نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

عضلات صورت

سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۳۰ ب.ظ

سلام

 

من وقتی شنیده بودم که پیامبر قه قهه نمیزد فکر میکردم که منظور اینه که آدم سرد و بدون لبخندی بود ولی الان که چند وقته روی زبان بدن دارم فکر میکنم میبینم که چقدر بلند خندیدن و قه قهه زدن کلا زشته.

مثلا یکی از آدمایی که متخصص اجرا کردن یه نمایش پر تنش هستن Louis CK هست که استندآپ کمدین خیلی خوبیه. هر استندآپ کمدینی بنظرم خیلی کار ارزشمند و پیچیده ای داره انجام میده. 

 

کسی که 1 ساعت میتونه خنده بکشه از مردم بیرون واقعا باید روی روش ارتباطیش با بقیه و نحوه داستان گفتنش و چینش داستانش خیلی فکر کرده باشه و رو خودش کار کرده باشه.

 

چیزی که توی جوک گفتن خیلی مطرح هست اینه که کسی که جوک میگه نباید نقشش رو بشکنه و نباید خودش بزنه زیر خنده. این که خودش تحت کنترل هست و داره یه جوک میگه در واقع باعث میشه که بقیه یه تنشی رو حس کنن (هرچند مثبت و خوشحال کننده) و این تنش رو با خندیدن بشکنن.

 

مخصوصا وقتی که جوک تموم میشه و انتظار هست که طرف مقابل بخنده. خیلی مهمه که گوینده جدی باشه. هرچند شکستن جدیت هم تو زمان درست میتونه بخندونه ولی مثل نوت های استثنا توی یه قطعه موسیقی هست که بودنشون یه کمک هایی میکنه ولی نمیشه زیاد باشن.

 

حالا این جدی بودنه معنیش اینه که عضله های صورت و بدن ریلکس باشن و یه فشار خاصی رو درست کنن که یه لبخند ملیحی درست کنه. اگه اینا کنترل نشن طرف میزنه زیر خنده یا لبخندش میچسبه به آخرین حدش و به قول معروف (که اصلا معروف نیست) عضلات صورتش اشباع میشن و حداکثر کارشون رو میکنن که صورت رو زشت میکنه. معنی های دیگه هم میده. مثلا آدما تو شرایط پر تنش فرکانس صداشون رو عوض میکنن و زیر تر میکنن یا سرشون رو میندازن پایین یا یه جهت دیگه رو نگاه میکنن یا با دستاشون زیادی حرکت میکنن و ...

 

خیلی مطالعه ی اجرای این استندآپ کمدین ها میتونه به خودشناسی کمک کنه چون اینا دارن زنده جلوی یه عالمه آدم که انتظار دارن خندودنده بشن اجرا میکنن و میکروسکوپی باید درست انجام بدن همه چیز رو.

 

یه راه خوبم برای کنترل بیشتر عضلات صورت کار کردن روی ابرو ها و عضله های گونه و زیر فک و ... است که اینجا یه سری تمریناشو میشه ببینید. البته ایشون برای شکل دادن به صورت گفته ولی کلا خوبه. 

بعدم آدم باید از خودش فیلم بگیره یا جلوی آینه حرف بزنه تا به خودش آگاه تر بشه. 

 

https://www.foreo.com/mysa/facial-exercises-slim-face/

 

  • ظریف

نظرات (۱۱)

  • میرزا مهدی
  • سلام وقتی میریم برای تمرین تئاتر، بخشی از تمرین میمیک،ن همین هایی هستند که شما فرستادی . البته ما کمی آماتور تر از ایشون... دست شما درد نکنه. 

    پاسخ:
    سلام!
    چباحال! من واقعا نمیدونستم چقدر مهمه نمایش دادن و معنی تئاتر رو نمیفهمیدم. وگرنه شاید سعی میکردم کلاساشو برم. همیشه برام یه چیز عجیب غریب بود ولی الان میبینم زندگی واقعی همین تئاتره.
  • فاطـــღـــمـه ツ
  • 👌👌

    پاسخ:
    مرسی مرسی!
  • هیوا جعفری
  • چقدر جالب بود واسم واقعا زبان بدن هم خیلی مهمه

    پاسخ:
    ممنونم! خوشحالم مورد پسند بوده. روش باید کار کنیم.
  • دُردانه ‌‌
  • به‌نظرم خندیدن کار سختیه و خندوندن خیلی خیلی سخت‌تر. تو هیچ کدومشون مهارت ندارم. یه برنامه بود به اسم خندوانه. اون موقع که پخش می‌شد تهران بودم و خوابگاه تلویزیون نداشت و نمی‌دیدم. اگه داشت هم فرصتش نبود. یکی دو باری که تو خونه‌مون چند دقیقه از این برنامه رو دیدم، این‌جوری بودم:

    :|

    نمی‌دونم چجوری می‌خندیدن و می‌خندوندن. 

    یه هم‌اتاقی هم داشتم زیادی سرخوش و شاد بود. بلندبلند می‌خندید. نمی‌تونستم تحملش کنم. الان که به خنده‌هاش فکر می‌کنم اصلاً دلم براش تنگ نمی‌شه :|

    پاسخ:
    باید تمرین کنیم روش!

    آدم از بیرون خودش رو نمیبینه و فکر میکنه رفتاراش قابل تحملن. خیلی رفتارای بدی هممون داریم که متوجهشونم نیستیم چون خیلی سخته فهمیدنشون!
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • کامنت دردانه باعث شد فک کنم خوب شد من و خنده‌هامو از نزدیک ندیده :)))

     

    بلند خندیدن شاید ناجالب باشه ولی رفتار بد؟ :/

    پاسخ:
    :))))
    نمیدونم رفتار بد چه تعریفی داره. ولی چیزی که یکی اگه از بیرون نگاه کنه بگه اینا فازشون چیه بنظرم رفتار خوبی نیست.
  • دُردانه ‌‌
  • آره دیگه :)) اونم لابد تحمل اخم و جدّیت منو نداشت. احتمالاً الان داره با خنده برای دوستاش تعریف می‌کنه که یه هم‌اتاقی داشتم که همیشه تو فکر بود و برای خنده‌دارترین جک‌ها و اتفاقات پیرامون، نهایتش یه نیمچه لبخندی می‌زد و دوباره می‌رفت تو فکر.

    من تا یه زمانی خیلی در تلاش بودم سنگین‌رنگین باشم و یه وقت بلند نخندم و اینا. ولی از دوران دبیرستان نظرم عوض شد و اتفاقا تصمیم گرفتم اگه یه جوری خنده‌م گرفت که لازم بود بلند بخندم، حتما بلند بخندم و به هیچ وجه جلوشو نگیرم. و اتفاقا چون قهقهه زدن بقیه رو دیدم و به نظرم خیلی خوب بود، این تصمیم رو گرفتم:)) لذا اصلا درک نمی‌کنم چرا قهقهه زدن رفتار خوبی نیست 😁

    البته قبول دارم هر چیزی اندازه‌ای داره. خود من هم اکثر خنده‌هام دقیقا اینه: 😁 ، ولی جلو قهقهه رو نمی‌گیرم🤔

    پاسخ:
    شایدم کلا نویسنده امروز اعصاب نداشت و مشکلی نداره واقعا :))

    بلند خندیدن زشته؟ 

    پاسخ:
    نه بنظرم از یه جایی به بعد زشت میشه که طولانی باشه و از کنترل خارج باشه.

    داشتم 

    قدیمها در نوجوانی و جوانی که خیلی زیاد 

     

  • •miss writer•
  • خیلی ها هستن که ترس دارن از قرار گرفتن از جمع و بخاطر خجالت زیاد وسط حرف زدن و تعریف کردن یه خاطره مدام خندشون میگیره یا زیاد حرکت دست و سر دارن

    پاسخ:
    دقیقا... چرا این چیزا رو درس نمیدن تو این مدرسه ها بجای این چرت پرتایی که خوندیم

    کلا اینکه ادم بتونه احساسات و رفتارش رو کنترل کنه ،‌چیز خوبیه :) 

    پاسخ:
    خیلی. از بیرون خوب بنظر اومدن خیلی کمک میتونه کنه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی