نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

روز کانادا -- اصلاح شد

سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۰۷:۰۲ ب.ظ




سلام


تولد 151 سالگی کانادا بود،

که یادم نیست دقیقا چی رو جشن میگرفتن برید ویکی پدیا بخونید اگه واقعا دوس دارید.

تو این روز Dollar store ها که مغازه های چیز میز فروشیه و قیمتاشون پایینه و هر آت آشغالی بخواین از لوازم تحریر تا وسایل آشپزخونه و شوینده و ... گرفته دارن، یه سکشن اضافه میکنن که چیزاییه با تم کانادا مثل لباس و کلاه، سفره، ظرف یه بار مصرف، شال گردن برای سگ! ، هرچیزی !

و بیشتر مردم هم میرن تو این فاز و ازین چیزا میگیرن عکس رو توجه کنید، من نگرفتم و از گوگل برداشتمش، ولی یه همچین تمی

تو شهر هم یه جایی از شهر رو که برای ما پارک شهر باشه پر از غرفه میکنن و غرفه های نوشیدنی، باربیکیو، هنری، موسیقی، جنگولک بازی و ... از جمله غرفه هاشونه.

آخر شب هم آتیش بازی دارن،

انقدر هوا گرم بود که من خودم یه بار فقط رفتم از وسط غرفه ها رد شدم و خیلی جزیی نگاه کردم،

آقای گلن هم مارو دعوت کرد بریم پشت بوم خونش به صرف همبرگر و ...

برای همین روز قبلش ازم پرسید که همبرگر حلال! (خودش میگفت Hali) از کجا پیدا کنم، منم بهش گفتم و باهاش رفتیم فروشگاه. 

یه چیزی که اینجا خیلی شایعه حساسیت های عجیب غریبه، یکیشون حساسیت به Gluten هه که یه چیزی هست که به آرد میزنن و اخیرا خیلی شایع شده، این آقا گلن هم بهش حساسیت داره، روی همبرگره رو خوند دید توش آرده گفت من نمیتونم بخورم ولی خودش تو خونه همبرگر عادی داره و اونو میخوره

جالبه بدونید که تو همه چی آرد هست تقریبا و محصولات Gluten Free هم دارن البته ولی خیلی گرون تره. شاید 4-5 برابر گرون تر از محصول معمولیه. مثلا نون آرد اسپاگتی ...

آره خلاصه یکم رفتیم چیزای دیگه خریدیم منم یکم برنج خریدم برگشتیم.

فرداشبش رفتم خونشون چند نفر دیگه دعوت بودن، شیلا و داوگ، که معرف حضورتون هستن، داوگ اون حقوق بشریه و خواننده هه بود. شیلا همسرش بود. یه خانم دیگه که همکار گلن هه --




بزارید اینجوری بگم

از راست

دختر گلن، شیلا، داوگ، نوه گلن، دختر این خانمه که چپ منه(راست خودم!) ، بنده حقیر، خانمه که دخترش جلو منه و تازه همکار گلن شده، یه خانم دیگه هم داره یه عکس دیگه میگیره که دوست قدیمی گلنه، و خود گلنم پشت دوربینه.

فعلا تصمیم گرفتم عکس خودمم خیلی تو وبلاگم نباشه. 

به وسایل سفره دقت کنید که کانادا ان


گلن بهشون گفت دوتا همبرگر هست معمولی و Holiday! دوباره حلال رو اشتباه گفت :)) البته همشون میدونستن حلال چیه. خانم چپیه هم گفت خودش حلال میگیره مرغ رو چون ارزون تره ...(چراشو کسی نمیدونست؟)


دیگه خدمتتون بگم که همین...


اینم یه عکس از پست قبلیه که راجع به اون گروهه داوگ بود و بخاطر کیفیت خیلی افتضاح یه عکس بهتر، قبل اومدن اون خانمه پیدا کردم براتون میزارم

این داوگ و شیلا کلیسا میان و هر جفتشونم نوازندگی ساز های تو کلیسا رو میکنن، که جالبه.



ولیکن خدایی 22 بهمن خودمون رو ترجیح میدم...

جالب تره

----------------------------------

یه چیز جالبی که تو مهمون گلن بود Deviled Eggs بود

که اسمش یکم مشخص نمیکنه چیه

ولی امتحان کنید خیلی ساده و خوشمزس

تخم مرغ رو آبپز میکنید نصف میکنید، زرده ها رو در میارید و تو یه ظرف با مایونز و سس خردلو ... قاطی میکنید و برمیگردونید تو نصفه سفیده ها.

و سردش میکنید.

چیز جالبی میشه برای بعد غذا



راستی مربای ریواس تاحالا خوردید؟ من حتی نمیدونم ریواس چیه هست. ولی مرباش خوشمزس اگه تونستید یه کوچیکشو بگیرید امتحان کنید!


  • ظریف

نظرات (۴)

من خورشت ریواس شنیدم و تاجایی که میدونم طعمش ترشه... نوش جان
پاسخ:
آره دقیقا... تو مربا ترش شیرین قاطی میشه جالب میشه

چه با جزییات و خوب مینویسید. 
نوش جان. ریواس دوست دارم ولی تاحالا مرباشو نخوردم. 
اون دویلد اگز رو هم یه بار درست میکنم ببینم چیه:)
پاسخ:
مرسی!
چیز جالبیه. اصلا نمیدونستم میشه مرباش کرد! اونی که من خوردم مربای ریواس و توت فرنگی بود البته با هم، 
آره چیز ساده و خوبیه مخصوصا اگه آدم مهمون داشته باشه راحت میشه یه دسر ساده درست کرد
من به نوبه خودم هجوم انگلیسی ها به کشور کانادا، کشتار سرخ پوستای اونجا، نابودی حیوانات و جنگل ها رو به همه ی دوستاران کانادا، و همه ی کانادایی ها تبریک می گم.
یه سری کتاب هست به اسم تاریخ ترسناک نوشته ی تری دیری، که پیشنهاد می شه حتما مطالعه کنید.
مهدی تو هم یه سرچ بکن و از طرف من به گلن معرفی کن. شاید از جشن گرفتن پشیمون بشن.
در ضمن دیگه خصوصی پیام نمی دم فعلا.
پاسخ:
نمیدونم چقدر مربوطه ولی بنظرم خیلی الان به اون کانادایی های اصیل احترام میزارن. حداقل میتونم بگم جبران شاید دارن میکنن. 
الان خیلی چیزای آموزش رایگان، زمینای حفاظت شده، زیر ساختایی مثل برق و ... حتی تو نقاط دور افتاده براشون گزاشتن و خیلی مردمش محترم و با احتیاط در موردشون رفتار میکنن. حتی کلمه Indian رو خیلی با احتیاط میگن، اونم فقط تو جمله ی indigenous رو به اشتباه indian نگید! روز آشنایی با ایندیجینس ها دارن و از اونایی که تحصیلات بالایی گرفتن و اصیل بودن تقدیر میکنن. و بازدید از موزه های اینا دارن که فرهنگشون رو معرفی کنن. 

خیلی علاقه ای ندارم به کسایی که اینجوری رفتار میکنن رفتار اجدادشون رو یاداوری کنم. تاریخ کلا همیشه پر خون بوده

منم خیلی غیر خصوصی رو بیشتر دوس دارم! جواب دادنش راحت تره
کاشکی طرف کردستان می اومدی بهار یکبار ایران بودی بعد که هیچ با ریواس اشنا میشدی یه نوع  برگ سبری گلدار داریم به اسم "شنگ" که فرانسوی بهش "یارب دوشوو" میگند. شاید این کانادا که فرانسوی زیاد دارن داشته باشن بگیر خامی بخور اوه اوه با نمک حال میده (واسه درد معده و گوارش هم خیلی  عالیه اگه غذا های انجا اذیتت میکنن بگیر)  ریواس که کسی اینجا نمی خرند اصلا خیلی کم و بیشتر کردستان خودرو هستش همه میرن کوه برمیدارن برای خودشون و با نمک بزن صفا کن. چه جالب من فکر میکردم این پوشش گیاهی ها فقط زاگرس باشه و جایی مثل کانادا پیدا نشه کرد خوبه خیالم بیشتر راحت شد برای وقتی که بیام :)
خداکنه بقیه گیاه ها رو هم که دوست دارم تو طبیعتش پیدا بشن که بیام کوهنوردی کیف کنم دیگه عالیههههههههه 
پاسخ:
چجالب!!
نمیدونم تو طبیعتش باشه یا نه بیشتر درخت هست فقط
ممنون از کامنت
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی