نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

حرمت

چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۸:۰۱ ق.ظ

سلام

ممکنه برای شما خیلی بدیهی باشه ولی تاحالا به معنی این جمله حرمت امام زاده رو متولیش نگه میداره یا همچین چیزی دقت نکرده بودم، خیلی جمله ی پر کربردی بود تو صدا و سیما، یعنی زیاد شنیده بودم. ولی معنیش رو تازه فهمیدم! یعنی یه برداشت کاربردیش، که یعنی اگه خونت رو تمیز نگه نداری، وقتی همخونه ای جدید میاد توش یا مهمون میاد توش، تمیز تر از تو با خونه برخورد نمیکنه. پس باید تمیز نگهش داری.


خیلی مطلب پرباری نبود ولی برام جالب بود. 

........... 

اون خونه قبلیه پنجرش یه جوری بود که صبح از زیر پتو هم آفتاب آدمو کور میکرد، این یکی دقیقا برعکسه. بعضی صبحا بیدار میشم میبینم نور زیادی نیست حس میکنم هنوز خیلی زوده، ساعتو میبینم ده گذشته!

............. 

اینا یه چایی دارن اسمش chai هست. یعنی میگن بهش chai tea

مزش با چای مافرق داره یه مزه ی  دارچینیه. در واقع از ادویه ماسالا که هندیه استفاده میکنن.

این ماسالا تو غذا هندیا هم کاربردش زیاده. حال و حوصله تجربه چیزای جدید تر رو دارید، اون غذا هندیا که گفتم مثل butter chickenو chicken tandoori و... رو اگه درست کنید، اینو فکر کنم توش نیاز دارید. سرچ کنید مرغ کره ای هندی و مرغ تندوری دستورای فارسیشم میاد

  • ظریف

نظرات (۴)

این جمله ات در مورد آدم ها هم صادقه.
پاسخ:
اومممم
این Masala chai  رو خوردم واقعا یه جوری هم شیرینه هم تنده اصلا یه وضعیه نمیشه توصیفش کرد بعضی وقت ها مثل قهوه شیر داخلش میریزند :(    شیر چایی:):):) کلا این هندی ها هم فکر کنم روده درست حسابی نداشته باشند اینقدر داخل همه چیزشون ادویه زیاد میریزند
پاسخ:
آره دقیقا خوب توصیفش کردید. این کاناداییا هم تو همه چیشون حتما خامه و شکر میریزن ، چای هم استثنا نیست! و آره خیلی ادویه میزنن. اگه کسی غذای هندی درست کنه تا 6 تا خونه اونور تر بوش میره.
من این حرمت رو بیشتر وقتی درک کردم که بین دوستان افرادی که خیلی به حرف های خودشون موقع حرف زدن احترام نمیگزارند بدجور به ضررشون تموم میشه طولانی مدت واقعا.

راستی اگر طولانی مدت صبح ها نور زیاد داخل اتاقت هستش ، حتما از این چشم بندها معمولی بخر بزار چشم و با زنگ های مخصوص بیدار شدن نه از این ها که ادم سکته میکنه موقع بیدار شدن استفاده کن ، خیلی نور روی سیکل خواب تاثیر میگذاره بخصوص اگر شب ها دیر بخوابی و مثلا بعد 5 ساعت خواب نور بیوفته تو اتاقت یا مثلا 12 میخوابی ولی از 5و نیم، شش نور میوفته توی اتاقت، حتی اگرم بیدار نشی ولی روی هورمون ملاتونین و سروتونین تاثیر داره خیلی تاثیر داره طول روزمره زندگیت ادم بیخودی از نظر هم ذهنی و روحی و هم جسمی بی حاله و اذیت میشه بدون اینکه بفهمی مثلا حال نداری مثل روز پیش غذا بخوری و فکر میکنی سیری هستی ولی این خوابه هستش تاثیر گذاشته ادم نمیفهمه یا ببخشید ادم یه جورایی بدخلق میشه شاید فکر کنه بخاطر فشار کار روزانه هستش ولی بیشتر بخاطر این نوع خوابه البته منکر فشار کاری ادم نمیشه ولی اگر همراه این نوع خوابیدن که نور زود وارد محیط میشه باشه که دیگه اوضاع بدتر میشه
پاسخ:
اوهوم درسته.

خونه قبلیم نور داشت تو این یکی پروژکتور باید بخرم
  • سجاد بهرامی
  • سلام 
    وقت بخیر
    نکته جالبی رو گوشزد کردین
    اگه آدم خودش حرمت نگه نداره از دیگران نمیشه انتظاری داشت...
    موفق باشی داداش...
    پاسخ:
    مرسی ممنونم
    همچنین
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی