نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

زبان تصویری

چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۵:۵۹ ق.ظ

سلام 

صحبتای Terence McKenna رو چند وقتیه گوش میکنم.

بنظرم تجربه های ارزشمندی داره ولی کاری با اونا ندارم. یه جایی میگفت که...

 

دقیق اینو نمیگفت و من برداشتم ازشه، همچنین آخراش یه چیزایی اضافه کردم... 

حرف زدن چیه؟ یه فکری تو ذهن من هست و میرم تو ذهنم دیکشنری ذهنی خو م رو باز میکنم و به یه سری کلمه تبدیلش میکنم. بعد اونا رو تو امواج صوتی کد میکنم و طرف گیرنده توسط گوشش اون ارتعاشات رو دریافت میکنه. بعد دیکودشون میکنه و میره از دیکشنری فکری خودش این رشته کلمات رو معنی میکنه و یه تصوری از چیزی که تو ذهن من بود براش پدیدار میشه. 

خب برای جملات ساده مثلا من تشنه ام و آب میخوام خیلی این فکرا شبیه هم در میان تو دو تا ذهن ولی تو جملات عمیق تر و فلسفی تر دیگه هر کسی هر جوری دوست داره و ذهنش کار میکنه فکر میکنه. 

میبینیم که این پراسس خیلی بهینه نیست. 

نهایت ارتباط، اگه زبان پیشرفت کنه این میشه که ما بتونیم همون چیزی رو درک کنیم که طرف مقابل درک میکنه به طور دقیق مثلا با تله پاتی. مثلا یه مرحله بالاتر میتونه این بشه که بجای شنیدن حرف، بتونیم تصویر بفرستیم. تصویر فکرمون. که همین رو ببینیم که طرف فرستنده میبینه. 

 

من خودم میگم مثلا الان به مدت 10 سال یا بیشتره که جوک از حالت نوشتاری حداقل تو زبون انگلیسی به meme تبدیل شده. که تصویری ان. حتی محدود به جوک هم نیست، خیلیا احساس خودشون رو بیان میکنن. این شاید یکی از اولین قدم ها باشه. اینایی که دارن روش تحقیق میکنن میگن که هرچقدر هم جلو تر میره حس طنز اینترنتی خیلی abstract تر میشه به لحاظ متنی و غنی تر به لحاظ گرافیکی. شاید چیز مسخره ای بنظر بیاد ولی بالاخره یه روندی رو داره نشون میده. 

یا مثلا مگه میشه بحث زبان بشه و arrival نیاد وسط. اون شیوه ی ارتباط که اونا استفاده میکردن. 

خلاصه ازین جور حرفا

 

  • ظریف

نظرات (۶)

دیکشنری ذهنی نظریه کهنه ایه توی زبان شناسی شناختی
خیلی نظریات جدید تری هست که نظرشون به نظر تو نزدیک تره :)
پاسخ:
خیلی ویدئو قدیمی ای بود احتمالا دلیلش این باشه! فکر کنم برای حدودای 80-90 بود
بنظرم شما باید computational neuroscience بخونید
تا حالا چندین و چند بار پستای مرتبط با این فیلد ازتون خوندم 
پاسخ:
مرسی منبع خوب میتونید معرفی کنید!؟
به شدت به این مرحله جدید ارتباط گیری که لازم نباشه حرف بزنم نیازدارم.اتفاقا یه نوت هم در این مورد نوشتم ولی هنوز پستش نکردم
پاسخ:
من آدمای دور و برم همیشه بچه های آزمایشگاه و کسایی که مثل خودم فکر میکنن بودن. الان که یکم اطرافیانم عوض شدن میبینم چقدر حرف زدن سخت تر هم شده! با کسی که بیس ریاضی داره یه جور راحت تری میتونم صحبت کنم با کسی که اینجوری نیست. تازه همونم سخت بود این دیگه خیلی سخت تر میشه ! آدم باید جدی فکر کنه تا بقیه حرفش رو بفهمن
منبع خاصی سراغ ندارم اما این سایت شاید بتونه کمک کنه
www.neurosafari.com
پاسخ:
مرسی بسیار
این طنز اینترنتی که گفتین رو منم درک کردم. البته مدل داخلیش رو. مثلا تفاوت جوک‌هایی که چند سال پیش باشون می‌خندیدیم با توییت‌های امروز.
پاسخ:
چیز جالبی که این فضا اورده افزایش سرعت تکامل زبانه. فکر کنم قبلا ها خیلی طول میکشید تا انقدر تغییر کنه زبان که تو این چند وقت کرده
  • آقای سر به هوا ...
  • نوشته هاتو دوست دارم .
    آرشیوتو دیدم کیف کردم که مثل خودم چند ساله پیگیر مینویسی :دی

    پاسخ:
    مرسی لطف دارید!! منم وبلاگایی که پیگیرن و ول نمیکنن بلاگشونو بعد یه مدت خیلی دوس دارم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی