نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

IGBT

جمعه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۴۱ ب.ظ

سلام


ماسفتا که جریانشون میره بالا خازن خروجیشون به شدت زیاد میشه خازن گیتشون به شدت زیاد میشه. این باعث میشه که مثلا تو 60 کیلو هرتز و یه جریان و ولتاژ خوب، یهو تلفات هدایتشون بشه 5 وات تلفات سوییچینگشون بشه 35 وات. ولی IGBT در ریتینگ مشابه هم خازن خروجیش خیلی کمتره هم خازن گیت پس Trise و Tfall ش هم کمتره. یکم ممکنه تلفات هدایتش بیشتر بشه ولی به لحاظ سوییچینگ خیلی کمک میکنه مثلا اون 5 وات میشه 10 وات ولی اون 35 وات میشه 20 وات. خلاصه پول مشابه بلکه کمتر میدید و بهتر کار میکنه براتون. 


این خازنه که میگم خیلی زیاد میشه ها مثلا 2sk3131 که من ارادت خیلی ویژه ای بهش دارم(حفظ آبرو کرد) 

خازن خروجیش 4200pF و 

خازن گیتش 280 نانو کولون بار میخواد

زمان riseش 105 نانو ثانیه

زمان Fallش 65 نانو ثانیه

و قیمت 17.5k


و IGBT 60n60 که باهاش هنوز کار نکردم ولی تو دستگاه جوشکاری استفاده میشه به صورت Full Bridge

خازن خروجیش 270pF!!

بار خازن گیتش 180nC-280nC

زمان riseش 70 نانو ثانیه

زمان fallش 48 نانو ثانیه

و قیمتش 10k


جالبه نه؟


  • ظریف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی