نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

غبطه

دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۴۲ ب.ظ


سلام

امروز دوتا اتفاق افتاد خیلی غبطه خوردم

اول دکتر عباسیان اینا یه پروژه ای رو قدیما شروع کردع بودن که SFC بود. خلاصه بخوام بگم توی نیروگاه به توربین گازی یا بخار ژنراتور سنکرونی وصله که موقع شروع به کار باید یه حداقل سرعتی داشته باشه. مثلا اگه ۳۰۰۰ دور در دقیقه قراره کار کنه باید تا ۹۰ درصد مثلا این ۳۰۰۰ برسوننش تا توربین بتونه کار کنه. بخاطر مسائل مکانیکی قضیه.

این کارو با یک موتور قدیما انجام میدادن ولی دیدن که کار جالبی نیست و گفتن ژنراتور رو به موتور تبذیل میکنیم یعنی بجای این که انرژی بگیریم ازش بهش انرژی میدیم تا بچرخه بعد که به سرعت دلخواه رسید ولش میکنیم و میریم انرژی توربین رو بهش وارد میکنیم و ازش توان میگیریم.

حالا.. اینا میخواستن اینو بسازن و منم تا یه جای اولیه ی کار باهاشون رفتم ولکن بخاطر اون کارای دیگه نشد دنبال کنم. امروز رفتم دیدم که ستاپ یک کیلوواتیشون رو که برای تست کنترلر بسته بودن خیلی جالب کار میکرد و حسابی دلم خواست ! 

توپولوژیش یک پل تایریستوری هست و اینورتر تایریستوری سه فاز و Current Fed. همچنین اکسایتیشن روتور هم با یه چیز دیگه کنترل میشه و جریان DC زیاد و کم میشه تا Field Weakening بوجود بیاد مثلا. همچنین برای پیدا کردن محل روتور هم یه کارایی میکنن با روتور.

خلاصه وقتی دیدم کل اون سیمولینک رو تونستن پیاده کنن خیلی دلم خواست خیلی ! حتی گسترشش هم دادن 


-----------------------


دومیش هم اون سیستم 1.5 مگاواتیه 6.6کیلوولت کنترل پمپ دانشگاهه علم و صنعت بود. اولین نکتش توان بسیار زیادش بود. واقعا خواستنی بود. بعد توی مصاحبه شنیدم که گفت پاور فکتور رو بسیار خوب کردن و برام سوال شد چی گذاشتن برای اون توان. از یکی از بچه هاشون که توی یکی از گروهای تلگرام بود پرسیدم و گفت رکتیفایر 24!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! پالس و اینورتر 7 سطحی :(

خیلی خوب بود.

الان انقدر حالم گرفتس که نمیدونید. اسمشو بزاریم غبطه ولی واقعا حسودیه کامله. 

نکته لازم به ذکر اینه که اون بلوکای تایریستوریه که تو عکسه هر کدوم 6 تا تایریستوره. منظورم بله 24 تا تایریستوره

نکته بد تر میدونید چیه؟ اینورتر 7 سطحی 2 تا منبع ایزوله میخواد یعنی دو تا ازین ها دارن. یعنی 48 تا تایریستور!! 

واقعا دلم میخواد ازینا ! 

سقف انتظاراتم از خودم 1.3 مگاوات بیشتر شد. تا امروز فکر میکردم 200 کیلووات خیلی دیگه خوبه.

نمیدونم حس میکنید جدی ام یا نه ولی واقعا الان حالم یه جوریه

یعنی ناراحت نیستم ازین که یه سریا همچین کاری کردنا مگه میشه آدم ناراحت بشه 

ازین ناراحتم که من فعلا نمیتونم

  • ظریف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی