نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

Terry Fox Run

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۵۷ ب.ظ
سلام

یکشنبه گلن گفته بود که یه پیاده روی / دو یی هست به اسم تری فاکس، که سرطان داشته و یه پاشو قطع میکنن و پای مصنوعی براش میزارن. تصمیم میگیره برای جمع آوری پول برای سرطان یه مسیر طولانی ای رو بدوهه یا راه بره، دقیق یادم نیست، کلی هم پول جمع میکنه. مسیرش فکر میکنم طول کانادا بوده که یه عدد خیلی بزرگیه، ولی آخراش دیگه حالش بد شده و نتونسته کاملش کنه، ولی بقیه مردم ادامه دادن براش. 
خلاصه اینا هر سال جمع میشن و یه مسیری رو برای یادبودش و جمع آوری خیریه پیاده میرن بعضیام میدوون.
سال بعد از دوییدن هم فوت میکنه.
پدرشم اخیرا بخاطر سرطان فوت کرد.



کسی فکر نکنم بتونه بخونه اینن بالاییه رو


نقشه 5 کیلومتری، یه نقشه دو کیلومتری هم بود


مردم که برای غرفه هایی مثل تیشرت و خیریه و ... وایساده بودن


پوستر بزرگش.

حالا من چی میخوام بگم! 
شاید بگید 5 کیلومتر چیزی نیست که، بله چیزی نیست! ولی تو دمای 38 درجه و رطوبت بالا اینا واقعا بدنشون نمیتونه دماشون رو رگوله کنه. من داشتم با گلن میرفتم، و قدم هم میزدیم، دیدم خیلی داره میگه گرمه و گرمه رفتیم یه آب خریدیم، نوشید همشو، بازم سر 3 کیلومتر دیگه دیدم خیلی داره اذیت میشه گفت بریم تو سایه بشینیم!
منم رفتم باهاش و وقتی داشت میرفت تو سایه دیدم که کم کم داره میفته. حالتی که راه میری و به جلو میفتی، اونجوری. گرفتمش و گفتم آروم برو، بازم نتونستم نگهش دارم و خورد زمین! 
جدی جدی داشت از حال میرفت!
خلاصه مردم ماشین امداد رو نگه داشتن و سوارش کردیم بردیمش!
گویا ماشین امداد همینجوری میرفته میچرخید آدم از رو زمین جمع میکرده.
اینا انگار فقط برای سرما ساخته شدن و بدنشون تکامل پیدا کرده! تو یکم گرما واقعا وا میرن.
تو یه آفتاب معمولی همشون سرخ شده بودن قیافه ها همه آفتاب سوخته شده بود.
----------------------------------------------


این ویدئو هم گرفتم که فرصتی بود که بدون این که ضایع باشه یه ویدئو طولانی از حرف زدن رسمیشون داشته باشم براتون بزارم ببینید چجوری حرف میزنن. حجمش خیلی زیاده حدود 20 مگ ولی خب شاید بیارزه!!
حرف زدن رسمیشون واقعا درکش سخت نیست، چیزی که سخته وقتیه که مخصوصا جووناشون خیلی سریع و آروم یه جمله رو میگن، ممکنه 1 ثانیه طول بکشه3-4 تا کلمه، اونجا دیگه مجبورید بگید pardon یا excuse me تا تکرار کنن. توجه کنید WHAT?  یکم غیر فرماله.




مدت زمان: 3 دقیقه 32 ثانیه 
  • ظریف

نظرات (۲)

الان من متوجه نشدم این صحبته دیگه سخته فهمیدنش یا معمولی یا راحته؟(جمله ات یه جوری بود حالیم نشد)

اگه من این ویدئو رو مبنای سرعت میانگین جامعه بگذارم در واقع لسینینگم عالیه وقتی دانلودش کردم حتی سرعتش رو من همون اولش با مکس پلایر گوشیم دوبرابر کردم و از 100 بردمش روی 200(x2)  بعد گوش دادم. خیلی سرعتی ترش رو من گوش میدم دیگه نمیدونم برای من که خیلی راحت بود و تک تک کلمه هاش رو میفهمیدم
پاسخ:
منظورم این بود که اوکی حرف میزنن اگه بخوان رسمی حرف بزنن. یکم که خودمونی مخصوصا جوون هاشون، بخوان باشن یکم سخت میشه. آره بد نوشتم.
خوبی فارسی اینه که کلا تند تر از اوناس برای همین ما باید صحبتمون رو آروم کنیم و شمرده که متوجه بشن
جالب بود فیلمه مهدی. عاشق اون بادکنک تهشم
پاسخ:
مرسی بیژنم!
آره کاریشم نمیشد کرد :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی