نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

هندی اردو

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۳۶ ب.ظ

سلام

چون تو دانشکده درس مربوط به قدرت یدونه بیشتر ارائه نشده، مجبور شدم از کالج نظامی RMC که نزدیکمونه درس بگیرم. این دوتا با همدیگه کار میکنن و چیز طبیعیه که دانشجو ها این کارو کنن.

خلاصه موقع برگشتن یکی از هم لبی های هندی داشت با یکی از هملبی های پاکستانی به یه زبونی حرف میزد. 

گفتم بهشون چه زبونیه که جفتتون میفهمید. 

هندیه گفت هندی

پاکستانیه گفت اردو

:)) 

بعد هندیه و پاکستانیه شروع کردم با هم نرف زدن که مطمنی این اردو هه و اون میگفت این الان هندیه؟ 

خلاصه تهش معلوم شد که این دوتا زبون گفتارشون یکیه نوشتارشون فرق داره!

خودشونم نمیدونستن دارن به زبون خودشون حرف میزنن:)) 

  • ظریف

نظرات (۴)

جالب بود! :)
میشه بیشتر توضیح بدی اینو؟
پاسخ:
مرسی
اردو و هندی هر جفتشون تو تا گویش از یه زبون مشترک اند. اردو خیلی به فارسی نزدیکه، یعنی میتونیم ما بخونیمش تقریبا ولی نمیفهمیم کامل، لغتای مشابه زیاد داره ولی. هندی نوشتارش ازون نوشتاراییه که خودتون میدونید. این هند و پاکستانم 80 سال پیش یه کشور بودن، مسلمونای هند میریزن پاکستان الان و اعلام استقلال میکنن چون که نمیخواستن تو کشوری که دین دیگه باشه باشن، زبون اردو رو هم با خودشون میارن، چون قبلا ها فارسی خیلی رایج بوده تو هند یه اتفاقایی میفته هندی جایگزین میشه ولی اینا همون زبون رو حفظ میکنن تو پاکستان. خیلی من زبون شناسی بلد نیستم اینا چیزاییه که دیگه اطلاعات عمومیم بود!
ممنون که توضیح دادی :)
پستت رو هم کپی میکنم واسه خودم
پاسخ:
خواهش میکنم!
مرسی
چه پیچیده :دی
من نوشتار هندی ها رو دوست دارم
به نظرم رقص حروفشون زیباست :)
پاسخ:
آره و جالب بود که نمیدونستن بعد دو سه هفته با هم حرف زدن :))
اوهوم خوشگله نوشتارشون ولی فارسیو بیشتر دوس دارم چون بلدم! :) 
سلام 
اصلا نمی فهمم که چه چیزیو بعد دو سه هفته نمی دونستن؟ اینکه زبون هم رو می فهمن؟ 
پاسخ:
سلام
آره این یکی فکر میکرد پاکستانیه هندی بلده اون یکی فکر میکرد این هندیا اردو بلدن در حالی که این دوتا زبون گفتارشون یکیه و هر کدوم پیش خودشون فکر میکردن خودشون زبون خودشون رو حرف میزنن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی