نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

کیک

يكشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳ ب.ظ

سلام


چند روز پیش رفتم پودر کاکائو گرفتم. جالبه اولش بهش گفتم chocolate powder بعد نفهمید و یکم فکر کرد گفت اها cocoa powder و بهم دادش.

فرقش رو نمیدونم

حالا خلاصه میخواستم یه کیکی چیزی درست کنم فرداش. شبش با گلن رفتیم بیرون یه بستنی بخوریم. به پیشنهادش یه بستنی که یه تیکه کیک شکلاتی و بستنی بود گرفتم. چشمتون روز بد نبینه کیک گرم بود و بستنی سرد هر جفتشونم به غایت شیرین بودن. انقدر شیرین که تا دو روز به کیک شکلاتی درست کردن فکر میکردم میخواستم بالا بیارم :) 

ترکیب بدی بود خلاصه مخصوصا گرم بودن کیکه. 

ولی عوضش یکی دور روز بعد تصمیم گرفتم یکم کوکی درست کنم.

خیلی آموزنده بود

اولین چیز این که شکر قهوه ای باعث مرطوب شدن شیرینی و حالت زیر دندون نیمه سفت بودن خوبی به شیرینی اضافه میکنه.

دومین چیز این که کوکی تا سه برابر قطر چیزی که تو سینی میزارید پخش میشه :))

و سومین چیز این که کوکی وقتی تو فر هست نباید انقدر بزارید سفت بشه. یکم باید نرم باشه وقتی میاد بیرون و یکم زمان که بگذره و خنک بشه کلی سفت تر میشه و خودش رو میگیره

ظاهرش بده ولی خودش خوب بود :)

من نصف اینو درست کردم و خیلی اندازه کوکی هام رو بزرگ گرفتم گویا. یه قاشق غذاخوری استاندارد اندازه گیری کافیه

https://youtu.be/YIiHiMXOeYU


  • ظریف

نظرات (۳)

چه خوبه که ذوق دارین واسه این کارا ،ضمن اینکه دچار جنسیت زدگی نیستین😊✌
پاسخ:
مرسی!
تفریحه برا خودش دیگه :)

  • آسـوکـآ آآ
  • سامان گلریزی هستید واسه خودتون:-D
    ممنون از نکات آموزشیتون:-)
    پاسخ:
    خخخخخ
    از مهندسی که پول درنمیاد آشپزی یاد بگیریم لااقل 
    خواهش میکنم!! 
    بابا یک پا اشپزی تو، عجب چیزی درست کردی عین کوچه نادری  قدیمه هاست :) 
    راستی این cacao powder خیلی برام جالب بود توی اینترنت یه سرچ زدم رسیدم به یه سایت جالبه تو هم بخونش فرق بین cacao و chocolate هستش یه جاش گفته بود اگر بخوای این دو تا رو جایگزین همدیگه کنی واسه پخت و پز فرق داره و یکی نیستن این دو محصول با عکسم نشون داده ، طرف ناوارد بود بوده فک کنم نفهمیده مثل تو که اشپز نبوده :)

    site : 
    https://www.seriouseats.com/2014/08/substitute-chocolate-cocoa-powder.html
    پاسخ:
    خخخ
    مرسی خیلی فکر نکردم روش کارای تو ویدئو رو انجام دادم :)) 
    خیلی لینکه جالب بود نمیدونم چرا خودم گوگلش نکرده بودم :/، مرسی! 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی