نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

ماه کامل

دوشنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۰، ۰۶:۳۴ ب.ظ

سلام

 

فکر کنم راجع بهش صحبت کردم که Lunatic یعنی چی. شایدم نکرده باشم. Lune یعنی ماه و Lunar یعنی مربوط به ماه. مثلا Lunar Eclipse میشه ماه گرفتگی در مقابل Solar Eclipse که خورشید گرفتگیه. Solar هم یعنی مربوط به خورشید چون Sol یعنی خورشید.

حالا Lunatic که معنیش دیوانه و مجنون میشه به کسی میگن که در اثر دیدن نور ماه مجنونیتش زیاد تر میشه. 

دیشب زیر نور نقره ای ماه داشتم قدم میزدم برای خودم و سایه خودم رو میدیدم توی نور ماه. با خودم میگفتم چقدر خوب میشد اگه ماه زده های مجنون بیشتر بودن و شبای ماه کامل که بیرون قدم میزدیم، دیوونه ها رو میدیدیم و تو تاریکی بدون این که نقاب اجتماعیمون رو صورتمون باشه از دیوونگیمون با هم حرف میزدیم. 

حس میکنم اگه فیلم زندگی آدم رو میساختن باید همه ی صحنه هاش از اتفاقای روزای ماه کامل باشه. چون آدم بیشتر خودشه.

نور ماه روح رو رو میاره و شب حس ها رو تیز تر1 میکنه. ترس های آدم رو به خودش نشون میده و حتی آدم از سایه خودشم ممکنه بترسه. 

درحالی که شاید جذابیت زندگی به همین لحظه های عجیب غریبش باشه.

آهنگ moonlight sonata از بتهوون

آهنگ Clair de lune از دبوسی

آهنگ یک شب مهتاب از فرهاد

 

1- یه بخشی از Phantom of the Opera

  • ظریف

نظرات (۷)

یادش بخیر معلم ادبیاتمون می‌گفت که متولدین تیرماه وقتی که ماه کامل دچار جنون می‌شن :)

یا حداقلش اینه که دچار یجور سرخوشی بدون علت می‌شن!

پاسخ:
آره متولدین تیر که zodiac sign شون Cancer هست مستقیم تحت کنترل ماه هستن و وضعیت های ماه خیلی روشون بیشتر تاثیر میزاره! به احساساتشون هم نزدیک ترن کلا و میتونن خیلی راحت تر احساسایی که درون آدم میگذره رو بفهمن.

دیوانگی‌یی که باعث و بانیش مهتاب باشه واقعاً جذابه. چی جذاب تر از این؟

پاسخ:
:) دقیقا!
  • هلن پراسپرو
  • ""حس میکنم اگه فیلم زندگی آدم رو میساختن باید همه ی صحنه هاش از اتفاقای روزای ماه کامل باشه. چون آدم بیشتر خودشه.""

    دقیقا! یا مثلا... از صحنه هایی که داشته به ماه نگاه می کرده. من خودم.. احساس میکنم فقط وقتی شانسی نگاهم از پنجره میافته بیرون به ماه و چند ثانیه همینطور بهش خیره میشم حقیقیترین لحظاتمه.

    پاسخ:
    جالب بود آره!!

    تا الان خیلی به ماه دقت نکردم اما دیشب، قبل از خوندن این پست، نصفه شب از خواب پریدم و ماه فوق‌العاده بود و شیفته‌اش شدم.

    الان که این متن رو خوندم، دلم می‌خواد بیشتر با ماه دوست بشم و چقدر قشنگ اگر با نور ماه شوریده بشم.

    سونات مهتاب بتهوون البته خودش بدون هیچ ماهی برای شوریدگی کافیه.

    پاسخ:
    زیبااا!
  • ماه توت‌فرنگی
  • ماه رو خیلی دوست دارم‌. از وقتی یوگا کار می‌کنم، ماه کامل رو بیشتر دوست دارم. از اسم و رسمم معلومه. :))

    گرگینه‌ها هم با ماه کامل تغییر شکل می‌دادن. 

    پاسخ:
    بله بله! از اسمت کاملا مشخصه :))
    با صدای گرگ اوووووو

    چه حس خوبی :)

    من ایندفعه مدیتیشن نکردم ولی نشستم رو به روش و تصور کردم با نورش که بهم بازتاب میشه همه چی رو می شوره می بره... این ماه کامل خیلی بهم امید داد 

    پاسخ:
    خیلی خوبه که سیارمون ماه داره که شبا رو انقدر زیبا میکنه!

    سلام، چقدر قشنگ توضیح دادید، ممنون.

    به نظرم همون تاثیری که ماه کامل روی گرگینه ها داره روی آدم های عادی هم می تونه داشته باشه!(البته با درجات متفاوت) یعنی باعث میشه به سمت خودشون بودن پیش برن، منتها این پروسه همراه با درد و دگردیسی هست.

    پاسخ:
    سلام!
    جالبه! چیزایی که به بودن و خودمون بودن ختم میشه چیزا جالبی اند همیشه!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی