نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

LCD ST7735

يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷ ب.ظ

سلام

اول این که خدا رو شکر میکنم این چند روز بسیار خوب برام سپری شد چند وقتی بود انقد خوب نبود اوضاع

دوم این که یه LCD من خریدم 1.8 اینچی برای یه کاری میخواستم راهش بندازم با stm32f4 فلذا یه کتابخونه مشابه دانلود کردم و انتظار داشتم امروز با عوض کردن توابع سخت افزاریش یه توابع HAL راه بیفته خیلی راحت. این LCD از SPI استفاده میکنه پینای روی LCD به این ترتیب بود:

LED-|LED+|SD_CS|MOSI|MISO|SCK|CS|SCL|SDA|A0|RESET

حس کردم اصولا باید MISO و دوتای دیگه که اصولا مربوط به SPI هستن رو باید استفاده کرد هرچی زور زدم هیچ واکنشی از LCD ندیدم. یه سرچ کردم ببینم کسی به این مشکل خورده یا نه دیدم که یه جایی یه شیر پاک خورده ای نوشته بود که این خل ها برای اسم مرسوم MOSI که از مستر ارسال میکنه SDA رو در نظر گرفتن و برای SCK که بازم مرسوم هست برای کلاک SCL رو درحالی که اینا همیشه برای I2C به کار میرن .. هیچی دیگه دو تا پین ها رو عوض کردم و نتیجه :

سیگنال SCK ام رو گزاشتم رو ریت 36 مگ مثل پلنگ داره کار میکنه (36 مگ مشخصا دیتا نمیره بخاطر دیلی های خود قضیه خیلی کمتر ازینه)


  • ظریف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی