نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

محرم

پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵ ب.ظ


سلام


ازون جایی که کسایی که شیعه هستن خیلی نیست، مونده بودم محرم برنامه چیه. یکم پرس و جو کردم دیدم یه گروه ایرانی پاکستانی هندی هستن که یه کارایی میکنن. رفتم محلی که گفته بودن مراسمه و روز اول پیدا نکردم کجا باید برم. روز دوم پرسیدم دوباره و رفتم اونجا، یه حاج آقایی دعوت کرده بودن از ایران که داشت سخنرانی میکرد.

من اتوبوسم یکم سریع راه افتاده بود و خیلی دیر رسیدم و یه مسیر زیادی رو پیاده مجبور شدم برم، برا همین اولاش رو از دست دادم، اولاش نماز جماعت بوده و بعدشم قرآن خوندندن و یه lecture راجع به احکام از حاج آقا! چون به زبون انگلیسی عربی بود بیشتر! و بعدشم یه روضه به انگلیسی و بعدشم دو سه نفر اومدن ، یکیشون هندی یه مداحی کرد یکیشون فکر کنم زبون اردو بودش بعدش یکی از ایرانیا اومد فارسی و بعدشم یه زیارت عربی خونده شد. 

یکم روضه به زبون انگلیسی عجیب غریبه ولی تاثیرش رو میزاره!

 آقا ها 20 نفر شاید میشدن. خانما هم ندیدم دقیق. 

دیشب بیشتر از ناراحتی محرم، ناراحت خودم بودم که محرم امسال اینجوریه. انقدر کم. 

بعدشم غذا بود! یه رستوران خاورمیانه ای به اسم علی بابا هست که صاحباش شیعه اند، اون شب رو اونا بانی شده بودن. گویا یکی از استادا هم شام میده یکی از شب ها بقیش رو نمیدونم. 


 جالبه، Money Mart که میبینید، یه جاییه "وام" میده با سود 50 60 درصد :)). 


نقشه رو بعد از این که نتونستم پیدا کنم برام فرستادن:


داشتم با گلن راجع به پیراهن مشکی حرف میزدم، میگفت که یه دوستی داشت از برزیل، اونا وقتی اقوام درجه یکشون فوت میکنه یه سال مشکی میپوشن، منم قضیه 40 روز خودمون رو گفتم بهش. گفت اینجا اینجوریه که از زمانی که فوت میشه طرف تا خاک سپاریش مشکی میپوشن. البته الان یکم فرق کرده، قدیما خانما حتما دامن(چیز غیر شلوار یعنی) میپوشیدن و توری رو صورتشون مینداختن ولی الان دیگه خیلی رعایت نمیکنن و حتی ممکنه یه نفر با لباس قرمز یا زرد بره خاکسپاری. 


  • ظریف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی