انتخاب نوع موتور
سلام
امروز تجربه جالبی کسب کردم
نمیدونم جایی نیست ازین چیزا نوشته باشه توش ؟!
مثلا فهمیدم deadzone موتور رابطه خیلی مستقیمی با سرعتش داره ، هر چقدر سرعتش بیشتر باشه ، گشتاور پایین تر میاد ، از رابطه P=Tw و میزان ولتاژی که باید به موتور بدیم تا از لقی گیربکسش عبور کنه خیلی زیاد میشه طوری که موتور 800RPM ما ، تا حدود 30 % کار نمیکنه ولی موتور 300RPM ای که داشتم ، یادمه حدود 5% ، deadzoneش بود...
خب پس فلسفه ساخت موتور گیربکس های دور بالا چیست ؟ منم نمیدونم اگه میدونید کامنت بدید...
نکته دیگه این که دور موتور این آرمیچر ها این طور که پرسیدم، 3000RPM است، یعنی در 300RPM گشتاور تولیدی حدود 10 برابر آرمیچر خالی است...
دیگر موضوع این که امروز یه سلول خورشیدی بزرگ تو یه آزمایشگاهی پیدا کردم پرسیدم گویا میتونم قرض بگیرم ، دوست دارم ولتاژش رو رگوله کنم... دیگه این که :
امروز دکتر آسایی داشتن از معنای C در باتری ها میگفتن ، میگفتن مثلا باتری های سرب اسیدی ، 0.2C هستند یعنی موقع شارژ با جریان 0.2 * ظرفیت باتری در واحد آمپر باید شارژشون کرد، باتری های لیتیم یونی 1C هستن و من نمیدانم این دوستانی که برای این Segway ما باتری خریدن ، 25C واقعا فروشنده چی بهشون انداخته،
نکته جالب این که زنگ زده میگه فروشنده میگه اینا جریان لحظه ای نمیدن :|||||||||||||.
- ۹۴/۰۲/۰۶