نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

زردچوبه

سه شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۷، ۰۵:۱۳ ق.ظ

سلام

جواد جوادی تو یکی از ویدئو هاش چیز جالبی میگفت. میگفت تو غذای ایرانی خیلی چیزا هست که واقعا نمیدونیم نقششون چیه و استفاده میکنیم. مثلا پیاز سرخ کردن رو خیلی قبلا ها گفتم که لازمه ی گرفتن بوی گوشت نیست. تو اون ویدئو میگه این زردچوبه رو همه ی خانمای ایرانی تو غذا میزنن دلیلشم کسی نمیدونه :)) راستم میگه. درسته بوی خاصی داره ولی تو خورشت ها کاملا بوش گم میشه. رنگشم همینطور.

حالا منم نمیدونم هنوز دلیلش چیه تو غذا ولی چند روز پیش تو یکی از فروشگاهایی که دارو میفروشن تو بخشی که برای مفاصل بود، دیدم که یکی از دارو های گرونش که مثلا گیاهی و... بود روش نوشته بود turmeric که میشه زردچوبه. عکسشم گزاشته بود.

یکی ازین همخونه ای های هندیمم میگفت تو هند میخواستن دارو گیاهی برای زخم استفاده کنن همین زردچوبه جزو چیزایی که استفاده میکردن بود که حالا آنتی بیوتیک داره. 

حالا شاید تو غذا بودنش کمک میکنه همینجوری کم کم یه دوزی ازش رو مصرف کنیم و خوبه کلا

  • ظریف

نظرات (۵)

عه اونجا زردچوبه گیر میاد !  همیشه ذهن من و مامانم دنبال این بود که این خارجیا چیکار میکنن زردچوبه ندارن :/
پاسخ:
همه چی هست معمولا. جاهایی که چیزای هندی و پاکستانی و... هم هست که خیلی ارزون تره. سماق مثلا من پیدا نکردم 
من ی ویدئو دیدم ک دارچینی ک ما استفاده میکنیم اصل نیست و تقلبیه! بعد نه تنها فوائد نداره بلکه کلی هم ضرر داره، بعضی وقتا چیزایی ک میخوریم و فکر میکنیم پر از فایده هستن ضرر دارن، البته زردچوبه واسه رنگش استفاده میشه، قبلاً گوجه فرنگی تو ایران نبوده حدود 150 سال پیش پس رب گوجه ای هم نبوده ک باعث بشه غذاها رنگ و لعاب بگیرن ، فکر کنم برای اینکه غذاها رنگ بگیرن مخصوصاً خورشت ها از زردچوبه استفاده میکردن
پاسخ:
چعجیب. احتمالا پس از عطاری هایی که معتبرن فقط باید گرفت با این اوصاف. جالبه این قضیه رب کاملا منطقیه. ممنون
تو منطقه ما وقتی انگشتت میبره بهش زردچوبه میزنن خون بند بیاد!
پاسخ:
چباحال پس ماها هم داریم
زرد چوبه رو به غذاهای چربو چیلمون میزنیم چون به شدت چربی سوزه.. تا حالا زرد چوبه رو توی ظرف پلاستیکی ریختی؟ بعد از یه مدت ظرف رو خراب میکنه. به خاطر ذراتشه..  به خصوص الانا که کبد چرب خیلی زیاده، زرد چوبه مصرفش مهمه.. 
اتفاقن برعکس جمله های اول متن، هرچیزی که ما ایرانی ها توی غذا میریزیم یه خاصیتی داره.. پیاز و سیر و زردچوبه و دارچین و زرشک و زعفران.. 
همه خاصیت درمانی دارن.. زرشک و زردچوبه و دارچین چربی سوز.. زعفران نشاط اور .. سیر و پیازم که مشخصه..  
راستش بهم برخورد به عنوان یه ایرانی از خوندن جمله های اول!
پاسخ:
من خیلی مثل این که بد نوشتم. یه نفر دیگه هم حصوصی گفت. منظورم این نبود که بی خاصیتن اون چیزا یا این که طرف میگه ایرانیا بیخودی این چیزا رو میزنن. منظورش این بود که دلیل این که تو اون غذا ها این ریخته میشه رو نمیدونیم. مثلا همون مثال پیاز. که دوباره بگم، همه میگن بوی بد گوشت رو میگیره. ولی خود سرخ کردنه که بوی گوشت رو میگیره. مثال مرغ سوخاری. پیاز یه طعم شیرین طوری داره کهماهادوس داریم. 
. یا این زردچوبه که دوستان میگن قبل اومدن رب رنگ و طعم دهنده بوده. در مورد چربی خیلی شک دارم که چربی سوز لفظ درستی باشه. چون چربی یا باید با گرزش از بین بره یا با حذف فیزیکی مثل جراحی یا با افزایش متابولیسم بدن. اگه هم به تر مدلی به کبد کمک میکنه با سگزگندن چربی نیست.
من شرمنده اگهبد نوشتم :) پیش فرضم این بود که همه ویدئو هه رو دیدن
تو گوگل سرچ کن دارچین سیلان ک اصله و دارچین تقلبی ک دارچین کاسیا است تفاوت هاش رو ب خوبی نشون میده ؛)
پاسخ:
واو مرسی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی