نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

کار تکراری

جمعه, ۳ تیر ۱۴۰۱، ۰۳:۱۷ ق.ظ

 

سلام

 

چند وقتی برام سوال شده بود که فلسفه ی هر روز بیدار شدن تو ادامه ی زندگی چیه. 

مثلا چی شده که اینجوری خلق شده و نیومده هر دفعه یه چیز تصادفی جدید بیاره. آیا اینجوری بهتر نمیشد و جالب تر نبود.

تا این که چند روز پیش بهم یه کاری خورد که باید کلی آزمایش عین هم انجام میدادم. اون کارتریج های بالا رو روی دستگاهی که درست کردیم میزاشتم و مایعی که باید روش بره رو تزریق میکردم و سیگنال ها رو میخوندم و فایل اکسل پر میکردم.

کار بشدت تکراری. البته عکس اغراق شده هست و همه اشون رو نباید تست میکردم. حدود 33% اشون رو.

ولی کم کم که این کار رو انجام دادم دیدم که چقدر جالبه که تو روز اول شاید خیلی دستم تند نبود و دقتم هم پایین بود. چون یه چند تا مشخصه از هر کارتریج تو جاهای مختلف باید وارد میشد و چندین مرحله داشت. 

دیدم که چقدر جالبه که انجام دادن کار با 100% دقت خیلی مهمه و این که یه کار تکراری رو باید انجام بدم و دقیق انجامش بدم باعث میشه تو ساعت های مختلف با خستگی و فوکس متفاوت خودم رو بیارم روی مرکز ذهن خودم و با دقت انجامش بدم.

یا مثلا وسطش باید بلند میشدم یه کار دیگه انجام میدادم یا صحبت میکردم با یکی دیگه یا چیزای دیگه.

یعنی یه جور تمرین این بود که توی هر موقعیتی و جهت های مختلف از نقطه تعادل خارج بشم و سعی کنم خودم رو برگردونم سرجایی که باشه. عین یه عضله درون ذهن بود. یه چیزی شبیه مدیتیشن که روی نفس تمرکز میکنیم.

هر وقت از این کارا میکنم یا کسی داره انجام میده یا جری تو Rick and Morty میفتم.

تو یه قسمتش یه شغل تحویل بطری های آبسرد کن رو به عهده گرفته و میره سراغ یکی از مشتری ها و مشتری ازش میخواد که براش حمل کنه و نصب کنه. جری با روی خوشحال و بشاش میبره و تحویل میده و برمیگرده به کامیونش. میگه این که خیلی خوب بود فقط 999 تا دیگه مونده برای تحویل امروز.

خیلی جالبه که توی تکرار هستش که واقعیت خودش رو نشون میده و آدم باید مدیریت انرژی داشته باشه تا بتونه تا آخرش دووم بیاره و خودش رو بشناسه.

خلاصه به این نتیجه رسیدم دلیل هر روز بیدار شدن تو همین دنیا اینه که همینی که هست رو یادبگیریم با تمرکز انجام بدیم و خیلی حواسمون به دنیاهای موازی و آفرینش های دیگه پرت نشه وگرنه همه چیز تو آشوب میره. 

 

راستی گفتم آشوب یه هنرمند پیدا کردم Paul McCartney

یه آهنگ داره به اسم Fine Line بنظرم قشنگ بود. از آلبومی به اسم Chaos and creation in the backyard

 

 

  • ظریف

نظرات (۷)

  • فاطمه ‌‌‌‌
  • چقدر جالب که از یه تجربه‌ی کسل کننده‌ی روزمره به همچین نتیجه‌ی فلسفی‌ای رسیدین :)) 👌

    پاسخ:
    آغاز و ختم ماجرا لمس تماشای او بود!

    چقدر جالبه برام که داشتم الان به همین فکر می کردم و این مطلبو خوندم 🤔😧

    پاسخ:
    بهش میگن synchronicity! دوتا پدیده بی ربط، جوری همزمان اتفاق میفتن که انگار ربط دارن! یه چشمه هایی از نظم نهفته ی آفرینشه. 

    چندان که در کتاب جهان می‌کنم نظر

    یک حرف بیش نیست که تکرار می‌شود.‌.‌.


    جالب بود.

    پاسخ:
    چندان که در کتاب جهان میکنم نظر
    یک حرف بیش نیست که تکرار میشود
    هر بلبلی و هر جاودانه گلی تازه
    از شعر و حکمت و روی تو پیدا میشود
    دیگر از نیستی نخواهم ترسید
    تا بودن در نگاه تو با من یاد میشود
    هر گاه که تاریکی میگیرد وجودم
    شعله ی کیمیای تو در یاد میشود
    سوزان با نور خود این نیستی مرا
    میدانم که جاودانه در یاد تو جای میشوم
    !!
    زیاد قواعدش رو بلد نیستم ولی منظور رو رسوندم فکر کنم ! :)
  • حامد سپهر
  • این کارتریج‌ها دقیقا کجا استفاده میشن؟

     

    یه قسمتی از کار ما هم یه کار تکراریه که من متنفرم ازش:)

    پاسخ:
    اینا برای تست هامون هستن. فقط تو دستگاه های خودمون قراره استفاده بشن. یه تعداد سنسور روشون دارن که ولتاژ و جریان های کوچیکی بر اساس غلظت یون ها یا یه سری مولکول های درون خون درست میکنن و براساس این که چه خروجی ای میدن میشه متوجه شد مقدارشون چقدر بوده. 
  • فاطمه صاد
  • خیلی جالب بود این نتیجه‌گیری و خب من رو یاد نماز خوندن انداخت. یه کار تکراری که هر روز باید انجام بدی و شاید اینکه بخوای تمرکز کنی و حواست باشه چی میخونی، ساده و راحت به نظر بیاد اما وقتی تموم میشه با خودت میگی چی خوندم؟کی تموم شد؟!

    پست شما رو که خوندم فهمیدم نماز میتونه تمرین کنترل ذهن باشه و هست!

    پاسخ:
    خیلی مهمه آدم بدونه داره چی کار میکنه

    کنار آب و پای بید و طبع شعر و یاری خوش

    معاشر دلبری شیرین و ساقی گلعذاری خوش...

     

    متوجه منظورتون شدم در حد لالیگا...........

    پاسخ:
    :))

    Jlink اصل!!!!!
    پشماااااانم 

    پاسخ:
    نسخه edu هست :) هنوز اونقدر جدی نشدیم 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی