نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

زمین مرکزی

جمعه, ۴ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۰۶ ق.ظ

سلام 


زمانی که نظریه زمین مرکزی نظریه پذیرفته شده بودش، کلی دانشمندای اون موقع نشسته بودن که راهی پیدا کنن که بتونن مدار سیاره ها رو درست کنن. چون با در نظر گرفتن زمین به عنوان مرکز منظومه، مدار های سیاره ها به شدت عجیب غریب میشد. برای همین مثلا مجبور بودن یه مدار های فرضی کوچیک تر درست کنن که سیاره دور اون میچرخه و مرکز اون مدار دور زمین میچرخه. 

خلاصه این نظریه با اضافه کردن این چیزا "توجیه" میشد و میشد بگیم که نظریه درستیه چون مدار سیاره ها رو درست پیش بینی میکنه. ولی خب بعدا دیدن تست های دیگه رو پاس نمیکنه که موضوع بحث نیست.


داشتم فکر میکردم شاید بعضی چیزا باشه که با اضافه کردن توجیه ها به عنوان چیز های بدیهی برای خودمون قبولشون کردیم. نه الزاما قانونای فیزیک. در مورد زندگی.

شاید جایی باشه که توجیه های غیر منطقی داریم و انقدر تکرار کردیم منطقی شده؟

  • ظریف

نظرات (۴)

میگم قبلا خود شما راجع به این زمین مرکزی یه پست نذاشته بودین؟ یه گیف دارم که نشون میده تو هر کدوم از حالتای زمین مرکزی و خورشید مرکزی، مدارا چه شکلی می‌شن. یادم نیست از کجا سیوش کردم ولی حس می‌کنم همین‌جاها بود :))

+ و این که نتیجه‌گیری آخر هم خیلی به نظرم درسته.
پاسخ:
منم حس کردم نوشتم قبلا :)) ولی فکر کنم انقدر جزیی ننوشته بودمش. مرسی بابت حافظه!

ممنون! 
به خاطر اون گیفه‌س (که اخیرا یه مطلبی خوندم و یادش افتادم، گفتم اگه خواستم درباره‌ش پست بذارم از اونم استفاده کنم) وگرنه منم یادم نیست چی نوشته بودین :))
پاسخ:
راستش رو بخواید یه گیف دوباره دیشب رفتم سرچ کردم میخواستم رو پست بزارم یادم رفت
بعد گوشیمم تعطیل شده نتونستم ادیت کنم .
همین بودش :)
پاسخ:
:))))
چرا شاید؟ من که فکر می‌کنم هرکسی یه ‌جای زندگیش بالاخره دست به دامن همین توجیهات شده
پاسخ:
من همیشه با قطعیت صد در صدی نظرم رو نمیگم که کسی کامنت نزاره"نه این نظر برای من یا کسی دیگه این نظر صادق نیست". فکر کنمم چیز خوبی باشه بالاخره همه مثل هم نیستن.
نظر خودم که اینه که همه درگیرشن :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی