نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

نماز جمعه

چهارشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۲۶ ق.ظ

سلام!


توی صفحه فیسبوک انجمن اسلامی دانشگاه دیدم که نماز جمعه برگزار میشه و رفتم، چند روز پیش که جمعه بود طبعا! 

خیلی سخت پیدا کردم محلشو و دیدم که چقدر زیاد آدم اومده شاید 40-50 نفر،

خلاصه خطبه های عربی انگلیسی رو گوش دادیم که راجع به ماه رمضون بود که داره میاد و. ... 

موقع نماز متوجه شدم که فقط من مهر گزاشتم جلوم و فهمیدم آهاااا چجالب همه سنی اند :/ همه !!

خلاصه خیلی حس مزخرفی بود طبعا میتونید حس کنید که کلا یه نفر باشه مثل اونا نماز نخونه یکم یجوریه!

ولی خطبه انگلیسی/عربیه واقعا جالب بود 


...........................


اینا واقعا تعارف ندارن! یعنی کم دارن، مثلا اگه غذا جلوت درست کنه ممکنه بهت تعارف نکنه ولی ببینه داری یه چیزی مثل قهوه میخوری میگه Cookie میخوای؟! من نفهمیدم آخرش سر چیا حساب سر چیا نیست.

مثلاا یکی از همخونه ای هام گفت به یکی دیگشون من دارم میرم پایین ساندویچ درست کنم ، برای تو هم درست کنم؟ اون یکی خیلی شرمندگانه بهش گفت مجبور نیستی!! یعنی درست کن! خلاصه خیلی پیچیدس


یه صفحه ای کانادایی ها دارن توش ملیت های مختلف رو رفتاراشون رو نوشته که چه انتظاراتی باید داشت و چجوری اند! برای این که بتونن تو شرایط کاری بهتر رفتار کنن و یا ... چون خیلی مهاجر پذیره،

LINK

برای ایران، ببخشید K جزوش نشد


..........................

از همه ی چیزایی که تو ایران جاگذاشتم، سینوزیت رو خداروشکر یادم موند و اوردم :(


..........................

یکی از بچه ها میگفت تو تورنتو رفته، تورنتو تهران کاناداس به لحاظ شلوغی و. .. بعد میگفت که یه جاهایی هست مثلا محله ایرانی ها یا عربا یا چینیا انقدر زیادن انگلیسی لازم نیست اونجا حرف بزنی. در ادامه گفت یه جایی رفتم رستوران، بعد دیدم که چقدر جالب که رو زمین پر رنگین کمونه بعدا که برگشتم یکم سرچ کردم دیدم چجالب!! محله همجنس گرا ها رفته بودم!!!! محله LGBTQ ها  هست... 

  • ظریف

نظرات (۳)

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب بر محور تفکر اومانیستی است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد و مسلمانان نباید نظام آموزشی خود را بر اساس این علوم قرار دهند.

تمدن بدلی bornos.blog.ir
پاسخ:
اممم درسته؟
نمیدونم راجع بهکدوم قسمت فرمودید ولی به طور کلی به چوب و کلنگ هم نمیشه با اون نظام سلطه مقابله کرد
تا اون جایی که من اطلاع دارم نماز جمعه برای اهل تسنن واجب هستش

پاسخ:
اوهوم درسته
تلگرامت رو هم چک کن برادر
اون لینکه همش در مورد ایران بود؟
خلاصه تر بگو بنویسن خب :)
پاسخ:
اره خودمم تعجب میکردم انقدررر تونسته بودن بنویسن چیزای جالبی و ظریفی توش بود 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی