک بشم رو ببینم.

چند روز پیشم داشتم عنکبوت ها رو سعی میکردم با دقت ببینم. دارم فکر میکنم که کلا انگار یه جور دیگه ای از زندگی هستن و موجودات رمز آلودی هستن. مثلا این که چجوری یه عنکبوت میتونه موقعیت سه بعدی تار هاش رو تو فضا مشخص کنه خیلی جای سوال داره. یا این که چجوری میتونه یک کندو به صورت جمعی فکر کنه. انگار اینا موجوداتی هستن که نوع آگاهیشون و کد نویسی پشتشون با ما ها فرق داره و ساخته شدن که بیشتر به پیچیدگی ای که آگاهی میتونه داشته باشه فکر کنیم.

دوربین رو که در اوردم شروع کرد جلوم چرخیدن و با دستاش صورتش رو تمیز کرد انگار داشت خوشحالی میکرد و هیجان زده بود از این که میخوام عکسش رو بگیرم! نمیدونم با اون چند صد تا چشمش چی میبینه و چی درک میکنه از من و دوربینم ولی حس خوبی داره تصور کردن آگاه بودن اون موجود فوق العاده کوچیک که خیلی ظریف و بهینه طراحی شده. و زنده است. یه تیکه از این زمین هست که زنده است و ترس رو با خودش حمل میکنه چون من یکی که میدونم حریفش نمیشم. 

دریافت نتونستم عکسش رو روی پست بزارم. بیانم بعضی وقتا بد گیر میکنه سر این چیزا. فعلا این لینک رو بپذیرید.

اینم کیفیت بالاتر

  • ظریف

نظرات (۶)

وای زنبور :""""

انقدر ازش میترسم...

 

جه عکسه خوبه =)

پاسخ:
بچه بودم یه بار نزدیک کندوشون شدم و تو دو ثانیه دو تا نیش اساسی خوردم
  • °○ ‌‌‌‌‌‌‌‌نرگس
  • وای چقد عکس باحالی بود! 

    تا حالا یه زنبورو از این زاویه ندیده بودم و ایشالا که هیچ‌وقتم نمی‌بینم :دی.

    پاسخ:
    :)) شبیه یه ربات مینیاتوری بود! عین جنگنده های فیلم های تخیلی هم بود خیلی !

    اه 

    زنبورهای کانادا هم شبیه زنبور های وطنی هستند !

     

    پاسخ:
    :)) چند مدل دارن یه مدل خیلی تپل دارن که تونستم عکس میگیرم. جالبه
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • چند صد تا چشم؟! یا خدا😑

    من از عنکبوتا خوشم میاد. اونقدری که از حشره‌ها می‌ترسم از عنکبوتا نمی‌ترسم و گاهی می‌شینم نگاهشون می‌کنم :))

    پاسخ:
    من یه عنکبوت هم اتاقیم بود و ولش کرده بودم حشره ها رو کنج اتاق بخوره!

    لذتی که در گرفتن عکس نزدیک از حشرات هست در کمتر چیزی یافت میشه :)

    زنبورتون هم شبیه ربات‌های کارتونی بود از اونا کهمخصوصاشبیه زنبور طراحی شدن تا کسی بهشون مشکوک نشه و نفوذ کنن به لایه‌های امنیتی و فیلم بگیرن :)))

    پاسخ:
    :)) عالی

    چقدر قشنگ شده

    واقعا من به هرچی فک‌می کنم از طبیعت و حتی آدما مغزم سلولاش میریزه از حیرت

    پاسخ:
    خیلی اثر هنریه پیچیده ایه! اثر هنری ای که میشه توش اثر هنری آفرید! 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی