نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

نیروانا

جمعه, ۱۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۷ ب.ظ

 

سلام

 

یک راه نگاه کردن به واقعیت اینه که ماها هر کدوم تو دنیاهای موازی خودمون زندگی میکنیم و تو این ابر دنیاهای موازی، هرکدوم داریم دنیای خودمون رو به یک سمتی میبریم. همچنین تو زمان هایی که همدیگه رو میبینیم، دنیاهامون با هم برخورد میکنه. تو اون زمان ها دنیاهایی که هستیم تو اون لحظه روی هم منطبق هستن. به محض این که جدا بشیم از هم هر کسی برای خودش زندگی میکنه.

 

اینجوری یعنی ماها هر کدوم مرکز دنیایی هستیم که توش هستیم و تمام آدما و سیاره ها و ستاره ها دور ما دارن حرکت میکنن.

این که چه اتفاقی تو اون دنیا میفته، کاملا وابسته به اینه که خودمون چجوری فکر میکنیم. 

 

برای همینه که هرکسی مسئول کار های خودشه. چون هیچ چیزی بجز شما وجود نداره. شما مرکز جهان هستی.

 

برای همینه که عوض کردن بقیه معنایی نداره، بلکه بقیه صرفا برای این هستن که ماها درون خودمون رو بیشتر بشناسیم.

 

نقاط ضعفشون و بدی هاشون درون خودمون رو نشون میده و ناراحت شدن از اونا معنایی نداره.

 

برای همینه که وظیفه ی هر کسی میشه جلو بردن دنیای خودش و خدای خودش میشه.

 

----------

بنظرم این دنیا بهترین راه فکر کردن بوده. این که بشه ایده ای شبیه این زد، که وارد این دنیا شد و بهش فکر کرد، یکی از بهترین مدل هایی بوده که میشده نیاز فکر کردن خالق رو ارضا کنه. این که مرکز دنیا قرار بگیره و تنها راه شناختن خودش رو شناختن کل آفرینش بدونه بنظرم فوق العاده هوشمندانه بوده. و فکر کردن به داستان هایی که توش هستیم و اتفاق های زندگی تنها وظیفه ی ماها میشه.

و خالی کردن ذهنمون باعث میشه که درگیری ذهنمون با خودش کم بشه و پذیرای ایده هایی بشه که از بالا بر ذهنمون میشینن و میتونیم این پایین، محل تلاقی دنیا های موازی رو زیبا تر کنیم و از خودمون یه اثری به جا بزاریم. 

این اثر باعث میشه که آدم های دیگه بتونن نگاهی به طرز فکر ما بندازن و از اون ایده بگیرن برای دنیای خودشون.

 

خدا شدن یعنی فهمیدن فکر کردن. چون وسط یک "فکر" هستیم.

ایده

  • ظریف

نظرات (۳)

سلام عزیزم

: یه خواهشی ازت داشتم اگه ممکنه این لینک منو با این عنوان:

خرید فالوور کلاب هاوس

و لینک:

https://followshe.ir/buy-followers-clubhouse-invitations/

خرید فالوور کلاب هاوس

توی قسمت پیوندها یا پیوندهای روزانه‌ت قرار بدی

مرسی دورت بگردم

پاسخ:
سلام آخه چه کاریه خرید فالور آخه

درک و قبول کردنش سخته. این که ما خدایی هستیم که از طریق این جهان داره تجربه کسب می کنه؟! 

به این که نسل به نسل به حقیقت نزدیک تر می شیم اعتقاد دارم و به نظرم هنوز نمی شه نظریه ای رو قطعی بدونم

پاسخ:
درسته نسل به نسل به حقیقت نزدیک تر میشیم. موافقم.
یه چیزی رو داریم موشکافی میکنیم که خیلی به کلمه ها حساسه.
وقتی داریم میگیم نسل به نسل داریم نزدیک تر میشیم، خودمون رو با گذشته و جهش تکنولوژی مقایسه میکنیم و میگیم الان با اطلاعات بیشتری دنیا رو میشناسیم پس اگه حقیقتی باشه که به سمتش حرکت میکنیم حتما تو جهت این پیشرفت هست. 
ولی خب این دیدن فیلم از بیرونه. از درون شما باید همین تجربه ای که الان داری میکنی که دیدن واقعیت از دنیای درون چشم شما باشه رو براش توضیحی داشته باشی. چطوریه که هر روز دارید تو این بدن فقط بیدار میشید و چجوریه که زنده اید و قبلش و بعدش قراره چی بشید. همین هوشیار شدنتون باید علامت سوال خیلی بزرگی باشه که جوابش رو واقعا فقط تصور کردیم. 
تو بعضی قبایل اعتقاد دارن که پدر به پسر زندگی منتقل میشه و روح پدر و اجداد پدری و .. تا خود the Source که اول زمان بوده وصلن.
راجع به جنس خانم ها خیلی نمیدونم چی فکر میکنن ولی بنظرم این جنسیت ها معنویه و خیلی معنای بیولوژیکی نداره. برای همین باید انسان رو توش به چشم انسان بی جنسیت نگاه کنیم.
حالا یعنی این تجربه ی دیدن گذر زمان یه چیزیه که انگار مثل VR رو کله مانشسته و ما ها همون پدران و پدربزرگ هامون هستیم؟ 
و در کل همه ی نسل آدم ها به شکل یک یا چند درخت از همون the Source انگار دارن به سمت آینده دارن حرکت میکنن. به شکل های دیگه هم میشه دید شبیه یه عالمه اسپرم که دارن به سمت یکی شدن با تخمک میرن. as above so below.
فرقش اینه که یکی شدن با تخمکی وجود نداره و جریان آگاهی به سمت بینهایت پیچیده تر شدن میره. چون طبیعت پیچیده تر شدن رو دوست داره Terence McKenna  یه صحبتی داره تو یوتیوب Nature loves complexity فکر میکنم سرچ کنید میاد.
یعنی بعد مرگتون حتما از زمان قبل تولدتون آگاه ترید. ممکنه معنیش وجود در زمانی آینده تر که تمدن پیشرفته تر شده باشه و به سمت مدینه فاضله یا بهشت روی زمین درست شده باشه دید. ممکنه معنیش وجود داشتن در صفحه های بالاتر وجود داشتن باشه. مثل موجوداتی که به اسم فرشته تو کتاب ها دیدیم یا موجوداتی که شکل فیزیکی ندارن و تو عالم معنا/پشت صفحه ی ساعت دنیا، جزوی از چرخدنده ها، هستن. یا بالاتر به هر معنی ای که قابل تصوره.
حالا اگه همه ی این رشته هایی که دارن به سمت بیشتر فهمیدن میرن رو بگیریم و تو یک قطاع زمان بررسیشون کنیم میشه کره زمین خودمون تو این زمان که این همه آدم داره و دارن آگاه تر میشن و تو زمان جلو میرن.
درنهایت اگه بتونید اینایی که گفتم رو به شکل توصیف یه فکر واحد تو ذهنتون تصور کنید میبینید که یه جسم بزرگ ابعاد بالاتره که داره تو بعدی به اسم زمان خودش رو بیشتر پیچیده میکنه
هم بازی خودشه هم gamer خودشه. با رفتن تو خودش خودش رو پیچیده تر میکنه

چیزی که من از حرفاتون فهمیدم اینه که ما هیچ وقت به اون چیزی که به اسم حقیقت واقعی جهان میدونیم نمی رسیم چون تو قراره نظریه ها بیشتر از این بشه... فکر کنم درست باشه چون طرز فکرا خیلی متفاوته، حتی اگه کسی به اون حقیقت برسه کسی باور نمی کنه :/ پس آرمان شهر هم غیرممکنه :/ ای بابا

از طرفی وقتی به خدا و روح و کل چیزهای معنوی فکر می کنم به یاد آدمهایی میفتم که یه زمانی به بت ها اعتقاد داشتن یا ماه و خورشید رو می‌پرستیدن، شاید عقاید من هم مثل اونها باشه، تو اون تایم به نظر اونهام خیلی منطقی میومد...

پاسخ:
رسیدن به حقیقت واقعی جهان یعنی تموم شدن دنیا.
چون فکر کنید برسید به آخرش، فردا صبحش چی؟ دیگه چالشی نمیمونه.
این که یه پروسه ی خیلی طولانیه و کم کم اتفاق میفته جالبه.
طبق این طرز فکر که شما مرکز جهانید، اگه خودتون و زندگی خودتون رو بشناسید جهانی که توش هستید به حقیقت نزدیک تر میشه.
یعنی تنها مشکلی که سر راه مدینه فاضله شدن وجود داره منم! شمایید!
کسی که به حقیقت جهان برسه نمیتونه بیاد داد بزنه من به حقیقت جهان رسیدم، طرز فکر و رفتارش تو زندگی عادی هست که دنیا رو تغییر میده.
درسته!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی