نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

تئوری عرفان

جمعه, ۲۷ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶ ب.ظ

سلام

 

بخشی از تئوری عرفان که هدف عرفا رو از چیزی که دنبالش بودن توجیه میکنه اینه که ماها هر کاری بکنیم نمیتونیم برای همه ی دیالوگ های زندگی و همه ی صحنه های زندگی آماده باشیم. منظورم اینه که چیدن استراتژی این که آدم تو هر لحظه چی کار باید بکنه که بهترین نتیجه رو تو طولانی مدت بگیره از عهده ما خارجه

 

دلیلش اینه که نمیدونیم چه خبره.

 

ممکنه یه بحثی رو یه جایی برنده بشیم ولی پس فردا باعث یه اتفاق بد بشه.

ممکنه یه بازی رو ببازیم ولی از یه ضرر بزرگ جلوگیری کنه.

یا هر چیز دیگه ای. کلا نمیدونیم.

 

اینجاست که باید آدم سیاست نشون بده و دیپلماسی بلد باشه.

ولی سیاست رو جایی یاد نمیدن. بچه بازی هایی هم که بعضیا فکر میکنن سیاست هست مثل بده بستون های کاری یا مراودات خونوادگی هم سیاست حساب نمیشه برای من. 

 

اینجاست که عارف ها راهش رو پیدا کردن و راهش رو پس دادن قدرت اختیار به پروردگار دونستن. چون کسی که این همه سیستم کهکشان ها و منظومه ها و کل فیزیک و ... رو هر لحظه داره حساب میکنه، مطمئنن صلاح آدم رو خیلی خوب میدونه.

 

اونجاست که میان و نی جسمشون رو خالی میکنن تا نفس پروردگار توش بدمه. یعنی فقط ناظر و بدون قضاوت بودن و دست دراز کردن به نیروی بالاتر. تو هر صحنه ای هرچیزی پیش بیاد رو میدونن بهترین چیزی هست که میتونسته پیش بیاد. و این هم مراتبی داره.

 

مثلا این که آدم بتونه تو هر صحنه حق ترین حرف ممکن که با سیاست ترین معنای ممکن رو با خودش به همراه داشته باشه، لازمه اش اینه که چاکرای گلو و چاکراهای پایینی باز باشن و درست کار کنن. اینا تئوری هایی هست که تو سیستم انرژی بدن پیش میاد ولی خب به طور خلاصه ماها از ریشه امون که چاگرای اول باشه به این دنیای پایین وصلیم و از تاجمون که چاکرای بالا باشه به عالم های بالاتر وصلیم. این که جریان انرژی تو اینا درست انجام بشه نیازمند تمرینه و تجره، مخصوصا تو این دنیایی که هستیم فشار اومدن به چاکرای چهارم که قلب باشه هست. 

 

حالا این نی وقتی تهی باشه و نفس یا انرژی الهی توش جریان پیدا کنه و ماها نخوایم خوب و بد رو توش پیدا کنیم، اتفاقات با جریان های طبیعت همزمان میشن و ما تبدیل به یک واحد همگام و همزمان و هم فاز با طبیعت میشیم.

 

این تکامل چاکراها به طور طبیعی با افزایش سن هم تا حدی اتفاق میفته. برای همین کسایی که سنشون بیشتره معمولا آگاهی خوبی میتونن در اختیار آدم بزارن در مشورت کردن.

 

روزه هم یه راه خالی تر کردن نی هست. همچنین فرصت خوبی به بدن میده که پاکسازی کنه خودش رو برای یه سال دیگه.

  • ظریف

نظرات (۶)

چاکرا چیه ؟

پاسخ:
کانالای انرژی تو بدن هستن که از پایین، جایی که ستون فقرات شروع میشه 
ریشه، رنگ قرمز، مربوط به ریشه ی شما تو زندگی ای که دارید مثل یه درخت که آبو مواد معدنیش تامین میشه، مادیات و متعلقاتی که شما رو نگه داشته و بهتون تعلق داره 
سیکرال، رنگ نارنجی، مربوط به نعمت های زندگی و نیاز های جنسی
سولار پلکسس، رنگ زرد، مربوط به اعتماد به نفس و فکر میکنم ارتباطات انرژی با آدمای دیگه
قلب، رنگ سبز، مربوط به ارتباط قلبی و احساسات. 
گلو، رنگ آبی، مربوط به ارتباطات و صداهایی که میتونیم از گلومون در بیاریم مثل لهجه ها شدت صدا تلفظ ها و نوت ها
چشم سوم بنفش، مربوط به دیدن چیزایی که از عالم معنا و تخیل و رویا و ... میان
تاج سفید که وصلمون میکنه به بالا

هر کدوم اینا بسته باشه یا ضعیف باشه یا تکامل پیدا نکرده باشه یه سری داستان با خودش میاره. غذاهای مختلف و رنگ های مختلف و نوت های مختلف موسیقی میتونن تو تمرکز کردن رو التیام یا باز کردن این کانال های انرژی تاثیر بزارن
  • جواد انبارداران
  • هندوئیسم که چاکرا از اون جا نشأت میگیره، خداهای خیلی زیادی داره که قابل اثبات هم نیستند.

    پنح دقیقه یک نماز با شرایط درستش بخونی، تمام چاکراهات باز میشه و‌ نیاز به زحمت و ریاضت و اینا نیست. این رو از اهل فنش شنیدم.

    حال اگر خدا خودش گفت باید با اختیارت عمل کنی چی؟ اکر گفت هر چه پیش آید خوش آید غلطه و من این حرف رو با تمام آگاهیم به انسان  و جهان می‌زنم چه؟ خدای واقعی همین شکلیه.

    دلیل این که الان از چاکرا حرف میزنی به این دلیله که عرفان‌هایی رو در جهان منتشر کردند، مثل عرفان‌های اوشو و اکهارت تله، کریشنل مورتی و هندوئیسم یا مسائلی شبه عرفانی مثل ریلکسیشن و یوگا که از کابالیسم یهودی نشأت میگیره که این‌ها گوشه نشین هستند، ریاضت دارند و‌ کاری به جامعه و حکومت ندارند.

    چرا عرفان سیک یا سیخ گاندی کمرنگ میشه و در برابرش عرفان اوشو پا میگیره؟

    عرفان خواستی بیا خودم ساقیت می‌شم، این عرفان‌هایی که بر مبنای ارتباط با اجنه است رو رها کن‌.

    پاسخ:
    من از ساقیم راضی هستم.
    مشکلی هم با کسایی که نمیخوان خودشون رو بشناسن ندارم :) 

    با توجه به کامنت اول، اگ بدونیم ی سری چاکرا هامون بسته است. اونوقت چطور میشه بازشون کرد، من خیلی دوست دارم بیشتر بدونم:/

    پاسخ:
    تو طبیعت بودن و رو اون چاکرا مدیتیت کردن با آهنگ مخصوصش. تو یوتیوب پیدا میشه. بعضی سنگ ها هم کمک میکنن‌. غذاهایی که رنگ اون چاکرا هستن هم کمک میکنن

    هوم🤔🤔🤔🤔

    فکر کنم باید برم کامل درباره اش بخونم...

    اوکی ممنون

    پاسخ:
    آره جالبن

    یه سوال دیگه ...

    این چاکرا ها به نفس ربط دارن ؟ 

    یا اون مایی که تو عالم عقل وجود داریم ؟

     

    یا این که کلا نحوه عملکرد سیستم این بدن(جسم) نشون میدن ؟

    پاسخ:
    ماها چند تا جسم داریم تو عالم های مختلف و اینا مربوط به اون جسم ها هستن. ولی این جسم ها با هم دیگهارتباط دارن و تغییر تو یکیشون خودش رو تو عالم دیگه نشون میده.
    نفس هم بستگی به تعریفتون داره. یه چیزی هست به اسم ego که همین چیزی هست که شما فکر میکنید هستید. این قالب بیرونی وجودتون که تو این دنیا هست. کنترل اون بخش اختیاریش توسط اختیارتون و بخش جبریش توسط بالانس این انرژی هاست.

    چه باحااال *----------*

    پاسخ:
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی