نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

روش مادر خرسه

سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۱۴ ق.ظ

سلام

یکی از روش هایی که کمک میکنه آدم از خودش بتونه دفاع کنه روش مادر خرسه است. 

تو یه تحقیقی میزان Assertive بودن خانما رو مقایسه کردن با آقایون، و این یعنی میزانی که شخص میخواد نظر خودش رو اعمال کنه به طرف مقابل. به طور "میانگین" همه جا زیر آقایون بود بجز وقتی که میخواستن از یه نفر دفاع کنن.

تحقیق هم اینجوری نشون میده که بخاطر این که حس مادری توشون خیلی قوی هست، به طور ذاتی خیلی قوی میتونن تو این شرایط دفاع کنن. طبیعتم نگاه کنیم همیشه ماده هایی که بچه دارن خطر ناک تر از هرچیزی هستن.

حالا چه کمکی به ما میکنه؟

روش اینجوریه که خودتون رو به دیدگاه سوم شخص ببینید و مثلا اگه چیزی میخواید و نمیتونید خودتون رو قانع کنید که گفتنش ارزش مواج کردن این آب آروم رو بین دو نفر داره یا نه، فرض کنید دارید از یه نفر سوم که همین چیزا رو میخواد دارید دفاع میکنید. و خیلی جالبه که خیلی اثر داره. یه اعتماد بنفس خیلی زیاد به آدم میده و آدم میخواد حقش رو بگیره.

من فهمیدم این روش سوم شخص برای چیزایی که نمیخوام راجع بهشون حرف بزنم هم جواب میده. مثلا یه مشکلی دارم که سخته در موردش حرف بزنم. دوستمم میدونه مشکل منه ولی من خودم هی خود سانسوری میکنم. امروز یه اتفاقی افتاد و داشتیم با هم حرف میزدیم و سخت بود توضیح شرایط. بعد یه نفر دیگه هم که نمیخواستم بشنوه اومد داخل. این دوستم یهو پرسید راستی اون دوستت که اون مشکل رو داشت چی شدش داشتی میگفتی؟ منم شروع کردم سوم شخص وضعیتم رو توضیح دادم. هم خیالم راحت تر بود و سانسور نمیکردم خودم رو هم این که کلمات راحت تر میومدن. با این که جفتمون میدونستیم مربوط به منه. 

  • ظریف

نظرات (۲)

عکس این ماجرا هم هست. اگر درباره مشکلی خاص خیلی برای خود دل می‌سوزانیم و آه و ناله می‌کنیم، این زاویه سوم‌شخص کمک می‌کند که کمی واقع‌نگر بشویم و ببینیم چیز خاصی هم نبوده است.

پاسخ:
هوم جالبه. راست میگید. آره واقعا درسته. 

چه جالب واقعا

انقدر الان فکرم مشغول شده نمیدونم چی بگم

توی اختلافاتم با ادمها به جای اینکه ناراحتیمو بگم سکوت میکنم مثلا

بعد هی توی ذهنم جنگ ب پا میشه

پاسخ:
چیزای روانشناسی خوبیشون اینه که برای خیلیا مشترکن ولی خیلی وقتا با هم مطرحشون نمیکنیم. دیگه گناه بزرگه میشه تو وبلاگ نوشتن. انصافا حس بهتری داره وقتی آدم سایه اش یکم مشخص باشه! منم کسی ام که 100% صلح رو دوست دارم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی