نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

تاسوعا عاشورای سال کنکور

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۳۷ ب.ظ

سلام

 

تاسوعا عاشورای سال کنکور رو یادم نمیره. 

یعنی میخوام بگم حوالیش رو بیشتر یادم نمیره. سال کنکور بخاطر این که درس داشتم فقط از محرم میخواستم تاسوعا عاشورا رو تو مراسم ها شرکت کنم چون بنظرم بیشتر از اون لازم نبود و همون حق مطلب رو برام ادا میکرد.

 

کلا هم هیچ وقت از شرکت تو مراسم ها شخصا استفاده ای که میخواستم رو نمیتونستم ببرم و ترجیح میدادم تو جایی مثل آشپزخونه باشم که حداقل به کسایی که استفاده میکنن بتونم خدمتی کرده باشم.

 

در کل خیلی اصراری هیچ وقت به شرکت تو مراسم ها نداشتم که 10 روز اول رو خیلی خیلی جدی بگیرم و شب تا صبح و برعکس تو هیات باشم. بنظرم به کیفیت هست نه کمیت.

 

ولی حالا میخواستم براتون بگم که ماها آزمون های هفتگی (یا قلمچی یادم نیست) داشتیم و من آزمون هفتگی ام رو که تو اون ایام بود رو خوب شده بودم. 

دبیر هندسه امون به جوک بهم گفت که خائن هستی. خائن هستی که تو اون مراسم شرکت نکردی و درس خوندی. یه سری ها هم هم صدا بهم گفتن خائن. :)

 

کاری ندارم که چندمین لحظه ی شکستن قلب همراه با لبخند تو زندگیم بود ولی بنظرم کسی که وظیفه اش رو خوب بشناسه و به جای ادا در اوردن کارش رو درست انجام بده نقش حضرت عباس رو تو اون نمایش عاشورا درک کرده. 

 

خیانت رو هم کسایی میکنن که نمیدونن دارن چی کار میکنن و حس کردن بدون فکر کردن و در ظاهر نقش بازی کردن و خودشون رو گول زدن و از همدیگه تایید گرفتن رو سر لوحه زندگیشون قرار میدن.

 

حضرت عباس کاری که کرد این بود که جایگاه خودمون رو بشناسیم. پایین تر بودن رو درک کنیم و بفهمیم وقتی که دستور از یک نفر بالاتر میگیریم، نظر شخصیمون رو هم جهت اون دستور کنیم، مغزمون رو شستشو ندیم ولی برای درست اجرا شدن کار فرمانبردار باشیم.

 

البته که دستور گرفتن کورکورانه هم اشتباهه و کسایی که تو زندگی بهمون ثابت شده که بالاتر هستن و بصیرت بیشتری دارن فقط میتونن اون بالا باشن. فکر میکنم حضرت عباس فرصت دیدن 4 تا چشمه از امام حسین رو داشته تو زندگیش.

جایی که همه جایگاه خودشون رو درک کنن و احترام رو رعایت کنن خود به خود کار گروهی شکل میگیره و همه حرکت میکنن به سمت هدف والاتر که از هیچ کدومشون خود به خود بر نمیومده.

  • ظریف

نظرات (۷)

خیانت؟ احمقانه ست... مردم همیشه کسی که مثل خودشون نباشه رو قضاوت می کنن، براشون مهم نیست کار طرف درست تر بوده...

کاش میشد این حرفا رو نشنید 

پاسخ:
آره وسط اون استرس کنکور، احساس گناه رو هم هدیه کردن خیلی کار دبیرانه ای هست :)
بنظرم زندگی ازین صحنه ها به آدم میده که بعدا به درس عبرت و پست وبلاگ و اثر های هنری و... تبدیل بشه.

به تعداد ادم ها مسیر برای رسیدن به صراط مستقیم خدا هست و همین داستان رو میشه کاملا مپ کردن به رابطه ی آدمها و امام حسین و حماسه ی حسینی. دگم اندیشی یعنی اینکه فکرکنیم همه باید مثل هم باشن و هیچ راه دیگه ای وجود نداره کما اینکه شرایط مشخص میکنه که دقیقا چه کاری مهم تره

پاسخ:
دقیقا:)

هی‌.‌‌..

پاسخ:
هعی...!
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • پیش دانشگاهی که بودیم، قضیه‌ی اون کاریکاتوری که فکر کنم یه روزنامه فرانسوی از پیامبر کشیده بود پیش اومد. مدرسه می‌خواست بچه‌های پایه رو ببره راهپیمایی اعتراض به این قضیه، چند تا از همکلاسی‌های ما هم اینقدر اصرار کردن که بالاخره کلاسای ما رو هم کنسل کردن تا از بچه‌های ما هم هر کی می‌خواد بره. خیلیا رفتن، من و چند نفر دیگه هم لج کردیم که ما می‌مونیم درس‌مونو می‌خونیم :)) نه که درس برامون مهم‌تر از اون موضوع باشه، بیشتر بهمون برخورده بود که راحت اون برنامه‌ی سفت و سخت کلاسا رو کنسل کردن به خاطر اصرار چند تا از بچه‌ها.
    ظهرش که برگشتن و کلاس آخر تشکیل شد، یادمه سر کلاس از یکی از دوستای صمیمیم تیکه شنیدم بابت نرفتنم :))
    نمی‌دونم واقعا اون روز رفتن درست‌تر بود یا نه. ولی بحث اولویت‌هاس. این همه ادعای ایمان و اعتقاد به خدا و اهل بیت، باعث میشه تو جایگاهی که هستیم وظیفه‌مونو درست انجام بدیم؟ 
    حالا این وظیفه یه موقع درس خوندنه، یه موقع رعایت حق و برنامه‌ی بقیه‌س، الانم چیزای دیگه.

    تو اون جو یادمه چند بار موارد اینطوری پیش اومد که آدما انتظار داشتن ارزش و اولویت‌های بقیه مثل اونا باشه. حس بدی می‌داد ولی عوضش یاد گرفتم -سعیمو کنم که- من اینطوری نباشم با بقیه.

    پاسخ:
    جالبه 4:27 به وقت خودمون دارم میخونم و 0:27 بامداد پیام دادی روز 27 مرداد. جالبه! 

    درسته این که آدم بخاطر یه سری اصولی که داره احساس بهتر بودن از بقیه بکنه کلا اشتباهه. بالا پایین بودن آدما تو رفتاراشون مشخص میشه
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • عه آره، خودم به ساعتش دقت نکردم، چه باحال شده D:

    پاسخ:
    :)
  • دُردانه ‌‌
  • چه پست خوبی و چه نگاه قشنگی.

    موافقم با این طرز نگاه به داستان عاشورا.

    منم همیشه تاسوعا و عاشورا رو توی مراسم شرکت می‌کردم که الان دیگه همین همینم از دست دادیم.

    پاسخ:
    ممنون و مرسی. بنظرم هرچیزی برای بهتر شدن اتفاق میفته 
  • ماه توت‌فرنگی
  • بعضی معلم‌ها واقعا علم کافی برای تدریس ندارن‌. علم روانشناسی لازم. 

    پاسخ:
    موافقم!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی