نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

اعصاب دست

چهارشنبه, ۲ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۰۴ ب.ظ

سلام

نمیدونم تاحالا به نقش انگشت کوچیک تو دست فکر کردی؟

من که خودم تا هفته پیش ایداه ای از کاربرد این انگشت نداشتم تا این که یه اتفاقی افتاد ، 

خب یکمی با اعصاب دست آشنا بشیم:


همونطور که میبینیم دست سه تا عصب داره : رادیال ، اولنار و مدین

وظیفه عصب رادیال حس کردن پشت تقریبا از شست تا انگشته بزرگه هست و صرفا وظیفه انتقال پیام سنسور ها رو به مغز داره و عضله ای رو تحریک نمیکنه

عصب مِدیَن وظیفش تحریک عضلات شست تا نمیمه ای از انگشت انگشتری هست و وظیفه لمس کف دست در همون نواحی که گفتم رو داره

و آخریش عصب اولنار عزیز که وظیفه تحریک نیمه ی دوم انگشت انگشتری و انگشت کوچیکه و لمس و تحریک عضلات کف دست رو به عهده داره.


خب پوینت قضیه اینجاست که عصب اولنار به علت بد خوابیدن میتونه بین کانالی که از آرنج دست میگذره گیر بیفته / بهش فشار بیاد و شما اون قسمت از دستت رو تقریبا از دست بدی(حالت خواب رفتگی در انگشت کوچیک و نیمه ی اانگشت انگشتری ذست) تا وقتی اون عصب آزاد نشده.


این اتفاقیه که برا من افتاده :)


شاید فکر کنی انگشت کوچیکه دست چپ واقعا چندان مهم نیست باید بگم که اگر دست چپ باشید مهمه موقع نوشتن ، موقع غذا خوردن ، موقع فشار دادن یه گیره و ... واقعا موقع نوشتن چون کل دست رو انگشت کوچیکه تکیه میکنه و خلاصه که خیلی سخته!!

بله دعا کنید خوب بشم و کارم به جراحی نکشه و بتونم زودتر یه دکتر پیدا کنم فعلا یه دکتر پیدا شده که یکشنبه میاد بنظرم دیره...! فردا برم یکمی بگردم!

نظرات (۸)

  • مـــــــــــــــــــــــــــــیـــــــم ☺☺
  • :-(
    خدا بد نده :-|
    نگران نشین ان شا الله چیزی نیست
    پاسخ:
    :) تچکر!
  • مـــــــــــــــــــــــــــــیـــــــم ☺☺
  • ما یه دوستی داشتیم متخصص چراحی ِ دست چپ بود:-/
    البته تو آلمان درس خونده بود 
    من نمیفهمیدم خب یعنی چی دست مگه چپ و راست داره:-||
    الا ن فهمیدم:-)
    پاسخ:
    :)))))
    Shitttttttttt
    پاسخ:
    فکر کنم این یعنی خعلی جذاب بود :)
    با سلام و آرزوی سلامتی برات
    اطلاعات جالبی بود 
    ببین خدا چی ساخته!

    پاسخ:
    سلام
    آره واقعا فکر نمیکردم این سیم کشی های بدن انقد کارشون جدی باشه. قشنگ یکی و نصفی انگشت نداشتم
  • مدیر سبز
  • سلام. جالب بود!
    قبلا یه عکسی از اعصابِ نمای داخلی دست دیده بودم، پچیده و زیبا... :)
    ممنون از اطلاعات خوبی که دادین. فقط این اتفاق برای شما هم موقع خواب افتاده یعنی؟
    پاسخ:
    سلام تشکر!
    بله خیلی جالبه که این سیم کشی ها واقعا دارن کار میکنن!
    بله من رو دستم خوابیده بودم شب ، متاسفانه خوابمم سنگین بود نفهمیدم دستم خواب رفته ، برا همین اینجوری شدم ... رفتم دکتر یه دارو ضد التهاب و یه داروی دیگه که دقیقا نفهمیدم چی کار میکنه دادن خداروشکر داره بهتر میشه.. احتمالا یه 3 هفته طول میکشه نرمال بشه
  • مدیر سبز
  • یه سوالی دارم...گفتم شاید به رشته شما ربطی داشته باشه...اگرم خیلی بی ربط بود دیگه حلال کن دیگه :))
    آیا یه قطعه ای، کلید خاصی یا تایمری هست که به جای کلید لامپ استفاده کرد. بعد هربار که کلید رو زدی، مثلا 10 دقیقه جریان رو وصل کنه، بعد 10 دقیقه قطع کنه؟ خلاصه هر بار کلیدو زدی فقط 10 دقیقه کار کنه و قطع بشه...؟
    اگه هست، ارزونه؟
    اگه نیست میشه دستی ساخت؟ چقدری در میاد؟
    پاسخ:
    احتمالا آمادش تو بازار باشه ، این تایمرایی که برای روشنایی راه پله ها استفاده میکنن (تو هر طبقه کللید رو میزنید همه جا تا یه زمانیی روشن میشه) فکر میکنم مناسب باشه قمیتشونو ولی نمیدونم
    اگه میخوای خودتون بسازید یکی از مد های تایمر 555 همین کار رو میکنه خروجیش رو طبق نیازتون به یک رله و یا ترانزیستور میدید اوکی میشه
  • مدیر سبز
  • آهان خوبه اگه از التهاب باشه موقتیه و ان شاالله زود خوب میشه دستتون :)

    ممنون از راهنماییتون، درسته بهش فکر نکرده بودم اونم میشه، هرچند احتمالا باید قطعه جدایی از خود کلید باشه :)

    پاسخ:
    تشکر!!

    وای! اصلا فکرش رو هم نمی کردم قضیه تا این حد جدی باشه:))
    زیاد پیش میاد برا من! ولی خب خودش خوب میشه!
    پاسخ:
    آها خوبه پس اگه خودش خوب میشه نشون میده خیلی جدی نشده، اون التهاب عصبه اگه از یه حد بیشتر بشه داخل اون کانال گیر میفته و بیشتر به خودش فشار میاره و ملتهب تر میشه و بد تر میشه ولی اگه کم باشه بر میگرده برای شما احتمالا پس خیلی بحرانی نمیشه :)) 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی