نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

اصلا چی بود؟

شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰۳:۴۸ ق.ظ

سلام

 

 

شاید بگید چرا انقدر وقت گذاشتم که اون ویدئو ها رو درست کنم و بیشتر هم درست میکنم.

یه چیزی که هست اینه که تو دین ما امر به معروف و نهی از منکر توصیه شده. معروف از ریشه عرف به معنی شناخت میاد. منکر هم شبیه کلمه نکره به معنی نشناخته میاد. من یه چیزی رو پیدا کردم که با بیشتر از 50 دلیل حقیقت داره و بسیار ناشناخته هست و داستان امام حسین به ماها یاد داده که وقتی حقیقت رو دیدیم میتونیم انتخاب کنیم. تو لشکر حق باشیم یا تو لشکر ضدحق. من انتخابم اینه که تو لشکر حق بجنگم. کسایی هم که مدت زیادی از عمرشون رو صرف مطالعه کردن و میخوان سرباز حق باشن، ویدئو هام رو دنبال کنن چون بنظرم میاد تنها راه نجاتمون همین باشه.

 

من با هدف گشتن دنبال چیزی که احتمالا حضرت مهدی بخواد بیاره جستجوم رو شروع کردم و چیز خوبی هم پیدا کردم. مطمعن هستم اگه همین نباشه، بخشی از پیامش همین باشه. اگه قرار بود با اومدنش بیست و چند جزء از علم کشف بشه. اگه قرار بود یه بینش جدید از دین بیاد. اگه قرار بود باهاش امید بیاد، این راهشه. بیاید و شروع کنیم. حضرت مهدی قرار نیست معجزه داشته باشه. قراره با فکر به پیامش برسیم. بیاید فکر کنیم.

 

تو این ویدئو ها ریشه های ادیان رو پیدا کردم و به صورت خیلی سریع کل قضیه رو تو بیشتر از دو ساعت گفتم. ازین به بعد هم سعی میکنم تجربه های بقیه، جزییات بیشتر و صحبتای آدمایی که تو این زمینه کار کردن رو بزارم. امیدوارم که قبول باشه.

 

https://t.me/MahdiTR619

 

 

  • ظریف

نظرات (۱۱)

پس این داستان عدم وجود خدا و هاوکینگ و سیاهچاله و اینا چیه؟

پاسخ:
یه موضوع دیگه است. اونا فیزیکدان هستن و تئوری هاشون توضیحی برای وجود خدا نمیده. برای همین میگن خدا وجود نداره ولی این چیزا رو توضیحی نمیده

خیلی ممنون از به اشتراک گذاشتن...من سر فرصت میبینم...

پاسخ:
ممنونم :)

یعنی این که میگن با یک فرمول ثابت کرده خدا وجود نداره، شایعه و دروغه؟

پاسخ:
بله. با فرمول چیزایی رو میشه ثابت کرد که فرمول روش پایه ریزی شده. چیزایی هم هست که تو حوزه تعریفش نیست و خب کاریش نمیشه کرد

پس اون چی گفته؟

پاسخ:
موضوع بزرگیه اینجا نمیشه بحث کرد و باید کتابشو‌ خوند. منم آخرین کتاباش رو نخوندم که بگم ولی بحث اینه که فیزیک بر پایه چیزای قابل لمسه.چیزای دیگه رو توضیح نمیده

+ سلام :)

 

@پاییز

کی گفته هاوکینگ با یه فرمول...؟!!!

حتی جمله شم خنده داره.

منو یاد دیالوگ فیلم شرلوک میندازه که موریارتی میگفت: "چقدر احمقی! چطور فکر کردی «یک خط کد کامپیوتریِ خاص» وجود داره که میتونه تمام قفلها رو باز کنه؟ :))) همچین کلیدی هرگز وجود نداره این کار فقط چند تا همدست میخواد، همین!»"

 

پیشنهاد میکنم فیلم هاوکینگ رو ببینید. مکانیک کوانتوم رو هم سرچ و ویکی پدیاش مطالعه کنید.

از بررسی پیدایش هستی، به تنها چیزی که نمیشه رسید انکار خداست. مگه اینکه آدم از همون اول منکر عقلش باشه یا بقول قرآن قلبش مریض باشه. بیخود نیست که خدا هم وقتی میخواد دعوت کنه میگه فکر کنید ببینید جهان چطور بوجود اومده...

 

 

پاسخ:
بالاخره دانش عمومی در مورد فیزیک به اندازه فهم کوآنتوم نیست همونجور که یه سری موضوعات هست که ماها سر در نمیاریم

سلام. بالاخره دیدم ویدیوها رو. اممم، خب فک کنم خودتونم قبول داشته باشین پذیرفتن این حجم از اطلاعات راحت نیست واقعا، تازه با اینکه قبلا اشاره‌هایی ازش هم تو پست‌هاتون خونده بودیم. ولی خب آشنا شدن با کلیتش خوب بود، به عنوان یه ایده‌ی جدید که کمتر بهش فکر کردیم و حتی اشتباه دونستیمش خیلی وقتا.

چیزی که الان به نظرم می‌رسه اینه که چیزی که بهش رسیدین اگه راه درستی هم باشه ولی فکر می‌کنم که شاید الزاما بهترین و درست‌ترین راه نباشه. این که اینقدر با اگر و شاید حرف می‌زنم برا اینه که می‌دونم کلی رو این قضیه وقت گذاشتین و جالب نیست من همینطوری از راه برسم بدون دلیل منطقی ببرمش زیر سوال. ولی اونجایی که نصیرالملک رو نشون دادین، داشتم فکر می‌کردم مگه همین شکلی نمی‌شه ازش لذت برد؟ می‌دونم منظور شما یه لذت و حال عرفانی‌ و یه جور وصل شدن بود، ولی به نظرم نمی‌شه یکی بره وسط مسجد نصیرالملک وایسه و اون هنر و زیبایی رو تحسین نکنه. حالا هر کی به اندازه‌ی ظرفیت خودش. نمی‌دونم می‌‌تونم منظورمو برسونم یا نه.

خلاصه فکر می‌کنم (همونطور ‌که خودتونم یه جا گفتین) با تغییر بینش و سبک زندگی و اینا هم میشه بهش رسید که طول می‌کشه ولی پایدارتره. قبول دارم بخشی از این فکرم از اینجا میاد که اون قضیه‌ی قارچ و گل و اینا چیز ترسناکیه حداقل از دور. (جدی اون آخرا داشتم می‌‌ترسیدم کم‌کم :) ) ولی بخشی‌شم از این میاد که به نظرم راه‌های سریع همیشه کاملا خوب نیستن و یه سری ساید افکت دارن.

پاسخ:
سلام 
قطعا همین طوره
شاید چند سال طول بکشه ولی وظیفه خودم میدونم که انقدر پافشاری کنم که جواب بده
حالا درست و غلطش از بیرون یه شکلیه. وقتی کسی تجربه کنه یه شکل خیلی عجیب تریه که اگه قانع کننده نبود برای خودم حرفش رو نمیزدم. حالا حررف زیییاااده. من اگه اینو تو دهن همه نندازم ول کن نیستم :))
بعدش که همه فهمیدن هرکسی اهلشه خودش امتحان میکنه. کسی هم که سوالش این چیزا باشه تا الان تو زندگیش سریع میگیره چقدر قدرت داره این حرف.

مرسی جناب مهدی که جواب به ادی را خودتون تقبل کردید

جای خنده نداشت سوالِ من که اگه بلد بودم نمی پرسیدم 

پاسخ:
خواهش میکنم. سعی میکنم ویدئو های کوتاه در اون مورد هم بزارم

بله دانش عمومی به اندازه ی فهم کوانتوم نیست، ولی دانش منم عمومیه دیگه. منم عمومم! شاید دیالوگی که از شخصیت شرور سریال شرلوک نوشتم باعث فهم اشتباه شده که جسارتی کردم ولی عذرمیخوام چنین منظوری نداشته و ندارم و موریارتی هم اینو به هلمز میگه (که قطعا احمق نیست!) صرفا جهت تاکید بر این نکته که گاهی ما از اون غافل میشیم که تصور میکنیم یک خط کد یا یک فرمول خاص میتونه تمام درها رو باز کنه (یا ببنده).

پاییز عزیز پرسیدن سوال نه تنها هیچ اشکالی نداره و خنده دار نیست، بلکه خیلی هم مهمه. تمام حرف من اینه که ما ممکنه توی خیلی از چیزها سررشته نداشته باشیم (و همونطور کهآقای  مهدی هم گفت، نداریم) ولی چطوری میتونیم با علم کممون از پس همه ی اطلاعاتی که به سمتمون سرازیر میشه بربیاییم و سردرگم نشیم؟ یکی از حداقل کارهایی که میتونیم بکنیم همینه که بدونیم هیچوقت با یک جمله، یک کد، یک فرمول، یک اسم اعظم، شق القمر نمیشه و از این طریق حداقل بعضی اطلاعات نادرستی که بهمون میدن رو رد کنیم. (هرچند برای فهمیدن اینکه "چی درسته" ، کافی نیست. ولی برای یافتن "چی درست نیست" ، کمک کننده است).

بیشتر دانشمندان بزرگ از شرق و غرب، بعد از مطالعه ی هستی، به آفرینش دقیقی اعتقاد پیدا میکنن که از علم احتمالات، سهم کمی از وقوع تصادف رو داره و بعضا در منشا هستی، توضیح دیگه ای بجز خدا حتی در احتمالات هم نداره! اما همچنان بعضی دانشمندان هم هستن که بودنشون در علم، در رد کردن خدا مصممترشون کرده و این ها برمیگرده به همون قضیه که ذهن و قلب ما از یک چیز واحد میتونه به کفر یا ایمان برسه. اما اصل غالب این بوده که اکثر انسانها که به اصطلاحی قلب سالمی دارن، با تفکر در آفرینش به خدا پی میبرن حتی اگر نتونن با مذاهبشون توضیحش بدن بنابراین حتی اگر هاوکینگ هم چنین فرمولی پیدا میکرد، (که اونطور که من فهمیدم دقیقا برعکس بوده) برای این نتیجه گیری کافی نبود چرا که بیشتر دانشمندان با علم به آفرینش پی بردن.

برای منی که در عوام هستم و در هیچکدوم از رشته های علمی دانشمند نیستم، پس اگر قرار باشه به دانشمندا نگاه کنم و تصمیم بگیرم خب چرا باید انتخابی عمل کنم؟...

نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه ولی بهرحال امیدوارم موجبات تکدر خاطر شما رو فراهم نکرده باشم... 

پاسخ:
آره بدی متن همینه بعضی وقتی احساسات اشتباه منتقل میشن 

سلام و درود آقامهدی عزیز

 

اگر میدونستی ک هیچی ! 😊

اگر نمیدونستی باز هیچی ! 😁

https://paleofuture.gizmodo.com/cia-spied-using-sabotaged-encryption-equipment-it-sold-1841597851

 

فیلمهات رو هنوز ندیدم دیدم نظرم رو میگم 

پاسخ:
سلام !
اوه اوه عجب وضعیتی. نه نمیدونستم! ممنون فرستادی!
دستت درد نکنه
کلا خیلی از دست اینا آرامش قرار نیست داشته باشیم
  • مائده ‌‌‌‌‌‌‌
  • منم که بعد کنکور میبینم :(

    پاسخ:
    آره حتما، دغدغه جدید فکر نکنم دوست داشته باشید تو این زمان پر استرس قبل کنکور

    سلام

    نمیشه تو تلگرام هم ویدئو ها رو بگذارید؟

    پاسخ:
    سلام
    میشد ولی بنظرم منسجم تره اگه رو یوتیوب باشه چون کیفیت های مختلف برای سرعت های مختلف رو ارائه میده، قابلیت لیست کردن داره و آمارش مشخص تره. بعدم این که تلگرام معلوم نیست تا چند وقت دیگه محبوب باشه و نمیخوام وابسته به یه پلتفرم غیر مطمعن باشم. گوگل خیلی مطمعن تره. یه خوبی دیگه هم که داره اینه که لازم نیست کل ویدئو دانلود بشه و طرف میتونه تا جایی که میخواد استریم کنه و حجمش حروم نشه. ممنون که میبینید :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی