نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

زاویه دید

جمعه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳ ق.ظ

سلام

 

حس میکن زاویه دیدم خیلی تغییر کرده.

کاشکی یه کسی میتونست اینایی که حس میکنم رو برام بگه وقتی کنکور داشتم.

خیلی سخته توضیح دادن عمق زمان به کسی که عمق زمان رو حس نکرده.

کنکوری های عزیز رتبه اشون اومده و میدونم که تو بیان کم نیستن کنکوری های امسال.

میخوام دیدگاه قدیمم رو مورد انتقاد قرار بدم و بگم کجاهاش بچگونه بود.

سخت کوشی خیلی چیز خوبیه. مخصوصا در مراحل گذار، مراحلی مثل دانشگاه و دبیرستان که زود میگذرن. 

ولی میخوام به اون مهدی گذشته بگم که زندگی خیلی طولانی تر از این دوران ها هست. 

وقتی میگم طولانی هست اینو تو ذهنت داشته باش که دبیرستان و دانشگاه از این رو به اون رو میکنتت و جایی میرسه که این همه تغییر و تحول بنظرت یه بخش کوچیک زندگیت میاد. زندگی خیلی طولانی تر از امروز و امسال هست. اگه قیامت به شکل کلاسیکش نشه یا شهابسنگ نخوره وسط زمین یا هرچیز دیگه.

چیزایی که باعث میشه که آدم عمق نگاهش به آینده رو در حد امروز و فردا نگه داره و سعی کنه قلعه شنی خودش رو در مقابل موج بعدی آماده کنه. 

چیزی که بزرگتر هست اینه که زمان خیلی طولانیه و تمامش رو باید زندگی کرد و به این سادگی ها هم تموم نمیشه.

بهترین پیش فرض اینه که زمان انتها نداره و خیلی طولانی تر از چیزی هست که نگرانش باشیم ولی چیزایی در طول زمان هستن که تو مدت محدودی فقط در دسترس آدم هستن و وقتی هستن قدرشون دونسته نمیشه.

حتی اگه تلاش کنیم نمیتونیم

از خصوصیات زمان هست که ارزش لحظه ها وقتی درونشون هستیم معلوم نیست و با گذشت زمان خط و خطوط عمیقی روی وجود آدم میندازن.

میخوام به اون مهدی بگم که خیلی کار خوبی کرد که حرف بزرگترش رو گوش کرد و خودش رو 100% وقف هدفش کرد چون در نهایت چیزی که باقی میمونه هدف هست و اگه برای داستان زندگی زندگی میکنیم و داستانی هست که ارزشش رو داره، خودش همه چیز رو بالانس میکنه. همه چیز جبران میشه و خوبی و بدی خودش رو در طول زمان نشون میده و خودخواهی و لذت شخصی عمق کمی داره و فکر کردن به کل هست که بهترین جهتگیری ها رو انجام میده. 

به مهدی میگم که نگاه توجه به ریشه محکم زدنت رو تحسین میکنم و خوب کاری کردی که سال هایی که دوران کوتاهی بنظر میرسن و انرژی بالایی داشتی رو به ریشه های فکریت و ارتباطات معنی دار با انسان ها وقف کردی.

شاید الانم با اون موقع تفاوت زیادی نداشته باشی، شاید لذت های زندگیت به اندازه ی هیچ کدوم از آدمایی که لذت محور و بدون هدف زندگی میکنن هیچ وقت نباشه، انگار که قرار نیست شاید اون شادی ای که اونا تجربه میکنن رو تجربه کنی و همیشه یه غم خاصی تو فکرت باشه ولی همون شعله هست که شخصیتت رو شکل میده و به یک آدم پروفشنال تبدیلت میکنه که تو کارهایی که دوست داره عمیق و خیلی خوب میتونه عمل کنه و اگه میتونه به بقیه هم خیر برسونه.

 

دوست دارم به این آهنگ دعوتتون کنم.

قدیما ورژن Mariah Carey اش رو گوش میدادم و میگفت که وقتی بچه بوده گوش میداده و ازش خاطره داره.

شاید همین آهنگا هستن که تو طول زمان ارزش پیدا میکنن و شکل شخصیتمون رو درست میکنن.

 

تو دوران بچگی و نوجوانی شاید آهنگای زیادی گوش ندادم چون حرام بودن برام ولی فرصتی شاید بهم داده شد که دوباره یه سری درس ها رو پاس کنم و نمره های بهتری بگیرم.

  • ظریف

نظرات (۴)

  • فاطمه ‌‌‌‌
  • سلام.

    یه بار شنیدم یکی می‌گفت انگار که روزیش تعیین شده، یعنی مثلا تو این مقطع قراره فلان‌قدر در ماه دربیاره. اگه یه پروژه‌ی بزرگتری می‌گیره، از اون طرفم یه خرجی پیش میاد که تهش همون‌قدر باز می‌مونه.

    دیدگاه جالبی بود که می‌شه به نظرم یه چیزایی ازش یاد گرفت.

    گاهی فکر می‌کنم فارغ از تلاش و به کم قانع نشدن، شاید یه چیزایی برای من حد معینی دارن. مثل همین لذت‌هایی که می‌بینم خیلیا از زندگی می‌برن و من شاید درصد کمیش رو دارم.

    انگار که قرار نیست شاید اون شادی ای که اونا تجربه میکنن رو تجربه کنی و همیشه یه غم خاصی تو فکرت باشه ولی همون شعله هست که شخصیتت رو شکل میده

    شاید شرط اینکه اون شعله، غم یا هر چی که هست شخصیتم رو شکل بده، این باشه که دست بردارم از دنبال چیزی رفتن که مال من نیست. انگار باید بتونم یاد بگیرم کجا قانع باشم و کجا بیشتر عمیق بشم.

    و فکر می‌کنم خود اینم تو مقاطع مختلف زندگی ممکنه عوض بشه.

    پاسخ:
    سلام
    جالب بود. خیلی موافقم با اون مورد اول. 
    ولی همچنان سوالمم هست که شاید تغییر این لوپی که توش هستیم هم دست خودمونه. مثلا با خودم فکر میکنم شاید اینجوریه که اگه از الان تصمیم بگیرم که لوپ هایی که توش هستم رو کم کم بشکنم، وارد مسیر های جدیدی میشم ولی سریع اتفاق نمیفته. مثلا یک سال آدم باید تغییر ایجاد کنه و اثرش سال بعد تو اتفاقاتی که پیش میاد دیده میشه.

    بنظرم یه جور شخصیت هم هست که اون شعله رو بعضیا دوست دارن روشن تر نگه دارن. یه جور خود آزاری هست ولی از این احساسی که ازش دارن لذت میبرن!
    خیلی برام مهمه که بیخودی نسوزم. شعله ای که براش وقت میزارم جای درستی رو بسوزونه و فرم درستی بده. حس میکنم بعضی تصمیم های غلط میتونه آدم رو برای مدت زیادی بسوزونه و در نهایت سود زیادی هم نداشته باشه

    چیزایی که باید یاد بگیریم متاسفانه خیلی دیر به کارمون می‌آن. نمی‌دونم، شایدم برای من اینطور بوده.

    ولی منم خیلی جاها از ته قلبم دلم می‌خواست می‌تونستم حرفامو به خودم در قدیم‌ترها برسونم، که حداقل انقدر به چیزهای بی اهمیتی که به اشتباه اصل زندگیم قرار دادم بها نمی‌دادم.

    ولی نشد.

    اشکالی هم نداره.

    حالتون چطوره؟ :)

    پاسخ:
    شاید قراره که برای بقیه معلم باشی! اول خودت تو مسیر پیش قدم بشی و بعد هر وقت کسی داشت از اون مسیر میگذشت یکم براش راه و چاه رو بگی و کمک کنی که تو چاله هایی که افتادی کمتر بیفته. اینجوری از خودت جلو میزنه ولی لذتش هم به دیدن اینه که چقدر جلو میره!
    تنها کاری که میشه کرد اینه که جهت فلش رو تو زمان حال تنظیم کرد تا آینده درست تر جلو بره. 

    حالم خوبه. توی پوست جدیدم دارم راحت تر میشم! هر چند وقت یه بار یه پوستی انگار باید آدم عوض کنه.
    تو حالت چطوره؟ کمتر فعالی تو بلاگت، جای دیگه مینویسی؟

    من خیلی بدقلق بودم، البته واقعاً همیشه هم سعی می‌کنم به حرفایی که بقیه از تجربیاتشون می‌زنن هم خوب و کامل گوش بدم، ولی خب بعضی وقتا هم علیرغم گوش دادن‌ها باز می‌خوام که خودم تجربه کنم، شاید نتیجه من با دیگری متفاوت دراومد( البته شاید مقداری بی ربط به صحبت شما باشه)

    ولی خب درست هم می‌گید، اینکه یه نفر حتی واسه یه ذره از راهنمایی‌هامون به سوی موفقیت بره خیلی خوشحال کننده‌است^^

    خداروشکر، واقعاً خوشحال شدم اینو ازتون شنیدم. ان‌شاءالله همیشه به حال خوب.

    خوبم منم، شکرخدا. جدا از اینکه الان کرونا گرفتم ولی خب حالم خوبه.

    آره بیشتر توی کانالم می‌نویسم، البته جای جمع و جور و خودمونی‌ایه، چیز بزرگی نیست.

    پاسخ:
    درک میکنم. بعضیا هستن که تجربه های دست اول رو ارزشمند تر میدونن و میخوان خودشون تجربه خودشون رو داشته باشن. عملگرا تر هستن! و عواقب کارشون رو هم با کمال میل باید تحمل کنن!
    نمیدونستم کانال داری. آی دیش رو اگه بزاری دنبال میکنم.

    آره آره دقیقاً همینجوری.

    باشه حتماً. فقط چون پرایوته لینکشو براتون می‌فرستم. اگه که دوست داشتین بیاین، قدمتون رو چشم.

    پاسخ:
    ممنونم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی