نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سوال پرسیدن ۲

يكشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۶:۱۸ ق.ظ

سلام

چند سال پیش که تو انجمن های اینترنتی فعال تر بودم یادمه یکی یه پستی نوشته بود که چجوری سوال بپرسید. راستش تا چند ماه فکر میکردم سوال پرسیدن که چیز خاصی نداره و عجب آدم بیکاریه یا مغروریه که یه همچین چیزی نوشته بقیه رو گربه فرض کرده.

در نهایت بعد ماه ها خوندمش و دیدم خیلی هم بیراه ننوشته.

چون فضای انجمن های اینترنتی پر است از سوالای جواب داده نشده چون معمولا بلد نیستن چجوری سوال بپرسن. دوس داشتم اون پسته رو پیدامیکردم ولی نشد.

دلیلشم اینه که کسی که سوال میپرسه سوالش اشتباهه

یعنی چی؟ 

یعنی سوال رو کلی میپرسه و کسی حال جواب دادن بهش رو نداره. مثلا مشکلش فکر کن اینه(البته من بیشتر تو انجمنای برقی بودم ولی برای این که جنرال تر کنم قضیه رو) که چمدونم دنده ماشینش جا نمیره میاد میپرسه کسی تا حالا پراید رونده و مسلطه!؟ من یه مشکلی دارم.

که یه نفر پیدا بشه بگه آره و این ازش بپرسه 

چند دلیلهست که کسی جواب بهش نمیده

۱. کسی که خیلی مسلطم باشه وقتی همچین چیزی ببینه میبینه که مشکلات خیلی مختلفی ممکنه باشه که یا بلده یا بلد نیست و اگه جواب بده که من بلدم و طرف سوالشو بپرسه٬ ممکنه اون زمینه خاص رو ندونه.

۲. آقای پاسخگو باید دوبرابر وقت بزاره. یعنی علاوه بر جواب دادن باید سوال پرسنده رو هم بفهمه چیه!!

۳. معمولا سوالای این تیپی که پرسنده سوال غلط میپرسه آتیششون مشخصا از یه جای خاصی بلند میشه

اونم تو۶۰  درصد افرادی هستن که هیچ زمینه ای ندارن تو اون موضوع و دارن میپرسن. برای همینه اصلا که نمیدونن سوالرو چجوری مطرح کنن. کسی هم که این سوال رو ببینه اگه همچین حسی کنه میدونه که با جواب دادن این یا مشکلش حل نمیشه یا مثلا میزنه خودش یا دستگاه مورد نظر رو آسیب  میزنه.


 ۴. معمولا تو ۴۰ درصد باقی این تیپ سوالا ممکنه سوالای تازه کارانه هم باشن. یعنی سوالایی که در بدو ورود به یه زمینه ای پرسیده میشه. مثلا تو یه انجمن ۴۰.۰۰۰ نفری یه سری سوالا هست ۳۵.۰۰۰ بار پرسیده شده مثلا تو یه انجمن امنیت شبکه سرچ کنید که چجوری هک رو شروع کنم؟ دقیقا مصداقشه.

این سوالا ناشی از عدم سرچ کردنه و کسی که فعاله تو اون انجمن وقتی این رو میبینه خیلی مرام باید بزاره برای بار صدم جواب بده


و خب در نهایت همیشه یک عده آدم زیادی دلسوزم پیدا میشن که میان به اینا جواب میدن و ...

  • ظریف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی