نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

شاید

چهارشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲ ب.ظ

سلام


نمیدونم این یه تئوریه که اثباتی براش ندارم. همش شایده

شاید هدف از قرار دادن این غریزه جنسی و عشق تو آدم ها این بوده که زبان این طوری که الان گسترش پیدا کرده و توش لغات و عبارت های کاملی برای توصیف عشق داره بوجود بیاد. که نهایتش بشه مثل عرفا رابطه انسان با خدا رو با عشق و معشوق توصیف بشه کرد. اگر این غریزه و ... نبود طبعا نمیتونستیم این علاقه رو توصیف کنیم. چون یه چیز خاصیه که آدم اگه تو شرایطش قرار بگیره فقط میتونه درکش کنه. اون موقع هستش که میتونه منطق و دنیاش رو بزاره کنار و دیوونه معشوقش بشه.

شاید مثلا هدف از قرار دادن لذت از موسیقی هم همین بوده که بشه این افکاری که به کلمه تبدیل کردیم رو به جمله و شعر تبدیل کرد. 

ازین نظره که میگم شاید داریم واقعا اشتباه میزنیم و هدف از خلقت رو عرفا فقط دارن پی میگیرن. 

کلی دستاورد های عارفانه هم داشتیم یه زمانایی ولی خب نمیدونم چی شده که به سمتی که الان داریم میریم، الان داریم میریم!

داریم از موسیقی برای یه چیز دیگه استفاده میکنیم و از غریزه هه هم یه جور دیگه.


البته که تئوریه.

  • ظریف

نظرات (۴)

لایک زدم برای اینجاش: 

کلی دستاورد های عارفانه هم داشتیم یه زمانایی ولی خب نمیدونم چی شده که به سمتی که الان داریم میریم، الان داریم میریم!

داریم از موسیقی برای یه چیز دیگه استفاده میکنیم و از غریزه هه هم یه جور دیگه.



mostfet.blog.ir
پاسخ:
مرسی! مولانا و سایر دوستان الان حسابی دارن تاسف میخورن به حالمون
شاید هم باید جوابش رو در فرگشت جستجو کرد.
پاسخ:
بله قبول دارم. من خودم خیلی سعی میکنم همه چی رو رو هوا نپذیرم. ولی بنظرم علم فقط یه لایه ی خیلی نازک قابل دیدن ازین دنیا رو میتونه توصیف کنه. بقیش رو متاسفانه خیلی نمیتونیم تو این بدنمون ببینیم. باید صبر کنیم ببینیم بعدش چی میشه.
ولی قطعا 1000% حرفتون درسته. این حرفم رو به عنوان حسن تعلیل بپذیرید چون تکامل یه موجود به این پیچیدگی حتما تولید مثل جنسی میخواد. 
عجیب علاقمند به فلسفه‌ی زبان شُدید :)
پاسخ:
اونم من که از هرچی ادبیات و ... بود متنفر بودم! جوکیه برای خودش
میدونی به نظرم اینکه آدم ها با معاشقه و سکس حس لذت و سرخوشی دارن فقط دلیلش حفظ و تداوم نسل انسانه، منظورم اینکه بارداری خیلی وحشتناک و دردناکه! این حس لذت باعث میشه آدم خام بشه ک معاشقه کنه که بعدش منجر به بارداری میشه، انسان موجودیه که جنین جفتش مستقیما با خون مادر در ارتباطه و هر ماه زنان پریود میشن...ترسناک نیست؟ به نظرم عشق و سکس فقط یه عامل گول زنک واسه بچه دار شدنه...
راجع به زبان هم قبل از زبان گفتاری اساس ارتباطات زبان بدنه، آدم ها با صورتشون میتونن احساسات رو نشون بدن قبل تر از اینکه زبان به گفتار باز کنن، نوزاد به طور کاملاً غریزی چهار عامل اصلی ارتباطات بدنی رو میدونه حتی با اینکه دنیا رو تار میبینه... 
پاسخ:
مساله اینه که همون طور که تو اون یکی کامنته گفتم، مساله ام این نیست که با منطق بسنجمش. چون علم به وضوح میگه که برای تکامل از اون مولکول اولیه تا انسان تولید مثل لازمه. ولی علم هیچ وقت دلیلش رو نمیتونه بگه. که تهش چی. این چیزا دیگه علمی نیست که بحث کنیم. منم چند وقت پیش سمت این آدما و چیزای دیگه که جاش تو وبلاگم نیست رفتم ببینم ایدلوژی اونا چیه. بنظر هم میاد حداقل برای خودشون قانع کننده بوده.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی